تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۱۳۱۳۶
در نشست بازآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دلیل خوشحالی معاون وزیر از گرانی زمین در یاسوج / منظور «تاجگردون» از این حرف‌ها چه بود؟ / دردسر زمین‌های ادارات برای شهرداری یاسوج

۱
۱
دلیل خوشحالی معاون وزیر از گرانی زمین در یاسوج / منظور «تاجگردون» از این حرف‌ها چه بود؟ / دردسر زمین‌های ادارات برای شهرداری یاسوج
کبنا ؛نشست بازآفرینی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز (چهارشنبه 3 مهر ماه 98) با حضور پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
چرا کسی به فکر درآمدزایی نیست؟
 محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، با اشاره به مشکلات و خواسته‌های استان در زمینه بازآفرینی شهری خطاب به مسوولان اظهار کرد: دردهای استان در بازآفرینی شهری قدیمی و عمیق است راه‌حل‌هایی برای درمان این مشکلات وجود دارد که به نظرم گره‌گشا نیستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدت سه دهه در همه زمینه‌ها تجربه دارم گفت: برای برون رفت مناطق محروم از مشکلات بازآفرینی شهری می‌توانیم از درآمدهای نفتی و مالیاتی مبلغی به استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهیم اما راه برون رفت از مشکلات این نیست و وضعیت کنونی بهبود نمی‌یابد.
وی با اشاره به تحریم‌های نفتی ایران و مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: امروزه دشمنان ما را تحت فشار و در مضیقه قرار داده‌اند و همین باعث شده درامد نفتی نداشته باشیم اما باید بپذیریم که کاری نمی‌شود انجام داد یا در فکر درآمدی غیر از درآمد نفتی باشیم.
این مسوول با بیان اینکه هر جایی که خودباوری داشتیم وبه ظرفیت خودمان و مردم تکیه و اعتماد کردیم تحول ایجاد شد، افزود: در زمان جنگ یک اسلحه و گلوله ساده برای ایستادگی در مقابل دشمن تا دندان مسلح و ۸۰ کشوری که تمام دستاورد را برای شکست ایران به همت گذاشتند بودید نداشتیم اما آن روزها به حدی ایستادگی و مقاومت کردیم که امروز بهترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها توسط بچه‌های ایرانی ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه همه مدیران ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند خاطرنشان کرد: ما مدیران دولتی عادت کردیم پولی برایمان بفرستند هزینه کنیم، مدیران ما مدیران هزینه‌ای هستند نه مدیران درآمد.اقتصاد نفتی مدیران را تنبل و بد عادت کرده به شکلی که کسی به فکر درآمد نیست.
رئیس سازمان بازآفرینی شهری کشور با اشاره به مشکلات کشورهای اروپایی دارای درآمد نفتی گفت: حتی کشورهای اروپایی وابسته به درآمد نفتی بدترین اقتصاد را دارند و به جز چند کشور همه مصیبت‌زده هستند‌، باید به فکر درآمدی غیر از درآمد نفتی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاری، درآمدزائی و ثروت‌آفرینی در شهرها اشاره کرد و گفت: باید به فکر درآمدزائی باشیم تا دولت در مناطقی که دهک‌های پایین نیازمند کمک هستند آنجا وارد شود و کمک کند که در شهر یاسوج فرصت ایجاد درآمد و ثروت با توجه به وضعیت گردشگری و اقبال مردم از این شهر فراهم است.
پژمان خطاب به مدیران دولتی استان با بیان اینکه آیا به این ناتوانی رسیده‌اید که امروز برای حل مشکلات خود فقط منتظر درآمدهای نفتی هستید، ابراز کرد: از دهه 70 تاکنون مسیر آبشار یاسوج که یکی از پتانسیل‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است تغییر چندانی نکرده است.
این مسوول با بیان اینکه بزرگترین پروژه کشور رفع موانع تولید و کسب و کار است، گفت: چقدر در این زمینه گره ایجاد کرده‌ایم که بزرگترین پروژه ما رفع این موانع است. حتی شهرداری‌ها بزرگترین گرفتاری را برای مردم درست می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی به خواسته مسوولان شهرستان بویراحمد در خصوص تعریض خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: بخشی از خیابان جمهوری را اگر تعریض کردیم برای سایر خیابان تحلیل زیست محیطی اجازه ادامه کار را نمی‌دهد و نمی‌توانیم درختان را قطع کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری کشور اختیارات خود را به مقامات استانی تفویض می‌کند، گفت: از سازمان ملی زمین و مسکن مبلغی طلبکار هستیم که بخشی از این دارایی را به عنوان تنخواه در اختیار استان قرار می‌دهیم تا کار کنند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه ثروت دولت کم نیست، گفت: ادارات از منابعی که در اختیار دارند استفاده کنند برای ایجاد مسکن امید به زمین نیاز است که ادارات اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن بدهند.
وی در خصوص توزیع قیر رایگان به شهرداری‌ها گفت: منابع قیر 4 میلیون تن بود که کاهش پیدا کرد اما مقداری قیر در استان قرار می‌دهیم و شهرداران و مسوولان برای توزیع به جمع‌بندی برسند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جمع‌بندی سخنان خود آمادگی این شرکت برای حمایت از طرح‌های مطالعاتی منجر به تولید ثروت، سرمایه و درآمد را اعلام کرد و گفت: پروژه‌های چند صد واحدی در سطح استان ایجاد می‌شود.

 محمد پژمان اظهار داشت: پیگیر جذب منابع بیشتری برای مناطق کمتر توسعه یافته هستیم تا شاهد بهبود وضعیت زندگی مردم در این مناطق باشیم.
وی با اشاره به مضیقه‌های اقتصادی که دشمن در شرایط کنونی برای کشور ایجاد کرده و با بیان اینکه امروز درآمد نفت ما به حداقل رسیده، افزود: در این شرایط نباید ناامید شویم و باید باور داشته باشیم که هر جا به ظرفیت‌های خودمان و مردم تکیه و اعتماد کردیم تحقق ایجاد شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی از حداقل‌ها محروم بودیم اما رزمندگان ما آنقدر ایستادگی و پایداری کرده و به ظرفیت‌های موجود کشور تکیه کردند که امروز پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی توسط فرزندان این کشور ساخته شده است.
پژمان با بیان اینکه آن روز سهم یک زن روستایی از عزت این کشور ارسال چهار تخم مرغ به جبهه برای پشتیبانی از رزمندگان بود، گفت: باید از تجربه موفق دوران دفاع مقدس برای عبور از شرایط موجود و رسیدن به توسعه استفاده کنیم.
وی خواستار شناسایی و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های قابل بهره‌گیری در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و عنوان کرد: ما مدیران دولتی، مدیر هزینه هستیم و مدیر درآمد نیستیم و عادت کرده‌ایم که فقط پولی برای ما بفرستند و استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه امروز خود ما توقعات مردم را تشدید کرده و به آنها دامن می‌زنیم، ابراز کرد: با تقویت خودباوری‌ در بین مردم به یک ظرفیت بی‌منتهای پایدار دست پیدا می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید بزرگ‌ترین کارها را انجام دهید در غیر اینصورت اگر همه شیرهای نفتی را هم برای شما باز کنند باز هم مشکلات حل نمی‌شود.
وی خواستار سهیم شدن مردم در مدیریت شهری شد و عنوان کرد: اگر مردم توسعه می‌خواهند باید هزینه کنند و سهیم شوند و البته در برخی مناطق شهری ما که نارسایی‌هایی جدی دارد و اقشار این مناطق از دهک‌های پایین هستند کمک دولت در این زمینه وجود دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید در یک شهر ثروت‌آفرینی کنیم و سرمایه‌گذاری و اشتغال وجود داشته باشد تا از محل گردش مالی بتوان امور را اداره کرد، گفت: شهر یاسوج پتانسیل نهفته‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید بالفعل شود و علاوه بر این گرانی زمین در یاسوج نشانه خوبی است زیرا جاهایی که زمین مفت است کسی برای سرمایه‌گذاری نمی‌رود.
وی با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی برای اجرای چند پروژه مشکل شما را حل نمی‌کند، گفت: برای ایجاد تحول به دنبال پول دولتی نباشید و بدانید که تنها راه فراهم کردن موجبات توسعه استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی است و جز این هیچ راه دیگری نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوع رویکرد و برخورد ما با تقاضاها باید علمی شود، گفت: آمادگی داریم در کارهای مطالعاتی و کارهایی که می‌تواند به زمینه رونق اقتصادی و ثروت‌آفرینی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند همکاری کنیم.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در این نشست، گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای مشکلات پیچیده و متراکم است و حل این مشکلات به سادگی امکان‌پذیر نیست.  
تاجگردون بیان کرد: در این خصوص اصلا بحث پول مطرح نیست آن چیزی که مهم است یافتن راهکاری برای حل مشکلات است.
وی به توصیفی از شهر یاسوج پرداخت و اظهار کرد: مرکز کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد اما به 240 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد امسال برای حل فاضلاب یاسوج هدف آن را به 240 هزار نفر جمعیت تغییر دادیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: من بچه این استان هستم اما وضعیت ورودی آبشار یاسوج 40 سالی است به همین منوال است برای شهر خودم صحبت نمی‌کنم به وضعیت شهری یاسوج توجه شود و برای اینکه به نتیجه برسیم بر روی یک یا دو پروژه که اثر تکاثری داشته باشند،کار شود.
تاجگردون در پایان به اشاره به اینکه قدمت بافت تاریخی دهدشت متعلق به دوران صفویه است، گفت: طرح بازآفرینی شهر دهدشت آغاز نشده و علی‌رغم اینکه مشاور طرح مشخص شده اما باید اقدامات لازم به شکل اساسی انجام شود.
تاجگردون با بیان اینکه ما گیرهای ساماندهی مدیریتی در استان داریم، گفت: باید به جای قرار دادن یک لیست بلندبالا از پیشنهادات پیش روی مسئولان کشوری، یکی یا دو طرح شاخص را پیشنهاد دهیم که اثر تکاثری در بهبود وضعیت شهر داشته باشند.
وی در رابطه با مشکلات شهر دهدشت هم گفت: شهر تاریخی دهدشت متعلق به عصر صفویه است اما ما تاریخ چند صد ساله را رها کرده و خودمان را درگیر معضل تعدادی دکه 20 تا 30 ساله می‌کنیم در حالی که اگر مشکل بافت تاریخی را حل کنیم دکه‌ها خودبخود جمع می‌شوند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با گلایه‌مندی از کم‌کاری مسئولان استانی در رابطه با شهر تاریخی دهدشت، گفت: بعد از گذشت 6 ماه هنوز کار جدی در زمینه ساماندهی این بافت شروع نشده است در حالی که منابع اعتباری هم وجود دارد. مسائل این استان متراکم و پیچیده بوده و حل آنها ساده نیست و در این میان بیش از بحث اعتباری، بحث این است که از چه روش‌هایی، مشکلات را حل کنیم.


جشن اتمام مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
نیز  با تسلیت شهادت امام سجاد از زحمات مدیرکل راه و شهرسازی تقدیر کرد و گفت: این روزها شاهد ترافیک حضور مسوولان به کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات استان هستیم.
کلانتری با تأیید سخنان معاون وزیر راه مبنی بر اینکه مدیران منتظر اینکه پول بیاد و خرج کنند نباشند، گفت: داشتن نفت یک نعمت است اما به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد کرده است با شیوه پول دادن و هزینه کردن به جایی نمی‌رسیم بلکه باید به دنبال درآمدزائی باشیم.
وی شیوه درآمدزائی توسط مدیران و متولیان را حرکتی متناسب با اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: دولت و مجلس در طرح بازآفرینی شهر به دنبال اتفاقات خوب برای بهبود کمی و کیفی زندگی و اشتغال مردمی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های ماندگاری در حوزه شهری شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت در حال انجام است انتظار داریم سهمیه ویژه‌ای در حوزه قیر به استان اختصاص داده شود.
کلانتری تصریح کرد: تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اتمام پروژه‌های مسکن مهر است تا جزء 5 استان برگزار کننده جشن مسکن مهر باشیم.
پیش از سخنان کلانتری سید عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مساحت محدوده در استان را 7 هزار و 400 هکتار عنوان کرد و افزود:913 هکتار بافت فرسوده و یک هزار و 170 هکتار هم سکونتگاه‌های غیررسمی است.
این مسوول به برگزاری جشن مسکن مهر اشاره کرد و گفت: 16 هزار و 200 واحد در قالب مسکن مهر در استان احداث شد که بخشی از آنها تحویل داده شده و در آینده نزدیک با تحویل سایر واحدهای باقی‌مانده  و برگزاری جشن مسکن مهر جزء 5 استان برتر کشور باشیم.
در ادامه نشست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد بیان کرد: یاسوج جزء مهاجرپذیرترین شهرهای ایران است که رشد بی‌رویه حاشیه‌نشینی و عدم توسعه زیرساخت‌های عمرانی موجب شده 25 درصد معابر سطح شهر یاسوج خاکی باشد.
فرماندار بویراحمد خواستار تعریض خیابان جمهوری اسلامی یاسوج در طرح بازآفرینی شهری شد و عنوان کرد:  بیشترین فضای سبز استان در ساحل رودخانه بشار است،در سمت دیگر شهر یاسوج رودخانه مهریان با ظرفیت آبی خوبی وجود دارد که ایجاد فضای سبز برای استفاده مردم در مناطق مهریان تا مزدک ضروری است.
وی در خصوص ساخت مسکن امید خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ دستگاهی املاک مازاد خود برای اجرای مسکن امید را ارائه نکرده که منابع لازم برای خرید املاک در اختیار قرار گیرد.

تعاونی‌ها بیشترین خسارات را به توسعه شهر یاسوج وارد کردند

نستهن مقدم شهردار یاسوج 
با بیان اینکه شهر را شهروند می‌سازد و مسئولان هماهنگ‌کننده هستند، اظهار داشت: برای ارتقاء سطح زندگی مردم باید آنها را در همه عرصه‌های مدیریت شهری مشارکت دهیم.
شهردار یاسوج افزود: تعاونی‌های 13 گانه یاسوج که در گذشته شکل گرفتند بیشترین خسارت را به توسعه درست شهری وارد کردند.
مقدم عنوان کرد: علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی اقدام به فروش زمین‌های خود می‌کنند و در نتیجه آن، شهروندان برای زمین‌هایی تقاضای پروانه می‌کنند که هنوز طرح تفکیک ندارند.
وی با بیان اینکه از حضور گردشگران در شهر یاسوج چیزی عاید این شهر نمی‌شود، گفت: در اعیاد و مناسبت‌های مختلف با ورود 600 هزار تا حدود یک میلیون گردشگر به یاسوج روبرو هستیم اما زیرساخت‌های لازم برای اینکه این مسأله را به فرصت تبدیل کنیم ایجاد نشده است.
شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه باید مدت حضور گردشگران را در شهر یاسوج افزایش دهیم تا کسبه ما رونق پیدا کنند، ابراز کرد: باید در بحث سرمایه‌گذاری در شهر یاسوج از مدل‌های موفق کشوری استفاده کرد تا مواهب خدادادی این شهر بیهوده استفاده نشود.
مقدم به حمل و نقل عمومی شهر یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های ما معیوب و فرسوده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.
بالاخره این جلسات بعد از صحبت‌های مسئولان به پایان رسید و در نهایت معلوم نشد که چه کارهای را می‌خواهند، به منظور توسعه استان دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مدیرانی که خود آقای تاجگردون حامی آنها هستند و گذاشتند اکثرا مدیران ضعیف و ناکارامد و...... هستند !!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1