کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

افشاگری اتابک از کاهش میلیاردی بودجه بلادشاپور؛ شانتاژ رسانه‌ای سیاسی تاجگردون و عدل هاشمی پور شکست خورد

7 شهريور 1398 ساعت 15:38

اتابک فرماندار کهگیلویه در مورد بافت تاریخی دهدشت گفت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بافت اختصاص یافته بود و شانتاژ رسانه‌ای هم شد اما اخیرا این اعتبار به ۶۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.


بلاشاپور سال‌ها در سایه بی توجهی و کمبود اعتبار هرسال بخشی از آن فرو می‌ریزد یا در آتش می‌سوزد و این اثر تاریخی و ملی کهگیلویه که مورد توحه اهالی فرهنگ و دوستداران تاریخ این مرز وبوم است همچنان گرفتار وعده‌های نمایندگان مجلس و مدیران کل می‌باشد.
به گزارش کبنا، سرپرست جدید فرمانداری کهگیلویه عصر دیروز (چهارشنبه 6 شهریور ماه 98) در نشست خبری با رسانه‌ها در دهدشت در خصوص بافت تاریخی دهدشت با بیان واقعیات دست به افشاگری زد  و از کاهش میلیاردی بودجه وعده داده شده تاجگردون و عدل هاشمی پور خبرداد. 
اتابک در مورد بافت تاریخی دهدشت  گفت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بافت اختصاص یافته بود و شانتاژ رسانه‌ای هم شد اما اخیراً این اعتبار به ۶۰۰ میلیون تومان کاهش یافت که در تلاش هستیم اعتبار را به مبلغ اولیه برگردانیم.
این در حالی است که پیش از این تاجگردون نماینده گچساران و باشت و همچنین عدل هاشمی پور از اختصاص بودجه 10 و 15 میلیارد تومانی برای بافت تاریخی دهدشت خبرداده بودن که هر دو. نماینده با تبلیغات رسانه‌ای گسترده درصدد بهره برداری سیاسی و انتخاباتی بودند که با افشاگری اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه مشخص شد که این ارقام وعده‌ای بیش نبوده و همجنان باید منتظر تخریب این اثر تاریخی بود. 
این خبر و کاهش بودجه از 15 و 10 میلیارد تومان به 600 میلیون تومان در فضای مجازی کهگیلویه بازخوردهای زیادی داشته و تشبیه به قالب یخی شده که از تهران تا یاسوج و دهدشت برسد آب می‌رود و مشخص شد که واقعیت امر همین است که در روز خبرنگار در یاسوج یکی از خبرنگاران کهگیلویه بزرگ بودجه یخی را به استاندار هشدار داده بود که هنوز یکماه نشده این امر به حقیقت پیوست که از استاندار محترم استان انتظار داریم به صورت ویژه این موضوع و بحث گردشگری و توجه به میراث فرهنگی کهگیلویه بزرگ را مدنظر قرار دهد هر چند باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان از این امر غافل است. 
با افشاگری اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه منتظر واکنش عدل هاشمی پور و تاجگردون و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش میلیاردی بودجه بافت تاریخی دهدشت هستیم.
به گزارش کبنا، بافت تاریخی دهدشت به شماره 3 /1689 در سال 1364 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده است. 
گذشت 33 سال از ثبت ملی این اثر در ردیف آثار ملی و حفاظت و احیا نکردن آن مورد حیرت فرهنگ دوستان شده است.


کد مطلب: 412270

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/412270/افشاگری-اتابک-کاهش-میلیاردی-بودجه-بلادشاپور-شانتاژ-رسانه-ای-سیاسی-تاجگردون-عدل-هاشمی-پور-شکست-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1