کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

هشدار جدی در خصوص نانوایی‌ها؛ ضرورت غربالگیری روزانه و چندین باره کارگران نانوایی‌ها!!!

22 اسفند 1398 ساعت 0:50

لازم است همچنان که به برخی از ادارات ژل ضدعفونی و .... داده‌اند، به نانوایی‌ها این مواد ضدعفونی را تحویل داده و لحظه به لحظه آنها را برای رعایت موارد ضروری مورد نظارت قرار دهند. فراموش نشود؛ نانوایی‌ها می‌توانند سرچشمه انتشار ویروس کرونا هستند، نظارت شوند و باید غربالگیری کارگران نانوایی‌ها را جدی گرفت!


این روزها همه اصناف و کسب و کارهای محل رجوع مردم می‌توانند مسیر انتقال ویرویس کرونا باشند و از همین رو مراجعات مردم به بازار بسیار اندک شده و برخی اصناف تعطیل شده‌اند.
اما برخی اصناف را نمی‌توان تعطیل کرد و باید روزانه برای خدمت به مردم فعالیت داشته باشند. مردم می‌توانند تا یک ماه لباس نخرند و با لباس‌های قدیمی خود ایام را بگذرانند ولی نمی‌توانند از مواد غذایی اجتناب کنند.
در میان همین مواد غذایی و خوراکی نیز، برخی نسبت به برخی اولویت دارند؛ مردم می‌توانند خیارشور نخرند ولی نمی‌توانند روزانه از خرید و خوردن نان اجتناب کنند.
همه مردم روزانه به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند و عدم رعایت نکات بهداشتی در این مراکز زنگ خطر جدی و خطرناکی برای جامعه خواهد بود. اگر یک کارگر نانوایی به هر دلیل آلوده به ویروس کرونا باشد، ممکن است کلیه مشتریان را آلوده کند و نان‌های تولیدی آنجا به ویروس آغشته باشد.
عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان نانوایی، بسهولت می‌توان آسیب زا باشد و اگر دقت نکنند و از کارت عابر بانک آلوده یک مشتری تا .... می‌تواند بقیه را آلوده کرد.
مسئولان و دستگاه‌های مسئول در امر کرونا می‌بایست نگاه مبنایی داشته باشند و صرفاً به شناسایی افراد و درمان آنها توجه نکنند، بلکه باید منافذ جدی آلوده ساز جامعه همچون نانوایی‌ها را روزانه و بلکه روزی چند بار غربالگیری کنند و لحظه‌ای در این خصوص تعلل نکنند.
لازم است همچنان که به برخی از ادارات ژل ضدعفونی و .... داده‌اند، به نانوایی‌ها این مواد ضدعفونی را تحویل داده و لحظه به لحظه آنها را برای رعایت موارد ضروری مورد نظارت قرار دهند.
فراموش نشود؛ نانوایی‌ها می‌توانند سرچشمه انتشار ویروس کرونا هستند، نظارت شوند و باید غربالگیری کارگران نانوایی‌ها را جدی گرفت!
 


کد مطلب: 418734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/418734/هشدار-جدی-خصوص-نانوایی-ها-ضرورت-غربالگیری-روزانه-چندین-باره-کارگران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1