تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۴۱۸۷۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

هشدار جدی در خصوص نانوایی‌ها؛ ضرورت غربالگیری روزانه و چندین باره کارگران نانوایی‌ها!!!

۲
۱
هشدار جدی در خصوص نانوایی‌ها؛ ضرورت غربالگیری روزانه و چندین باره کارگران نانوایی‌ها!!!
کبنا ؛این روزها همه اصناف و کسب و کارهای محل رجوع مردم می‌توانند مسیر انتقال ویرویس کرونا باشند و از همین رو مراجعات مردم به بازار بسیار اندک شده و برخی اصناف تعطیل شده‌اند.
اما برخی اصناف را نمی‌توان تعطیل کرد و باید روزانه برای خدمت به مردم فعالیت داشته باشند. مردم می‌توانند تا یک ماه لباس نخرند و با لباس‌های قدیمی خود ایام را بگذرانند ولی نمی‌توانند از مواد غذایی اجتناب کنند.
در میان همین مواد غذایی و خوراکی نیز، برخی نسبت به برخی اولویت دارند؛ مردم می‌توانند خیارشور نخرند ولی نمی‌توانند روزانه از خرید و خوردن نان اجتناب کنند.
همه مردم روزانه به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند و عدم رعایت نکات بهداشتی در این مراکز زنگ خطر جدی و خطرناکی برای جامعه خواهد بود. اگر یک کارگر نانوایی به هر دلیل آلوده به ویروس کرونا باشد، ممکن است کلیه مشتریان را آلوده کند و نان‌های تولیدی آنجا به ویروس آغشته باشد.
عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان نانوایی، بسهولت می‌توان آسیب زا باشد و اگر دقت نکنند و از کارت عابر بانک آلوده یک مشتری تا .... می‌تواند بقیه را آلوده کرد.
مسئولان و دستگاه‌های مسئول در امر کرونا می‌بایست نگاه مبنایی داشته باشند و صرفاً به شناسایی افراد و درمان آنها توجه نکنند، بلکه باید منافذ جدی آلوده ساز جامعه همچون نانوایی‌ها را روزانه و بلکه روزی چند بار غربالگیری کنند و لحظه‌ای در این خصوص تعلل نکنند.
لازم است همچنان که به برخی از ادارات ژل ضدعفونی و .... داده‌اند، به نانوایی‌ها این مواد ضدعفونی را تحویل داده و لحظه به لحظه آنها را برای رعایت موارد ضروری مورد نظارت قرار دهند.
فراموش نشود؛ نانوایی‌ها می‌توانند سرچشمه انتشار ویروس کرونا هستند، نظارت شوند و باید غربالگیری کارگران نانوایی‌ها را جدی گرفت!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مناسفانه بهداشت عمومی و محیط و فردی در استان بهدخوبی و به درستی رعایت نمی شود.مسولان کم کاری می کنند.شهرداری ها وظیفه مهم و سنگینی دارند.همه ارگانها و ادارات و نهاده و دستگاهها و تشکلات دولتی موظفند بهداشتوو نظافت شهرها و روستاها و جادهدها را ارتقا و توسعه دهند.فقط وزارت بهداشت مسول نیست همه ارگانها وظیف و مسولیت در قبال بهداشت دارند.استانداری و نیروهای مسلح می بایست بر بهداشت مناطق و نواحی شهری و روستایی نظارت جدی داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
در نانواییها مشاهده می شود بدون رعایت بهداشت از پولهای نقد هم استفاده می شود وبدون رعایت بهداشت ممکن است ویروس به همه مشتریان سرایت کند بهتر است مسئولین بهداشت وفرمانداری نظارت وکنترل وسیعی را حتی اگر با کمبود نیرو مواجه هستند از دگر ارگانها درخواست کنند تا مراحل پخت وپز وتوزیع رعایت شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1