تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۴۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج پروانه بهره‌برداری دارد یا خیر؟ / نوزادی که دچار فلج مغزی شد / خانواده نوزاد چه می‌گوید مسوولان چه می‌گویند!؟

۱۷
۳
بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج پروانه بهره‌برداری دارد یا خیر؟ /  نوزادی که دچار فلج مغزی شد / خانواده نوزاد چه می‌گوید مسوولان چه می‌گویند!؟
کبنا ؛بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج مدتی است فعالیت درمانی خود را در منطقه ابوذر یاسوج آغاز کرده و آنطوری که برخی از مطلعین می‌گویند، این بیمارستان پروانه بهره‌برداری ندارد، موضوعی که مورد پرسش خبرنگار کبنا قرار گرفت و حسینی مدیر داخلی بیمارستان آن را رد کرد.
اما ماجرای فلج مغزی نوزادی در این بیمارستان موجب شد تا ضمن بررسی این اتفاق ناگوار، پروانه بهره‌برداری بیمارستان را مورد بحث و سوال قرار دهیم.
نوزادی در بدو تولد در بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج دچار فلج مغزی و اکنون به بیمارستان امام سجاد (ع) منتقل و در آنجا بستری شد.
به گزارش کبنا، در پی تماس تلفنی پدری به نام «هادی رضایی» با دفتر سایت خبری کبنا نیوز مبنی بر اینکه متأسفانه به دلیل سهل انگاری کادر پزشکی و پرستاری فرزندم دچار فلج مغزی شد، اظهار کرد: در تاریخ 21 آذرماه 97 همسرم را که باردار بود، برای زایمان به بیمارستان خصوصی زاگرس بردم و متأسفانه به دلیل اهمال کاری و کم کاری عمل زایمان خانمم موفقیت آمیز انجام نگرفت.
وی با بیان اینکه همسرم در طول دوران بارداری هیچ مشکلی نداشت، افزود: بر اساس آزمایشات و سونوگرافی‌هایی که خانمم در زمان بارداری‌اش انجام داده، او هیچ مشکلی نداشت و فرزندم کاملاً سالم بود. و همه مستندات هم موجود است.
پدر این نوزاد می‌گوید: کادر پزشکی بیمارستان امام سجاد (ع) الان بیان می‌کنند که فرزند اینجانب دچار فلج مغزی شده است.
رضایی می‌گوید: بنده اطلاع موثق گرفته‌ام که بیمارستان خصوصی زاگرس پروانه بهره برداری ندارد و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان هنوز دریافت نکرده است. این بیمارستان همچنین بدون مجوز بخش زایشگاه که از حساسیت بالای برخوردار می‌باشد را راه اندازی کرده است. اگر چه حسینی مدیر داخلی بیمارستان خصوصی زاگرس این سخنان را رد می‌کند و می‌گوید: اگر مجوز و یا پروانه بهره برداری نداشتیم، قطعاً دانشگاه علوم پزشکی استان اجازه فعالیت به ما نمی‌داد.
حسینی هم گفت: باید در رابطه با پروانه بهره‌برداری بیمارستان از علوم پزشکی سووال کرد. او ادامه داد: بنده تخصصی در حوزه پزشکی ندارم و من نمی‌توانم در کار پزشکان دخالت کنم، لذا شما با خانم دکتر جهانبین پزشک متخصص زنان و زایمان تماس بگیرید.
در ادامه سراغ خانم دکتر جهانبین متخصص زنان و زایمان رفتیم و وی گفت: ما تمام تجهیزات لازم را برای به دنیا آوردن یک نوزاد، عمل جراحی زایمان و زایمان طبیعی در بیمارستان زاگرس در اختیار داشتیم.
این پزشک متخصص زنان می‌گوید: ساعت 6 عصر این خانم را به دلیل دردهای قبل از زایمان در بیمارستان بستری و پرونده برای او تشکیل دادیم.
وی افزود: وقتی متوجه شدیم که مراحل زایمان طبیعی به طور عادی پیش نمی‌رود، با اتاق عمل هماهنگ کردیم، پزشک اطفال، پزشک بیهوشی و سایر کادر در حالت آماده باش قرار گرفتند و همه چیز برای عمل جراحی زایمان آماده شد. اما مادر نوزاد به هر دلیلی اجازه بیهوشی نداد و گفت بچه‌ام دارد به دنیا می‌آید و نمی‌خواهم مرا بیهوش کنید.
دکتر جهانبین اضافه کرد: شرایط را برای مادر نوزاد توضیح دادم و اصرار کردیم که عمل جراحی انجام بگیرد، اما مادر اجازه سزارین را به ما نداد. همه مراحل انجام کار و متولد شدن فرزند در پرونده بیمار قید شده و تمام کادر پزشکی امضاء کرده‌اند و ما هیچ گونه سهل انگاری و یا کم کاری انجام نداده‌ایم.
این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: وقتی کودک به دنیا آمد، با آمبولانس که تیم سه نفره پزشکی هم همراه نوزاد بود، آن را به بیمارستان امام سجاد (ع) انتقاد دادیم و زمان زیادی را برای این بیمار گذاشتیم.
وی تاکید کرد: نیم ساعت قبل از بردن این بیمار به اتاق عمل تمام کادر اتاق عمل حاضر بودند و نباید وقتی اتفاق می‌افتد، تمام مشکلات را به گردن بیمارستان انداخت و آن را زیر سووال برد.
دکتر جهانبین با بیان اینکه برای ما نجات جان مادر اولویت دارد، اظهار داشت: بیمارستان تمام تجهیزات لازم را برای یک زایمان و یا عمل جراحی زایمان در اختیار دارد.
با این وجود پدر این نوزاد سهل انگاری و کم کاری کادر پزشکی بیمارستان خصوصی زاگرس را مدنظر قرار می‌دهد و می‌گوید: همسرم در طول زمان بارداری هیچ گونه مشکلی نداشت و آزمایشات و سونوگرافی‌های او این مسئله را نشان می‌دهد.
رضایی در ادامه تاکید می‌کند: بیمارستان پروانه بهره برداری ندارد و بخش زایشگاه مجوز لازم را دریافت نکرده است.
وی از مسوولان خواست تا با متخلفین احتمالی برخوردهای لازم و قانونی انجام بگیرد و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.
بر اساس پیگیری‌های سایت خبری کبنا نیوز، بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج پروانه بهره برداری ندارد و این بیمارستان زیر نظر هیئت مدیره شرکتی اداره می‌شود.
برای اینکه مشخص شود که آیا این بیمارستان پروانه بهره‌برداری دارد و آیا بخش زایشگاه آن مجوز گرفته است و یا خیر؟ با غلام عباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تماس برقرار کردیم تا از داشتن پروانه بهره برداری بیمارستان اطلاع دقیق‌تری کسب کنیم، ابتدا سبز گفت: من در جلسه‌ام، بعد از یک ساعت دو باره چندین پیام به او دادم و بعداً هم تماس گرفتیم، اما متأسفانه این مسوول پاسخگو نبود. تا ابهام داشتن و یا نداشتن پروانه بهره برداری بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج همچنان باقی بماند. اگر چه مدیر داخلی بیمارستان خصوصی زاگرس گفته، مگر می‌شود بدون پروانه بهره برداری و یا مجوز فعالیت کرد و در این باره هم از علوم پزشکی سووال کنید.
با این شرایط به طور قطع نمی‌توان در خصوص این پرونده پزشکی و این نوزاد صحبت کرد و باید منتظر ماند تا مراجع ذی‌صلاح در این باره توضیحات لازم را ارائه دهند.

کبنا نیوز آمادگی انتشار توضیحات تکمیلی مسوولان بیمارستان خصوصی زاگرس را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باید با متخلفین برخورد قضایی کرد
Iran, Islamic Republic of
تشکر از سایت کبنا نیوز که به درد مردم رسیدگی میکنی
Iran, Islamic Republic of
در دادگاه مشخص میشود که پروانه بهره برداری دارد یا نه
اهالی تلزالی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه این اتفاق خیلی دردناکه کاد.ر دکتر مربوطه ومامای
این اتفاق بداند که ما صاحب بچه تا اخر کار پیگیری میکنیم ونمیگذاریم که زحمات ودردهای بی دریغ یک مادر وپدر مظلوم وامید یک خانواده بی جواب بمونه تا از اتفاقات بعدی این جریانات که خانواده های دیگر را مورد. قرار میده جلوگیری بشه .
Iran, Islamic Republic of
.
وگرنه دلیلی نداشت قبل از هر کاری آن را رسانه ای کنه...
دانایی
Iran, Islamic Republic of
وقتی کار رو از یه ادم کاردان بنام چمن بگیرن و بنا به سفارشات نمایندگان و مناسبات سیاسی و اجتماعی کار رو به امثال .دن باید هم چو اتفاقاتی بیافتد و یک عمر مردم را مصیبت زده کنند
Iran, Islamic Republic of
تا بیمارستان زاگرس در قلب درمان . مگه تا کنون که فعالیت میکنه کسی تونسته . تازه همه مسولین دانشگاه از بیمارستان زاگرس انقده .نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
ایا تا کنون کمیته های بازرسی که برای بررسی مرگ کودکان در دانشگاه تشکیل شده به نتیجه رسیده تا این یکی به نتیجه برسه جناب سبز
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیر شایسته بازرسی در این پرونده .پرستاری دانشگاه میباشد جناب دکتر جمشید نژاد دانجوی فوق که براستی در . بازرسی نقش شایسته دارند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
چرا بیمارستان زاگرس ؟اگه بنا بر این بوده که زایمان طبیعی کنه چرا بیمارستان امام سجاد نبرده یا بیمارستان شهدای گمنام ؟بیمار چون میخواسته عمل سزارین کنه و دولت اجازه نمیده مگر در مواقعی که بیمار نیاز به عمل سزارین داره بیمارشو برده زاگرس البته اینجوریا هم نیست که مفت و مجانی ببره حتما .شدن براش دلیل سزارین.
Romania
بیمارستان زاگرس مرکزی خصوصی خدمات پزشکی شایسته ای به همشهریان داده و وکادر مدیریتی وپزشکی ان نهایت تلاش رادارند که بهترین خدمات را ارایه نمایند ودر پیشرفته ترین مراکز پزشکی جهان هم عوارض پیش می اید ونباید ان همه خدمات را زیر سوال برد
حق گو
Iran, Islamic Republic of
نمیتونن یه زایمان معمولی رو درست انجام بدن، چه خدمات درخشانی داشتن؟
حق گو
Iran, Islamic Republic of
بخدا این حق مردم بیچاره نیست که عده ای دکتر پولدار اینچنین با جانشان بازی کنند
ع
Iran, Islamic Republic of
به نظر من گناه این بچه گردن همه کادر بیمارستان😑😢
ع
Iran, Islamic Republic of
به نظر من گناه این بچه گردن همه کادر بیمارستان😑😢
ع
Iran, Islamic Republic of
به نظر من گناه این بچه گردن همه کادر بیمارستان😑😢
Iran, Islamic Republic of
به عنوان فردی که تعدادی از افراد اطرافم پزشک هستن میگم که طرح های پیمانکاری. برگزار میشه و مسئولین مربوطه بدون ایکنه به صورت کامل برای مناقصه اطلاع رسانی کنن خودسرانه و با جمع کردن چندین شرکت مورد نظرشون اقدام به واگذاری پیمانها به صورت میکنن . از خدا بترسید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1