تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۴۲۸۴۸
به مناسبت روز راهدار و هفته‌ی راهداری در یاسوج برگزار شد

نیک‌اقبالی: من همیشه خود را آدم رسانه‌ای می‌دانم؛ انشاالله با فرهنگ‌سازی بتوانیم مورد حمایت رسانه‌ها باشیم / سردار مصطفایی: فرهنگ نادرست رانندگی اصلی‌ترین عامل تصادفات است / شهامت: حمل و نقل بستر تمام فعالیت‌های توسعه‌زا است / زمانی: به‌جای تعریف پروژه‌های جدید، سعی در نگهداری راه‌های موجود داشته باشیم

۲
۰
نیک‌اقبالی: من همیشه خود را آدم رسانه‌ای می‌دانم؛ انشاالله با فرهنگ‌سازی بتوانیم مورد حمایت رسانه‌ها باشیم / سردار مصطفایی: فرهنگ نادرست رانندگی اصلی‌ترین عامل تصادفات است / شهامت: حمل و نقل بستر تمام فعالیت‌های توسعه‌زا است / زمانی: به‌جای تعریف پروژه‌های جدید، سعی در نگهداری راه‌های موجود داشته باشیم
کبنا ؛
امروز بر اساس آمارهای موجود، وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بحث ترافیک و تصادفات خوب نیست؛ در مقایسه‌ای که در سطح کشور صورت گرفته است کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ فراونی تصادفات در هشت ماه گذشته رتبه 19 کشور را دارد، اما از لحاظ نرخ وقوع تصادفات رتبه استان 4 است.
به گزارش کبنا صبح امروز (دوشنبه 6 دی ماه 1400) جلسه‌ی بزرگداشت به مناسبت روز راهدار در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد.
در این جلسه، پژمان نیک‌اقبالی مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از مسئولین و کسانی که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند، اظهار داشت: شاید گرامیداشت این هفته به نوعی یادآور فعالیت‌های حمل و نقل در عرصه‌های تعیین‌کننده اقتصادی و سیاسی کشور باشد و باید ابن مهم یادآوری شود که اگر زیرساخت‌های حمل و نقل نادیده گرفته شود و عزیزان حمل و نقل همکاری نکنند، چه تبعاتی می‌تواند برای یک کشور داشته باشد. نامگذاری این هفقته هم بر اساس همین موضوع صورت گرفته است.
وی در ادامه ضمن برشمردن اهمیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حمل و نقل اظهار داشت: زمانی که به حضور رانندگان برای شکستن تحریم ها نیاز بوده است و آنها همکاری کرده‌اند. امروز این هفته بر همین اساس نامگذاری شده و واقعاً توسعه یک کشور بر اساس زیرساخت‌های حمل و نقل است.
وی افزود: یک زمانی استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان بن‌بست بود. اما امروز به برکت وجود زیرساخت‌های خوب، استان تبدیل به یک چهارراه شده است و امروز اگر میزان تردد کالا و بار را در استان با چند سال گذشته مقایسه کنیم، گواه همین موضوع است و چند روز پیش که خدمت مسئولین فرودگاه بودیم، آمار فرودگاه حدود 380 و 360 درصد در حمل بار و مسافر در یاسوج افزایش داشته است.
نیک‌اقبالی سپس با بیان اینکه به چند نکته اشاره می‌کنم، عنوان کرد: استحضار دارید که در دو سال گذشته شرایط کرونایی محدودیت‎‌های بسیاری ایجاد کرد. باید کشور با چنگ و دندان مدیریت می‌شد و دو انتخابات در کشور داشتیم. در تغییر و تحولات میان دولت‌ها ممکن است فرایند موجود برخی از کارها را دچار رکود کند. اما علیرغم این محدویت‌ها راه و شهرسازی در استان پویا بوده و عملکرد مثبتی داشته است.
وی افزود: راه و شهرسازی در استان یک مجموعه است که تحت نام شورای راه فعالیت می‌کند. مجموعه‌ای که شاید نزدیک به 40 درصد اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد و قسمت عمده فرایند اجرایی استان در این حوزه است.
نیک‌اقبالی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها بیان کرد: اما بی‌مهری‌هایی به این مجموعه گاهاً صورت می‌گیرد. من همیشه خود را آدم رسانه‌ای می‌دانم. اما برخی از رسانه‌ها واقعیت‌ها را به خوبی بیان نمی‌کنند و برخی از موضوعات را به حاشیه می‌برند. انشاالله با فرهنگ‌سازی بتوانیم مورد حمایت رسانه‌ها باشیم.
وی افزود: نقد باید بر اساس واقعیت باشد؛ اما برخی تقدها جنبه تهمت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: مهمترین محور ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد، جاده پاتاوه-دهدشت در مراحل نهایی کار است و فعالیت دو سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است. در دو سال گذشته تلاش خوبی شد. پروژه در مراحل آخری است. ما اصرار داریم پروژه باید کاملا تمام شود و بعد مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در کمرنبدی یاسوج نیز سالانه تعداد تلفات زیادی داشتیم، اما الأن به مناقصه رفته است و امیدواریم بتوانیم مشکل یاسوج را در کمربندی یاسوج حل کنیم. جاده بابامیدان گچساران نیز که یک شریان اساسی در استان است و در محدوده استان ما چهارخطه شده است. چهارخطه خیرآباد به دهدشت نیز در مراحل نهایی است.
در لایحه جدید نیز شاهد بودیم یکی دو پروژه حذف شده است، یکی پل بریم است. این پروژه ماده 23 آن تا چند روز آینده صادر می‌شود. محور گناوه هم ماده 23 آن در حال آماده شدن است. بنابراین این پروژه‌ها حذف نشده‌اند.
وی در پایان با بیان اینکه وقت محدود است و نمی‌شود به دیگر پروژه‌ها اشاره کرد، گفت: این موارد را صرفاً به عنوان نمونه بیان کردم.
در ادامه سردار مصطفایی فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اندیشمندان و فرهیختگان استان است و ما خوشحالیم که سلامتی کامل‌شان را به دست آورده‌اند. تبریک می‌گویم به همه عزیزان و رانندگان عزیزی که زحمت حمل و نقل کشور بر عهده‌شان است.

وی عنوان کرد: امروز
یکی از شاخص‌های توسعه‌ای در هر کشور، بحث توسعه یافتگی راه‌ها است. بعد از انقلاب اسلامی حجم عظیمی از اقدامات در حوزه توسعه راه‌ها صورت گرفته است. استان از این موهبت الهی و نعمتی که به واسطه انقلاب اسلامی فراهم شده بیشترین بهره را برده است و امروز این استان را نمی‌توان با گذشته نه چندان دور مقایسه کرد و این قیاس مع‌الفارغ است.
فرماندهی نیروی انتظامی استان عنوان کرد: امروز بر اساس آمارهایی که داریم وضعیت ما در رابطه با بحث ترافیک و تصادفات خوب نیست. در مقایسه‌ای که در سطح کشور صورت گرفته است استان از لحاظ فراونی تصادفات در هشت ماه گذشته رتبه 19 کشور را دارد. اما از لحاظ نرخ وقوع تصادفات رتبه ما 4 است. در رابطه با تصادفات متخصصین می‌گویند سه ضلع تشکیل دهنده جاده، وسایل نقلیه و عامل انسانی است و چه بسا عامل انسانی بیشترین نقش را در این زمینه داشته باشند. اگر فرهنگ درست رانندگی نباشد نمی‌توانیم توفیقی در این زمینه داشته باشیم و همه ما باید نسبت به این عامل سومی که اصلی‌ترین عامل است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
سردار مصطفایی اظهار داشت: در حوزه راه‌ها اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است. از لحاظ کمیت و کیفیت ما شاهد تحولات بسیار شگرفی در سطح راه‌ها بوده‌ایم. این نتیجه تلاش و زحمات عزیزان در حوزه راه وشهرسازی و راهداری است. ما باید این تلاش عزیزان را قدر بدانیم. اما عزم ما باید برای این باشد مرگ و میر و تصادفات کمتری داشته باشیم.
وی افزود: تا روز گذشته طبق آمار تعداد متوفیان تلفات جاده‌ای ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است. این یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی ما است و باید تلاش کنیم فرهنگ درست رانندگی را برقرار کنیم و در کنار این توسعه راه‌ها و بهبود امنیت راه‌ها را نیز باید در نظر بگیریم و اگر بتوانیم در زمینه‌ی تعداد تلفات رانندگی یک نفر را نیز کم کنیم اقدام بسیار ارزشمندی است.
سپس عیسی شهامت مدیر کل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقوله خدمت‌رسانی را ما هم در فرهنگ ملی داریم و هم در فرهنگ دینی. در این دو اهمیت خدمت به مردم بسیار مورد تأکید بوده است. منفعت‌رسانی را در ردیف ایمان به خدا آورده‌اند. در ادبیات ما هم تمام شاهکارهای ادبی به ویژه گلستان و بوستان سعدی اشعار در خصوص اهمیت خدمت به مردم بسیار زیاد است.
وی افزود: حمل و نقل بستر تمام فعالیت‌های توسعه‌زا است و تاریخچه‌ای به درازای تاریخ دارد. وی گفت: می‌توانیم بگوییم راهداری شغلی نبوی است.


در ادامه جلسه، زمانی مدیر کل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، بیان کرد: روزهایی در تقویم گنجانده می‌شود که در آن روز حماسه خاصی اتفاق افتاده باشد. افتخارات خاصی در طول تاریخ حمل و نقل و راهداری در کشور شاهد بوده‌ایم. بایستی به سال 62 اشاره کنیم که در بحبوحه جنگ تحمیلی قرار داشتیم و کشتی‌هایی که در بنادر پهلو گرفته بودند، نیازمند عزم ملی رانندگان بود تا بارها به دست مصرف کنندگان برسند. اینجا بود که با فرمان رهبر انقلاب رانندگان به این درخواست لبیک گفتند. این یکی از نمونه‌های اصلی است که این روز را به عنوان روز حمل و نقل از آن یاد کنند. رانندگان زیادی در دوره دفاع مقدس حضور داشتند و در این راه شهیدان زیادی داده شد. در زوهای اخیرتر اربعین حسینی را هر ساله در مدت بسیار کوتاهی رانندگان به صورت شبانه‌روزی حضور پیدا می‌کنند. از این نمونه‌ها بسیار زیاد است که نشانگر حضور همه حانبه این عزیزان است.
زمانی افزود: دوستان اشاره کردند که حمل و نقل از جمله صنایع مؤثر و یکی از شاخص‌های توسعه در هر کشور است و دولتمردان سعی می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این بخش داشه باشند. در کشور ما هم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است. در حال حاضر بیش از 90 درصد جابجایی کالا و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود و جاده اهمیت بسیار بالایی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: آنچه که امروز لازم است باید به امر نگهداری و تعمیر راهداری توجه کنیم. بیش از 220 هزار کیلومتر راه در کشور داریم. اگر نگهداری نشوند این سرمایه ملی را از دست خواهیم داد. اگر برای نگهداری راه‌ها برنامه‌ریزی نشود در فاصله کوتاهی این سرمایه را از دست خواهیم داد.



مدیر کل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: قدر زحمات راهداران و ارزش واقعی این زحمات را کسانی درک می‌کنند که یک روزی در راه مانده باشند و در شرایط سخت سرما گیر افتاده باشند و با دیدن همکاران راه آن بارقه امید در دل این‌ها روشن می‌شود و آنجاست که این اهمیت جلوه پیدا می‌کند. شغل راهداری اصلا تابع زمان و شرایط خاصی نیست و در همه زمان باید حضور داشته باشند و خدمات خوبی به مردم می‌دهند. در این راه هم همه ساله ده‌ها نفر را در راه خدمت شهید می‌دهیم.
زمانی خاطرنشان کرد: موضوع راهداری هم مثل حمل و نقل عشق و علاقه خاصی می‌خواهد. وضعیت این افراد اصلا شایسته نیست و دریافتی‌های این افراد، به هیچ وجه قابل مقایسه با زحمات آنها نیست. من بخش راهداری را با تمام وجودم درک کرده‌ام. من این اتفاقات را از نزدیک دیده‌ام و می‌دانم چه زحماتی می‌کشند و چه خدمات کمی می‌گیرند.
وی عنوان کرد: چیزی جر عشق و علاقه نمی‌تواند آنها را در صحنه نگه دارد و مهمتر از همه آن برکاتی است که در سایه این خدمت در زندگی آنها وجود دارد و موج می‌زند و همه آنها از زندگی خوبی برخوردار هستند و زندگی همراه با آرامشی دارند و این هم چیزی نیست جز نتیجه خدمتی که با عشق و علاقه انجام می‌دهند.
زمانی در پایان خاطرنشان کرد: از عزیزان تصمیم گیر در پروژه‌ها خواهشم این است که اگر از این به بعد به موضوع راهداری توجه نکنید، حوادث بیشتر خواهد شد. در کنار آن اگر نیازمند این هستیم که حمل و نقل خوبی داشته باشیم لازم است به جای اینکه پروژه‌های جدید تعریف کنیم، سعی در نگهداری راه‌های موجود داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

راهدار
Romania
په کو دکتر جانی پور که هی دکتر دکتر میکنه مگه نباید ایشان روز راهداری راکه بعداز۴روز تاخیر برگزارگردید صحبت نکرد یا این که بلد نبود درودبردکتر نیک اقبالی ودکتر شهامت ودکتر زمانیان که آبروداری کردند،پس جانی پور اینطوری میخاد اداره به این بزرگی را مدیریت کنه
مختار
Iran, Islamic Republic of
دکتر جانی پور دروغ بلد نیست، و نیازی به آبرو داری کردن نداشت، چون دست پاک
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1