تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۸۸۸۷
وقتی مصوبات ستاد تسهیل رفع و موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اجرا نمی‌شوند / سرنوشت کارخانه آجر دهدشت چه می‌شود

«گوهرگانی» مدیر حقوقی شرکت گاز را از جلسه اخراج کرد / گردن کلفتی مدیران مقابل سرمایه‌گذاران / کیانی‌پور: نمی‌دانیم حواس‌مان به جلو باشد یا پشت‌سرمان

۵
۰
«گوهرگانی» مدیر حقوقی شرکت گاز را از جلسه اخراج کرد / گردن کلفتی مدیران مقابل سرمایه‌گذاران / کیانی‌پور: نمی‌دانیم حواس‌مان به جلو باشد یا پشت‌سرمان
کبنا ؛سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد با همه جا فرق دارد، در برخورد با سرمایه‌گذار سلیقه‌ای برخورد می‌شود. گاهاً نه دستگاه دولتی همراهی می‌‌کند و نه سرمایه‌گذار می‌خواهد بدهی آب، برق و گاز خود را بدهد. هر دستگاه دولتی ساز خودش را می‌زند و مسدود کردن حساب واحدهای تولیدی ساده‌ترین کار ادارات است. موضوعاتی که واکنش جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت و مدیر حقوقی شرکت گاز استان را از جلسه اخراج کرد.
به گزارش کبنا، دوشنبه (2 اردیبهشت ماه 98) کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، این کارگروه با هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی، بهبود کسب و کار، بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و بهبود وضعیت بخش صنعت استان برگزار می‌شود و هر بار در این جلسات بر همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تأکید شده و عنوان می‌شود مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است.
شرکت گاز به دلیل بدهی حساب کارخانه آجر نماسازان مروارید ( کارخانه آجر دهدشت) را مسدود کرد و امروز در کارگروه رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت. کریمی مدیر حقوقی این شرکت در این باره گفت: طبق بند ب قانون اجرای مصوبات این کارگروه شامل شرکت گاز نمی‌شود و من اگر از شرکت گاز اخراج هم شوم حساب این واحد تولیدی را آزاد نمی‌کنم.
جعفر کوهرگانی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به صحبت‌های مدیر حقوقی شرکت گاز گفت:  وظیفه همه حمایت از واحدهای تولیدی است اما آیا با این کار به شرکت گاز که حساب تنها واحد بزرگ صنعتی کهگیلویه را مسدود کرده کمکی شد؟
وی بیان کرد: شرکت گاز با این کار ضربه‌ بزرگی به این کارخانه وارد کرد کاش به جای مسدود کردن حساب شرکت آن را تعطیل می‌کردید! قبول داریم که واحدها به دستگاه‌های خدماتی بدهکار هستند اما باید به آنها کمک کنیم که بتوانند در این شرایط، تولید خود را رونق دهند و بدهی‌های خود را بپردازند.
این مسوول عنوان کرد: سرمایه‌گذار کارخانه آجر دهدشت فرد اصفهانی است که سرمایه 300 یا 400 میلیارد تومانی خود را در کهگیلویه و برای فرزندان همین منطقه محروم سرمایه‌گذاری کرده، کدام یک از ما که متعلق به کهگیلویه و بویراحمد هستیم حاضریم سرمایه‌ خود را از کانادا، تهران و اصفهان جمع کنیم و در این استان سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار کارخانه آجر دهدشت مورد حمایت استان است،گفت: این سرمایه‌گذار یک فرزند داشت که در همین مسیر سفر به استان هم آن را از دست داد. البته این واحد تولیدی اندک تسهیلات دریافت کرده که امیدوارم بتوانند برخی از بدهی‌ها را رفع کند.
گوهرگانی ادامه داد: اگر شرکت گاز کمکی به این واحد نکند و حساب مسدود شده را باز نکند ما هم درب شرکت گاز را قفل می‌کنیم چرا که مصوبات کارگروه در راستای رونق تولید لازم الاجرا است و باید توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه طرحی ایجاد شده و فرزندان کهگیلویه مشغول به کار شدند، گفت: شرکت گاز امروز و یا فردا به کارخانه آجر دهدشت کمک کند و حساب این واحد را باز کند و خواهش می‌کنیم شرکت گاز با ما همکاری کند اگر حساب این واحد تولیدی آزاد نشود و همکاری صورت نگیرد دستور دادستان کل کشور  پیوست و به نشست صیانت از تولید دادگستری ارجاع داده می‌شود.
پس از اینکه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری شرکت گاز شد و این خواسته را چندین بار مطرح کرد کریمی مدیر حقوقی شرکت گاز در جواب گفت:  من اختیاری از خودم ندارم و برای رفع مشکل کارخانه آجر دهدشت باید مشورت کنم.
این صحبت‌ها، واکنش تند گوهرگانی را در پی داشت و معاون استاندار علاوه بر تشری که به مدیر حقوقی شرکت گاز زد که اگر اختیاری نداشتید چرا در جلسه حاضر شدید از او خواست جلسه را ترک کند و کریمی هم جلسه را ترک کرد.
اما پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این وضعیت گفت: موضوع کارخانه آجر دهدشت و عدم همکاری شرکت گاز را با وزارت کار مطرح کردیم و آنها در جواب گفتند مگر کهگیلویه و بویراحمد تافته جدا بافته است مصوبات کارگروه برای شرکت‌های برق و گاز، آب و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان یکی است.
در ادامه این نشست جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه خود قانون دچار نقاط ضعفی است، گفت:  امروز فضای کسب و کار کشور شرایط سختی را تحمل می‌کند و بخش خصوصی نمی‌داند هوش و هوس خود را به جلو متمرکز کند و یا هواسش به پشت سرش باشد که متحمل ضرر نشود.
وی بیان کرد: ساز و کاری شود و از محاکم قضایی بخواهیم اجازه ندهند هر کسی بیاید دستور بگیرد و حسابی مسدود کند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در دیدار نوروزی که با رئیس کل دادگستری داشتیم حجت‌الاسلام مزارعی بر حمایت از بخش تولید تأکید داشت و اینکه حوزه قضایی حساب هیچ واحد تولیدی را مسدود نمی‌کند.
صحبت‌های چندین باره کیانی باعث شد تا نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به این وضعیت معترض شود که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم کیانی مدعی است و کیانی هم در جواب مدیرکل تامین اجتماعی او را یکی از عوامل تعطیلی کسب و کار در استان بداند.
اما نماینده کارخانه آجر دهدشت که در جلسه حضور داشت گفت:  قصد داریم اگر مشکل این کارخانه رفع نشود جلوی شرکت گاز دهدشت تجمع کنیم که گوهرگانی در جواب گفت: این نوع بداخلاقی‌ها فقط برای عده‌ای تعهد ایجاد می‌کند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مصوبات کارگروه مبنی بر حمایت از تولید لازم‌الاجراست اما اگر واحدی بخواهد از این قانون سودجویی کند با آن برخورد می‌کنیم.
وی عنوان کرد: کارگروه رفع موانع تولید واحدهایی را مورد حمایت قرار می‌دهد که تولید داشته‌اند اما به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی و نوسانات ارزی درآمد آنها به گونه‌ای شده که نتوانند خود را بروز کنند و بدهی‌های خود را بپردازند.
گوهرگانی با تأکید بر اینکه اگر واحدی با گردن کلفتی بخواهد از قانون رفع موانع تولید سوء استفاده کند با برخورد ما مواجه می‌شود، خطاب به مدیران استان افزود: برایتان مثال زدم که فردی از استان اصفهان 300-400 میلیارد تومان خود را در دهدشت سرمایه‌گذاری کرده آن وقت آقای خوان‌پایه که در راهداری بود مجوز باربری به این شرکت نمی‌داد و  حالا هم خادم مدیرعامل شرکت گاز که خود فرزند کهگیلویه است جلوی اشتغال بچه‌های آن منطقه را می‌گیرد و بعد می‌گویند کهگیلویه محروم است و به آن بی‌توجهی می‌شود.!
بنا بر این گزارش، کارخانه آجر دهدشت(شرکت نماسازان مروارید) بزرگ‌ترین واحد تولیدی و صنعتی شهرستان کهگیلویه است که توانسته سهم مهمی در اشتغال و تامین مصالح ساختمانی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
در حالی که سال گذشته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شده بود که شرکت‌ گاز تا تعیین تکلیف موضوع بدهی‌های کارخانه آجر از اقدامات قضایی و اجرایی علیه این واحد تولیدی خودداری کند به گفته دارا فرامرزی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نه تنها این مصوبه اجرایی نشد بلکه حساب شرکت نماسازان مروارید هم مسدود شده است.
در نهایت جعفر گوهرگانی این نوع برخوردها را با بزرگترین واحد اقتصادی کهگیلویه درست ندانست و گفت: «عده‌ای اجازه نمی‌دهند ملزومات ضروری واحد تولیدی تأمین شود. در صورت عدم همکاری شرکت گاز، مصوبات کارگروه‌های استانی و ملی و دستور دادستان کشور را پیوست می‌کنیم و خواهان این می‌شویم که این موضوع در کارگروه صیانت از تولید مطرح شود. با هر واحد تولیدی که بخواهد از قانون سودجویی کند برخورد می‌کنیم اما حامی واحدهایی هستیم که واقعا تولید می‌کنند اما به دلیل مشکلات مالی، اقتصادی، نوسانات ارزی و مشکلاتی از این قبیل درآمدزایی آنها در حدی نیست که بتوانند همزمان هم حقوق کارگر و هم بدهی آب، برق، گاز و تامین اجتماعی را بدهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
حواس نه هواس خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی دمت گرم
حسن
Iran, Islamic Republic of
به گوهرگانی چه مربوطه
امان از بیکاری
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت جناب گوهرگانی عزیز ضمن تشکر از دفاعیات جنابعالی از حوزه اشتغال و اما جناب گوهرگانی شرکت آجر کهگیلویه متاسفانه کمترین جذب نیروی کار را از روستاهایی که نزدیکترین فاصله را شرکت مذکور دارند(روستاهای دزک، چنگلوا، کرباسی، کل خواجه قیصر، روستای خواجه قباد، دره لبک، آب ماهی) داشته لطفا جهت صحت موضوع تحقیقاتی انجام دهید و در حد امکان جهت اشتغال افراد جویای کار همکاری نمایید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
. عمدا هزینه گاز را پرداخت نمیکند. در حسابهای شرکت نماسازان هیچ مبلغی وجود ندارد که امکان توقیف آن وجود داشته باشد. .. با زیرکی تمام درآمد شرکت را به حساب شخصی واریز میکنند تا طلبکاران از جمله شرکت گاز امکان توقیف وجوه را نداشته باشند. .. از موقعیت خود ..کرده و عمدا قصد دارد تا بدهی میلیاردی گاز را به صورت قطره چکانی پرداخت کند.تمام سرمایه شرکت از طریق تسهیلات بانک صنعت و معدن تامین شده و..حتی اقساط بانک را هم پرداخت نمیکند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1