تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۴۱۹۹۴۲
کبنا از جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان گزارش می‌دهد

معاون وزیر بهداشت در یاسوج شگفت‌زده شد / هشدارها و توصیه‌های حریرچی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد / اقدامات‌تان را مکتوب کنید و مغرور نشوید

۲۲
۳
معاون وزیر بهداشت در یاسوج شگفت‌زده شد / هشدارها و توصیه‌های حریرچی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد / اقدامات‌تان را مکتوب کنید و مغرور نشوید
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه کمترین شیوع ویروس کرونا و کمترین مرگ و میر را در سطح کشور دارد و این رتبه‌ها ایرج حریرچی معاون بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی را به تعجب وا داشت و گفت: اقدام شماها شگفت انگیز و تعجب آور است و ما اصلاً فکر نمی‌کردیم که همچنین اتفاقی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیفتد.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد از همان شیوع ویروس کرونا، با فرماندهی حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مقابله با این ویروس رفت که نتیجه اقدامات کلانتری و کادر پزشکی و درمانی، بسیج، سپاه و گروه‌های جهادمی و مردمی معاون وزیر بهداشت را به تعجب وا داشت و اعتراف کرد که این استان همه را شگفت زده کرد.
ایرج حریرچی عصر امروز ( جمعه 29 فروردین ماه 99) در نشست ستاد مدیریت استانی مقابله با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و مدیران عضو ستاد برگزار شد، گفت: احساس غرور و افتخار می‌کنم که در کهگیلویه و بویراحمد دانشگاهی و مسئولانی حضور دارند که توانستند کاری کنند که در سایر حتی کشورهای همسایه ما انجام نگرفت.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول غربالگری 98.5 درصد جمعیت خود را مورد پوشش قرار داد که این درصد از غربالگری کار بزرگی می‌باشد و نسبت به کشور این شاهکار است. مرحله دوم غربالگری در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و درصد بالای را پوشش داده‌اید و این کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان به مردم این اطمینان را می‌دهد که مسئولان حواسشان به سلامت مردم هست. این بسیار امیدوار کننده است.
حریرچی بیان کرد: ما فکر می‌کردیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مراودات شیوع قابل توجهی داشته باشیم، اما اینکه شما از استان‌های با شیوع کم هستید. خیلی ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: افتخار خیلی بزرگی برای شماها هست، که پایین‌تر مرگ و میر را دارید و این شگفت آور و تعجب انگیز است که مسئولان و مردم این استان با چنگ و دندان از سلامتشان حفاظت کردند.
معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت زیر یک میلیون نفر دارید و روزانه 350 تست انجام می‌دهد و نتیجه آن را می‌گیرد، کار درخشانی است.
وی در ادامه توضیح داد و گفت: بستری فقط 18 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان و اینکه هیچ مریض کرونایی در ICU ندارید، واقعاً امیدوار کننده و ارزشمند است.
وی در ادامه اشاره کوتاهی به عملکرد دولت تدبیر و امید در بحث بهداشت و درمان زد و گفت: 35 هزار تخت بیمارستانی در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد و 44 تخت موجود را بازسازی کردیم و تخت‌های ICU ما دو برابر شد. همچنین تعداد مراکز بهداشتی ما به تعداد قابل توجهی افزایش یافت. سی تی اسکن در خیلی از شهرهای کشور موجود است اول که می‌گفتیم سی تی اسکن برخی‌ها می‌خندیدند اما الان در روزهای سخت این دستگاه‌ها به کمک مردم آمده است.
قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه مبارزه ما با کرونا تمام شدنی نیست، افزود: آمریکا۴.۴ درصد مردم جهان را دارد رئیس جمهور این کشور اصلا ویروس را قبول نداشت اما ۲۰ درصد مرگ و میر دنیا و ۳۰ درصد مبتلایان در آمریکا بوده و نتوانستند مقابله کنند.
وی با بیان اینکه همچنان باید با کرونا مقابله کنیم، گفت: باید با هر بی‌احتیاطی مقابله کنیم در استان کهگیلویه و بویراحمد یک نفر ۱۱ نفر را مریض کرد لذا نباید مغرور شویم چرا که بیماری سریع باز می‌گردد.
  اقدامات استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه علوم پزشکی، ائمه جمعه، روحانیون، بسیج، سازمان‌های مردمی، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و مردمی معاون وزیر بهداشت و درمان را مجبور به قدردانی کرد و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه علوم پزشکی، ائمه جمعه، روحانیون، بسیج، سازمان‌های مردمی، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و مردمی صمیمانه و خاشعانه تشکر می‌کنم.
 ایرج حریرچی در ادامه هشدار و توصیه‌های کرد و گفت: هشدار می‌دهم تا این ویروس در کشور ما هست، مبارزه ما تمام شدنی نیست.
وی رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی را مهم تلقی کرد و گفت: برای حفظ سلامت مردم باید این طرح رعایت شود، بازگشایی‌ها باید تدریجی انجام بگیرد تا اثرات سنجیده شود.
 شناسایی بیماران و ایزوله کردن آنان و شناسایی افرادی که با بیماران کرونایی تماسی داشتند و قرنطینه کردن آنها، دو مأموریت مهمی بود که حریرچی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد آن را محول کرد.
حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی خطاب به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: حتماً تجربیاتتان را مکتوب کنید و آنها را بسنجید، چرا که قابل انتقال به جاهای دیگر است و من این را به شماها تبریک می گوئیم. اما نباید مغرور شوید و برای مقابله با این ویروس آماده باشید.
قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه مبارزه ما با کرونا تمام شدنی نیست، افزود: آمریکا۴.۴ درصد مردم جهان را دارد رئیس جمهور این کشور اصلا ویروس را قبول نداشت اما ۲۰ درصد مرگ و میر دنیا و ۳۰ درصد مبتلایان در آمریکا بوده و نتوانستند مقابله کنند.
معاون وزیر بهداشت گفت: بسیاری از استان‌ها از کسانی تست گرفته‌اند که میانگین سن آن‌ها 65 سال بود  ولی میانگین تست شما حدود 40 سال بوده است که کار درست را شما انجام دادید.
این مسؤول در ادامه با مقایسه علوم پزشکی یاسوج با علوم پزشکی شیراز که آن‌ها روزانه 1500 تست انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: این اقدام به اضافه تعداد کم فوتی‌ها  و تعداد  18 بیمار بستری  و این که در ای سی یو هیچ بیمار بستری ندارید دستاورد بزرگی است و حتی اگر کمتر از این هم اقدام کرده بودید باز به شما تبریک می‌‌گفتم.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نتیجه پیگیری نمایندگان فعلی، منتخبین مردم در انتخابات مجلس یازدهم و مسئولان و همه سیاسیون و فرزندان این استان 14 میلیارد و 800 میلیون تومان بود، که به حساب دانشگاه واریز شد.
وی گفت: همچنین مصوب شد که 50 میلیارد تومان از اعتبارات استان را به حوزه سلامت و علوم پزشکی اختصاص دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت‌هایش از مردم استان به طور ویژه قدردانی کرد و گفت: از همه مردم عزیزم، نماینده ولی فقیه، بسیج، سپاه، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان مدیریت، آموزش و پرورش استان، دانشگاه علوم پزشکی، رسانه‌ها، پایگاه‌های خبری، صدا و سیما و ... قدردانی می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت ما.... یعنی عملکرد علوم پزشکی ندید؟
Iran, Islamic Republic of
حریرچی باید از تاخیر در پی گیری نتایج شگفت زده شود.
بیش از چند نفر به دلیل کرونا در استان فوت کرده
اخه دکتر حریرچی این چه حرفیه که میزنید چه تجربه ای را به استان های دیگر منتقل کنند؟ بی مسئولیتی را؟ این که بد اموری میشه برادر
Iran, Islamic Republic of
به حق چیزای ندیده!!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خیلیا در مناطق روستایی بر اثر کرونا فوت کردن ولی تستی ازشون نگرفتن و مردم روستا خودشون خاکش کردن،حریر چی نمیدونه ک جواب خیلی از آزمایش ها رو یا نگرفتن یا اینکه خیلی دیر گرفتن
Iran, Islamic Republic of
چی کفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چی کفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
طرح غربالگریشون این بود یه خانم تماس گرفت گفت شما که سرپرست خانوارید تنگی نفس ندارید گفتم نه، خدا حافظی کرد گفتم فرزندان چند روزه سرفه و تب دارند گفت چیزی نیست!!! اگر اینه طرح غربالگری خدا به خیر بگذرانش، معمولا همین گزارشات است که این همه ما در استان مشکل داریم، فردا هم حریرچی چند تا لوح تقدیر برای استاندار و معاونین و رییس دانشگاه میفرسته و فکر میکنند تمام مشکلات استان حل شده هرچند از زحمت کادر درمانی بیمارستان جلیل صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم. تنها را برون رفت از این مشکلات انجام کارها بر پایه مدار علمی و استفاده از نیروهای متخصص، آگاه و روز آمد است که فقط فکرشان خدمت به مردم عزیز باشد و از هر گونه نگاه منفعت طلبانه خودداری کنند.
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب سلحشور نخصيص ملي استان ١٠٠درصد هست محور ملي ياسوج اصفهان ٣٠درصد و اون هم دو ساله
پردل ی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کادر درمان و تمامی مدافعان سلامت استان و در راس آنها دکتر یزدان پناه دلسوز کاردان بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
جناب حریر چی ،

مگه آمار استانها هر روز به تهران ارسال نمیشه ؟؟؟

مگه هر روز سخنگوی وزارت بهداشت این آمار رو اعلام نمیکنه ؟؟
بنابراین ، هر روز آمار مبتلایان ، مرگ ومیر و ... در استان ما مانند سایر استاها به سمع و نظر شماها رسیده اما نمیدونم چرا در مقابل این آمارها ، هیچ گونه تعجبی نکردید ؟؟؟ اما امروز در یاسوج شگفت زده شده اید ؟؟؟

این واکنش شما مانند همان واکنشی است که وقتی کرونا گرفتید ، فیلم وسلفی گرفتین و با خوشحالی گفتین که کرونا گرفتین !!!

جناب ،
ما هم میدانیم چرا شما به یاسوج آمده اید ؟؟؟

آمده اید ضعف مدیرانتون توی یاسوج را بپوشانید!!

مردم ما فهیم تر از اونی است که شما فکر می کنید !!

عملکرد جناب یزدانپناه و تیم ایشان رو هم خوب متوجه هستیم !!

واقعاً که ..... !!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به دلیل کم شماری آمارشان حتی یک بیستم واقعیت هم نیست اگر احتیاجی می دونست که چند ضد تا مرگ طی این دو سه ماه در استان بوده اونوقت شگفت زده می شد؟!!!
مهدی تاوانه
Iran, Islamic Republic of
دارو محلی ایخیم و بیلهر ایخیم کارش کرد
مهدی تاوانه
Iran, Islamic Republic of
دارو محلی ایخیم و بیلهر ایخیم کارش کرد
الکی
United States
تبریک نه معلوم بابت چه بی . بریدن گذاشتن تو سایت. احتمالا به خاطر افزایش است که به بار آوردیم ولی بدتر وانبی .همه نمردن حتما هدایایی هم....‌خب
علی
Germany
ایشون همون شخصی نیست شرط بسته بود با نماینده قم
Iran, Islamic Republic of
اگر خودمون تعریف خودمون ندیم کی باید تعریف بده هنوز 300نفری که درباشت دچار کرونا شده اند وضعیتشان معلوم نیست کی باید ج.واب بده جناب استاندار ویزدانپناه
Iran, Islamic Republic of
ما هم از این تیتر خبری شگفت زده شدیم
کـــــــاک
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید و خداقوت خدمت پرسنل زحمت کش علوم پزشکی. اگر در همه ادرات اینگونه کار میشد در همه چیز اول بودیم.
Iran, Islamic Republic of
بله این معاون همون کسی است که خودش کرونا داشت و در استودیو خبری می گفت که وضعیت کشور ما عالی است و با این کارش دنیا را به شگفتی واداشت!!!!
محمودجلیلوند
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مردم فهیم وبادانش استان اینکه شیوع بیماری کم بوده وکنترل آن عالی جزباهمکاری مردم این امرتحقق نمی یافت مامردم بهداشتی. وفهیمی داریم بااصالت ونجیب دست همشون دردنکنه
دکتر
Iran, Islamic Republic of
بهتره اقای حریرچی امار دولتی کشور رو خم اعلام کنن و از خودشون و تمام دست اندرکاران این امار تشکر کنن، که کیت هایی دارن که ۶۰ درصد جوابهاشون منفی هست و بنای امار رو هم این کیت های ازمایشگاهی گذاشتن، در صورتی که سی تی و علائم بالینی بیمارا اختصاصی ترین راه تشحیص هست، پس اینها رو جز امار حساب نمیکنن و متاسفانه انفولانزا و سرماخوردگی و ... تشخیص میذارن و تماااااام
ali
Iran, Islamic Republic of
اینحا همه چیز شگفت انگیز هست جواب تست بعداز ده روز تاخیر اعلام میشه سعی در توجیه کار دارند فارغ از اینکه بدهی به ازمایشگاه شیراز 24 فروردین پرداخت کردند جالب تر از اینکه همه فرادی که مثبت اعلام شدند بلافاصله تست دادن که منفی بودند اینم شگفت انگیزه اسامی افراد راحت در اختیار عموم قرار میگیره اینم شگفت انگیزه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1