کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دادستان یاسوج؛

17 هکتار از بستر رودخانه تنگه مهریان از چنگال منفعت‌طلبان آزاد شد

16 ارديبهشت 1399 ساعت 16:36

با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی عملیات آزاد سازی حریم رودخانه تنگه مهریان آغاز شد.


 در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از برخورد با متخلفانی که بستر و حاشیه رودخانه‌های استان را تصرف کرده‌اند، داد. صبح امروز ( سه شنبه 16 اردیبهشت ماه 99) با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دادستان یاسوج عملیات آزاد سازی حریم این رودخانه آغاز شد.
به گزارش کبنا، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره، اظهار داشت: این آزاد سازی از منطقه معروف به دو آب که شامل 2 رودخانه تنگه کبوتری و رودخانه‌ای که از آب چشمه‌ی آب نهر سرچشمه می‌گیرد به طول تقریبی 6 کیلومتر آغاز شد.
 
حسن نگین تاجی با اظهار اینکه دستگاه قضایی استان برخورد با متجاوزان به بیت المال و انفال را حسب تأکیدات ریاست قوه قضائیه، وظیفه‌ی خود می‌داند، افزود: در راستای دستیابی به همین اهداف و برنامه تحول در دستگاه قضایی، 32 ویلا و باغ و تالار پذیرایی که در حاشیه این رودخانه احداث شده بود آزاد می‌گردد.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه مرحله‌ی اول اجرای این عملیات حد فاصل تنگه‌ی دو آب تا پل مهریان واقع در جاده یاسوج- اصفهان خواهد بود، اظهار کرد: قریب 17 هکتار از تجاوزات صورت گرفته به رودخانه‌ی تنگه مهریان آزاد شد.

نگین تاجی افزود: این آزاد سازی با دستور قضایی و در راستای تبصره 4 ماده‌ی 2 قانون توزیع آب و ماده 9 لایحه رفع تجاوز به تأسیسات آب و برق انجام شده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان از حضور نیروی انتظامی که پابه پای دستگاه قضایی در این محل حاضر و پای کار بودند تشکر کرد.
 


کد مطلب: 420574

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/420574/17-هکتار-بستر-رودخانه-تنگه-مهریان-چنگال-منفعت-طلبان-آزاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1