کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حقوق و مطالبات پرسنل شهرداری دوگنبدان به زلف سیاست گره خورده؛

بحران حقوق در شهرداری دوگنبدان / برادران ناتنی دست از سر «ظفری» بر نمی‌دارند / آیا بلایی که سر «زینل‌زاده» آوردند، تکرار می‌شود

8 تير 1398 ساعت 16:01

دست شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگرانش از محل‌های دیگر هم بسته شده است و وقتی هیچ منبع درآمدی هم نباشد، شهرداری دوگنبدان با مشکل جدی در آینده روبرو خواهد شد و باید فکری در این باره کرد. از طرفی ما هم در شورای شهر دوگنبدان برای رفاه حال مردم مصوب کردیم که عوارض کمتری از آنها گرفته شود.


نشستی به منظور بررسی احکام پرسنل شهرداری دوگنبدان [کلیک کنید] با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان برگزار شد.
حبیب الله عاملی مقدم عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در این نشست که روز پنجشنبه (6 تیرماه 98) در محل فرمانداری گچساران برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم 7 تیر، اظهار کرد: غفلت از حق و حقوق کارگران و پرسنل زحمت کش شهرداری قابل بخشش نیست. و هر کس باید به اندازه توانش برای حل مشکلات این قشر خدوم تلاش کند.
عاملی مقدم در ادامه با بیان اینکه باید مطابق با واقعیت از شهرداری دوگنبدان انتظار داشته باشیم، افزود: شهرداری دوگنبدان نه کارخانه‌ای دارد و نه هیچ منبع درآمد پایداری. و ماهانه باید بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت حقوق کارکنان و پرسنل خودش پرداخت کند. و هزینه ماشین آلات از رده خارج این شهرداری هم بسیار بالا است.
این عضو شورای شهر دوگنبدان با تاکید بر اینکه وظیفه همه ماها این است که از این قشر زحمت کش حمایت کنیم و اصلاح احکام حقوقی آنها هم ضرورت دارد، چرا که شرایط اقتصادی کشور زندگی را برای اقشار کم درآمد بسیار سخت کرده، تصریح کرد: باید تمام تلاشمان این باشد که از حقوق آنها کسر نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه بر این باورم که همه باید وظیفه حقوقی، قانونی و انسانی خودمان را در مقابل آنها انجام بدهیم، اضافه کرد: اعتبارات شهرداری دوگنبدان 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بر اساس تصمیم مسئولان وقت و مربوطه این 30 میلیارد تومان صرفاً به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت، در حالی که همواره 60 درصد اعتبارات شهرداری برای پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان و پرسنل شهرداری و سایر هزینه‌های جاری در نظر گرفته می‌شد و 40 درصد آن هم به کارهای عمرانی اختصاص پیدا می‌کرد. اما الان کل اعتبارات شهرداری به کارهای عمرانی اختصاص داده شد و این موضوع، شهرداری دوگنبدان را با مشکل مواجه کرده است. و در آینده این مشکلات بیشتر هم خواهد شد.
وی افزود: دست شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگرانش از محل‌های دیگر هم بسته شده است و وقتی هیچ منبع درآمدی هم نباشد، شهرداری دوگنبدان با مشکل جدی در آینده روبرو خواهد شد و باید فکری در این باره کرد. از طرفی ما هم در شورای شهر دوگنبدان برای رفاه حال مردم مصوب کردیم که عوارض کمتری از آنها گرفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در بخش پایانی صحبت‌‍های خود گفت: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان متأسفانه به جلسات شورا در این باره بی‌توجه هستند و کمترین حضور را در جلسات دارند و هنگامی هم که حضور پیدا می‌کنند، صحبت‌های دقیق و کارشناسی شده‌ای ندارند.
 بنا بر این گزارش، ذکر چند نکته قابل توجه است؛
اولاً) شهرداری دوگنبدان زیر فشار مخالفان مسعود ظفری و اعضای شورای شهر دوگنبدان است. مخالفان ظفری به هیج وجه دوست ندارند که او در شهرداری موفق باشد. آدم یاد فیلم افسانه جومونگ می‌افتد که برادران ناتنی‌اش برای او مشکلات زیادی را به وجود می‌آوردند تا از چشم امپراطور بیفتد، حتی دست به دامان کشور دشمن همسایه هم شدند، اما جومونگ رویای نجات مردم سرزمین آبا و اجدادی‌اش را داشت. به نظر می‌رسد عده‌ای تصمیم دارند که منافع شهرداری به خودشان و نورچشمی‌هایشان برسد و ظفری و تیمش را از چشم مردم بیندازند. ظفری مجبور است که برای سربلندی شهرداری مبارزه و برنامه‌ریزی کند.
دوماً) بر اساس اطلاعات به دست آمده رئیس و اعضای وقت شورای برنامه ریزی گچساران اعتبارات شهرداری گچساران را که 30 میلیارد تومان بود را فقط برای کارهای عمرانی شهر در نظر گرفته‌اند تا احیاناً کسی این پول را جابجا یا تصرف عدوانی نکند. و اگر کسی هم دست به این اعتبارات زد همان بلایی که بر سر زینل زاده آوردند، بر سر ظفری هم بیاورند. آنها با علم اینکه شهرداری دوگنبدان هیچ منبع درآمد پایداری ندارد، هیچ پولی را برای پرداخت مطالبات و حقوق کارگران و پرسنل شهرداری نمی‌گذارند و معیشت کارگران را به زلف سیاست گره می‌زنند.
اخیراً هم شنیده شد که با شکایت نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت شهرداری دوگنبدان حق ندارد از محل اعتبارات آلایندگی حقوق پرسنل و کارکناش را بدهد.
سوماً) اختلافات گروه اکثریت و اقلیت شورای دوگنبدان موجب شده تا جلسه‌ای برای تعیین و تکلیف حقوق کارگران و پرسنل شهرداری برگزار نشود، عاملی مقدم، حسینی، بلوطی و عباسی چهار عضو شورای شهر دوگنبدان هستند که تلاش دارند جلسه‌ای را برگزار و در آن جلسه مصوب کنند که بخشی از اعتبارات را برای حقوق و هزینه‌های جاری شهرداری در نظر بگیرند. اما سه عضو دیگر شهر حاضر نیستند که همچنین جلسه‌ای برگزار شود. حتی بر اساس اطلاعات کبنانیوز برخی از اعضای شورای شهر دوگنبدان سوگند یاد کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند همچنین جلسه‌ای برگزار شود، اگر چه دست قانون در همچنین مواقعی باز است.
چهارماً)، آتش دامنه اختلافات اعضای شورای شهر دوگنبدان نباید بر معیشت پرسنل  و کارکنان شهرداری تأثیر بگذارد، هر چند که مردم بالاخره از نمایندگانی که منافع سیاسی و گروهی شان را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند خیلی زود عبور می‌کنند، اما باید این را بدانند که آنها هویت شان را از مردم گرفته اند و باید به رأی مردم احترام بگذارند.


کد مطلب: 410667

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410667/بحران-حقوق-شهرداری-دوگنبدان-برادران-ناتنی-دست-سر-ظفری-نمی-دارند-آیا-بلایی-زینل-زاده-آوردند-تکرار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1