تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۸۴
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

برگزاری 21 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت 98 / احمدی: هدف گذاری‌ها را ارتقاء دهیم

۰
برگزاری 21 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت 98 / احمدی: هدف گذاری‌ها را ارتقاء دهیم
کبنا ؛علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هرگونه کمک و همکاری در احداث مجتمع فرهنگی و تربیتی در یاسوج وهمایش خیرین مدرسه ساز در استان مورد تاکید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جانمایی برای احداث مجتمع فرهنگی تربیتی و مهارت آموزی دانش آموزی استان در یاسوج و تامین منابع مالی آن از مرکز کشور تاکید کرد و افزود: این مجتمع می‌تواند برای برگزاری برنامه‌های مختلف دانش آموزی علاوه بر استان محلی فرا استانی به خصوص منطقه جنوب کشور باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در رابطه با برگزاری بیست یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هم گفت: این جشنواره بسیار مهم است و در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار گردد.
احمدی تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب خیرین استانی بخصوص ملی از جمله فرزندان این استان که در سطح ملی توانایی کمک و یا معرفی افراد خیر را دارند از هم اکنون به عمل آورده شود.
استاندار با بیان اینکه، شرکت‌ها و بانک‌ها که توانایی مالی در کمک و احداث مدرسه در این استان را دارد دعوت شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های استانی در این رابطه از دستگاه مرکزی خود درخواست مشارکت و کمک کنند.
احمدی با اشاره به اینکه، پیش از این هم با برخی از مسئولین ملی و بانک‌ها در این رابطه صحبت شده است، بیان کرد: بسته‌ای از نیازها به لحاظ کلاس درس، آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌های شبانه روزی و هنرستان‌ها برای ارائه در جشنواره تهیه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آینده نگری در احداث فضاهای آموزشی اشاره کرد و ابراز داشت: نیازها با توجه به شرایط ثبات، پایداری و رشد جمعیتی در هر منطقه از استان برای احداث فضاهای آموزشی مطالعه شده و کارشناسی شده باشد.
احمدی به مسئله برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان هم اشاره کرد و افزود: می‌توانیم در مقیاس کوچکتر جشنواره‌های شهرستانی خیرین مدرسه ساز را در سطح همه شهرستان‌ها در طول سال داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری زمین به دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها، عملکرد کارشناسی شده و بر اساس اصول را طلب می‌کند.
احمدی افزود: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌ها، باید با نگاه کارشناسی شده و توجه به اقلیم، منابع، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها عمل کرد.
 احمدی با اشاره به طرح موضوع ساخت مجموعه کانون فرهنگی و تربیتی در حوزه آموزش و پرورش، گفت: این حوزه نیازمند طرح جامع و سایت پلان است و قبل از هر مورد دیگری نیز باید تأمین منابع این محور مشخص شود.
 وی افزود: کارگروه امور زیربنایی بررسی کارشناسی شده در این بخش را انجام خواهد داد.
 احمدی با تاکید بر اینکه نباید نگاه بنگاه داری و زمین داری در دستگاه‌ها وجود داشته باشد، ابراز داشت: ما باید به دنبال وظایف حاکمیتی برویم و خروجی محوری و ارتقای هدف گذاری‌ها را داشته باشیم.
 احمدی با بیان اینکه اقلیم شمال استان ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری به ویژه در فصل‌های گرم سال دارد، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و سازه‌ها نیز باید منطبق با منابع طبیعی، پوشش جنگلی و اقلیم انجام شود.
 استاندار با اشاره به تفاهم نامه بین اوقاف و امور خیریه استان و آموزش و پرورش استان پیرامون زمین واگذار شده به اوقاف توسط آموزش و پرورش، بر حل موارد و مشکلات این حوزه تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پنج سال اخیر افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال در جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز استان تعهد شد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده است.
زارع پور افزود: هم اکنون ۶۴ پروژه مدرسه سازی با ۲۹۲ کلاس درس با اعتبار ۴۴۷ میلیارد ریال با مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان در دست ساخت است.
وی اظهار داشت از سال آینده جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستانی درمناطق مختلف استان برگزار و منابع آن در خود آن منطقه هزینه خواهد شد.
 تحقق ۷۰ درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز در کهگیلویه و بویراحمد
 هادی زارع پور افزود: طی پنج جشنواره اخیر خیرین مدرسه ساز استان، ۸۰ میلیارد تومان تعهدات خیرین بوده که تاکنون بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ جشنواره در استان برگزار شده است، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و ارتقای فعالیت خیرین، تعهدات خیرین از ۲ و نیم میلیارد تومان سال ۱۳۹۲، در جشنواره شانزدهم به ۱۴ میلیارد تومان رسید و رشد مناسبی در سایر جشنواره‌ها داشت.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به برنامه ریزی برای ایجاد کانون فرهنگی و تربیتی و موزه علم و فناوری در مرکز استان اشاره کرد و از هدفگذاری برای ایجاد یک مجموعه چند منظوره و اقدام برای دریافت زمین از طریق بخش‌های متولی خبر داد.
 زارع پور با اشاره به تعهدات اوقاف و امور خیریه استان در حوزه تفاهم نامه در محور واگذاری زمین مدرسه میدان هفتم تیر به اوقاف، خواستار اجرای تعهدات اوقاف و امور خیریه استان شد.
  اجرای ۶۴ پروژه آموزشی ۲۹۴ کلاسه در استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۶۴ پروژه آموزشی ۲۹۴ کلاسه در مناطق مختلف استان خبر داد.
 جهان محرابی افزود: ۶۴ پروژه در نقاط مختلف استان در دست ساخت بوده و همچنین طی روز دوشنبه افتتاح کلاس‌های درس جدید خیرساز در شهرستان بویراحمد را خواهیم داشت.
 وی تصریح کرد: مراسم افتتاح و بهره برداری از مدرسه خیری شهیدان تقی زاده سروک یاسوج همراه با جشنواره خیری مدرسه‌ای طی این روز برگزار خواهد شد.
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز، ابراز داشت: ۲۰ جشنواره در این راستا برگزار شده و طی سال‌های اخیر رشد و بهبود تعهدات خیرین را شاهدیم.
 محرابی با تاکید بر رشد تحقق تعهدات خیرین، عنوان داشت: با پیگیری و اقدامات انجام شده، خیرین هم استانی در خارج از استان نیز تعامل مناسبی در این محور دارند.
 وی افزود: جشنواره‌های شانزدهم و هفدهم در تهران برگزار شد و خروجی‌های مناسبی نیز در جشنواره‌های اخیر داشتیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1