تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۴۲۱۹۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

ابهام در انتخابات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد + پاسخ مدیر عامل / جهانبین: هیچ کدام از اقوام بنده کاندیدا نشده‌اند

۳
۰
ابهام در انتخابات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد + پاسخ مدیر عامل / جهانبین: هیچ کدام از اقوام بنده کاندیدا نشده‌اند
کبنا ؛فردا (جمعه 23 خرداد ماه 99) انتخابات پنجمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که بعضی از مخاطبین این رسانه ابهاماتی را مطرح کردند و خواستار شفاف سازی مسئولان در این خصوص شدند به همین منظور با سید امان الله جهانبین مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.
به گزارش کبنا، در حالی که فردا (جمعه 23 خرداد ماه 99) پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، برخی اینگونه مطرح می‌کنند که این انتخابات دارای ابهامات زیادی است.
متنی در اختیار پایگاه خبری کبنا نیوز قرار گرفت که در آن آمده است؛ در خصوص انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص شهرستان بویراحمد، به استحضار می‌رساند انتخابات مجامع هلال احمر شهرستان بویراحمد که در تاریخ 23 /03/ 1398 برگزار می‌شود، ابهامات و اقدامات سئوال برانگیز زیادی وجود دارد و تصور انتخابات مهندسی می‌شود که لازم است مسئولان امر در این رابطه توضیح دهند.
همچنین در این متن آمده؛ لازم به ذکر است، از ابتدای سیر مراحل انتخابات مجامع، تخلفاتی آشکار و نهان توسط جمعیت هلال احمر استان بالاخص شهرستان بویراحمد صورت گرفته که علیرغم پیگیری‌های متعدد، نه تنها برخوردی در هیئت نظارت و اجرایی استان و شهرستان نشد، بلکه این تخلفات دوچندان هم شدند. در ذیل بصورت تیتر وار نمونه‌هایی از آنها را جهت پیگیری و برخورد به شرح ذیل یادآور می‌شویم:
1- طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر و آیین نامه برگزاری انتخابات کسانی می‌توانند در انتخابات بعنوان نامزد ثبت نام کنند که 2 سال سابقه عضویت فعال در هلال احمر داشته باشند ولی متاسفانه مواردی وجود دارد که کسانی که بیش از 2 سال سابقه عضویت فعال در هلال احمر دارند را رد کرده و کسانی که کمتر از 2 سال سابقه عضویت فعال دارند تأیید و بعنوان کاندیدای نهایی اعلام شدند. (بعنوان مثال مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی)
2-طبق اساسنامه و آیین نامه برگزاری انتخابات هلال احمر کسانی که به عنوان کاندیدای نهایی توسط هیات نظارت و اجرایی هلال احمر معرفی می‌شوند باید ساکن همان شهرستان باشند این در حالی است که آقای فرج اله راد اولاً شرط بند ۱ را ندارند و درثانی ایشان مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی هستند و در آنجا سکونت خواهند کرد.
3- عدم تأیید اعضای هلال احمر شهرستان بویراحمد توسط شورای اجرایی که مغایر با دستورالعمل اجرایی انتخابات مجامع است.
4- مهندسی ثبت امدادگران فعال در سامانه انتخابات و عدم ثبت امدادگرانی که حتی بیش از ۱۰ سال سابقه امدادگری دارند و در حال حاضر نیز در شیفت امدادی بسر می‌برند.
5- ثبت نکردن داوطلبانی که حتی حق عضویت پرداخت کرده‌اند در سامانه ساجد با احتمال اینکه به کاندیدای خاص مورد نظر آن‌ها رأی ندهند.
6- ثبت نام افراد خانوادگی و فامیلی در سامانه انتخابات فقط با محوریت و رویکرد انتخابات. بیش از ۸۰ درصد این افراد هیچگونه سابقه عضویت و فعالیتی با هلال احمر نداشته‌اند و صرفاً به بهانه انتخابات و رأی دادن مهندسی شده در سامانه ثبت شدند و گواهی فعالیت صوری برای آنها صادر شده است بطوری که خود آنها نیز خبر ندارند.
7- تهدید و تطمیع بعضی اعضا توسط برخی مسؤلین برگزار کننده به بهانه‌های مختلف و خط دادن به آنها جهت رأی دهی به افراد خاص، [شواهد این موضوع شهادت تعداد زیادی از اعضا و کارکنان بر این ادعاست.]
8- عضو گیری و تشکیل پرونده‌های صوری جهت فامیل‌های وابسته به خود و ثبت فعالیتهای صوری و الکترونیکی در سامانه ساجد به گونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد کسانی که حق رأی دادن در انتخابات شورای اجرایی شهرستان بویراحمد را دارند از فامیلهای بعضی از مسئولان جمعیت هلال احمر می‌باشد. هرچند بر اساس همان ماده ۶ اساسنامه مانع از عضویت این افراد نیستیم، اما آنها خود یک نمونه از مهندسی انتخابات هلال احمر می‌باشد و بطوری که از یک خانواده ۱۶ نفر عضو هستند و از عضویت و ثبت افراد فعال و باسابقه و مخالف آنها جلوگیری کردند.
9-هماهنگی نکردن با برخی از اعضای هیئت مدیره در انتخاب دو نفر داوطلب و فعال استان جهت ترکیب هیات نظارت در استان موضوع ماده ۱۲ دستورالعمل آیین نامه انتخابات و انتخاب افراد به عنوان داوطلب که در سامانه ساجد اسامی آنها حتی ثبت نشده است.
10- عدم اجرای ماده ۲۴ آیین نامه برگزاری انتخابات مجامع در شعبه بویراحمد و اعلام ننمودن اسامی صلاحیت شده و نشده نامزدهای اجرایی تا هم اکنون که 20 خردادماه است. در حالیکه بنا به بخشنامه باید ۲۷ اردیبهشت بطور مکتوب اعلام می‌کردند.
11- بر اساس آیین نامه جمعیت هلال احمر باید یک نفر عضو فعال هلال احمر با هماهنگی هیات رئیسه هلال احمر انتخاب شود (ماده 6 آیین نامه برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر) که بدون هماهنگی با بعضی از اعضاء هیات رئیسه و بصورت کاملاً گزینشی انتخاب و معرفی شده است.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا، مسائل مطرح شده را خلاف واقع دانست و گفت: جمعیت هلال احمر، یک موسسه عام المنفعه و خدمات رسان است. استفاده از ظرفیت داوطلبان، جوانان و امدادگران بزرگترین سرمایه این جمعیت است.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی و یاری رساندن به نیازمندان از اهداف جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر انسان‌های شرافتمندی هستند که در گمنامی در حال خدمت رسانی به مردم هستند و هیچ نامی از آنها شنیده نمی‌شود.
وی درگاه ورودی جمعیت هلال احمر را سازمان جوانان نامید و گفت: افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی جهت خدمات رسانی به مردم به پایگاه‌های امداد و نجات معرفی می‌شوند. این افراد بدون مرز بندهای قومی، نژاد و جناح بندی‌های سیاسی خدمت می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: فراخون‌های عمومی در طول سال انجام می‌گیرد که افراد بر اساس این فراخوان‌ها جذب جمعیت هلال احمر می‌شوند. از زمانی که سامانه ساجد در این جمعیت راه اندازی شده است افراد بدون مراجعه فیزیکی می‌توانند از طریق اینترنت خانگی، مراکز خدمات اینترنتی و کامپیوتری و یا گوشی تلفن همراه وارد این سامانه شوند و نامشان را به عنوان عضو جمعیت هلال احمر به ثبت رسانند.
جهانبین در ادامه اضافه کرد: افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم و انجام فعالیت توسط روسای شعب در سامانه تأیید و به استان ارسال می‌شوند و معاونت‌های مختلف در حوزه‌های جوانان داوطلبان و امداد و نجات بر مبنای فعالیت و بررسی‌های انجام گرفته تأیید یا عدم تأیید می‌زنند و به سازمانهایی مربوطه ارسال و پس از بررسی از سویی سازمان‌ها تأیید و یا عدم تأیید آنها به استان و سپس به شعب ارسال می‌شوند و هیچ گونه دخل و تصرفی در این سامانه وجود ندارد و کسی هم نمی‌تواند جلوی عضویت فرد و یا کسی را بگیرد و یا او را وادار به عضویت کند و کاملاً اختیاری و داوطلبانه است.
وی افزود: بر اساس اساسنامه جمعیت افراد به عضویت جمعیت هلال احمر در می‌آیند و از هر قومیت، نژاد و طایفه‌ای و با هر گرایش سیاسی افراد می‌توانند عضو این جمعیت شوند و به فعالیت‌های بشر دوستانه بپردازند. و هیچ محدودیتی در خصوص عضویت و یا اینکه افراد از یک خانواده یا قوم و غیره باشد وجود ندارد
این مسئول گفت: ما از کسانی که افراد را به عضویت این جمعیت تشویق می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.
جهانبین در ادامه به انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر هم روز جمعه (23 خرداد ماه 99) برگزار می‌شود که طبق قانون این انتخابات برگزار خواهد شد و هیئت‌های انتخابات مشخص شده‌اند. به طور کلی هر دیدگاه قومی و سیاسی کاندیداها فعالیت می‌کنند. افرادی که شرایط عمومی و اختصاصی طبق دستورالعمل‌ها داشته باشند در زمان و مهلت ثبت نام. اقدام نموده‌اند و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و تأیید صلاحیت از مراجع ذیصلاح و دستگاه‌های نظارتی به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند.
وی افزود: بیشتر کاندیداها امدادگران از افراد با سابقه ودارای درجه نجاتگری و ایثار هستند که عمرشان را برای این کار گذاشته‌اند. و در حوادث مختلف از جمله سقوط هواپیما جانفشانی کردند.
جهانبین گفت: هیچ کدام از کاندیداها نسبت قومی و طایفه‌ای با بنده ندارند، و خوشحالم که امدادگران و نجات گران با سابقه کاندیداها هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاندیدا بودن یکی از مدیران گفت: این فرد هم شرایط لازم را برای کاندیدا شدن داشت. ما تابع قانون و مقررات هستیم و هیچ کدام از کاندیداها برای ما فرقی ندارند.
وی در پایان تاکید کرد: فرایند این انتخابات طبق قانون انجام گرفته و همانطوری که گفتم، کاندیداها برای ما فرقی ندارند. و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که انتخاباتی به دور از حواشی برگزار کنیم. ضمناً این گزارش توسط سه نفر از کاندیداها با اسامی مشخص برای مراجع ذیصلاح ارسال شده بود که با دلایل منطقی و مستندات لازم پاسخ آن تنظیم و ارسال شد.
وی گفت: هدایت افراد برای ثبت نام در سامانه ساجد و یا جلوگیری از افراد با سابقه برای ثبت نام به منظور حضور و عدم حضور در انتخابات درست نیست و نباید اینگونه به حاشیه‌ها دامن بزنیم، ما باید رفتارهایمان برای رضایت خداوند باشد نه منافع دنیوی.
نام شما

آدرس ايميل شما

امداد گر
Iran, Islamic Republic of
من هم یکی از همان امداد گرانی هستم که برای اهداف هلال احمر از جان گذشتگی کردم ولی نام من در سامانه ثبت نشده متاسفانه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اختلاف آرافاحش هست......اعتراض الکی نکنید.
امدادگر باسابقه
Iran, Islamic Republic of
شما درست میگین... احتمالا بنده بودم که از چند ماه قبل با معاونین خودم جلسه مخفیانه میگرفتم...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1