تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۶۶۸۹۱
یادداشت ارسالی؛

پدربزرگ‌های انتخابات کهگیلویه: زوج موحد- بزرگواری

۲۳
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پدربزرگ‌های انتخابات کهگیلویه: زوج موحد- بزرگواری
کبنا ؛یادداشت ارسالی: در بررسی رسانه‌ها درباره احتمال نامزدی دو شخصیت پرسابقه، سید محمد موحد و سید علی محمد بزرگواری در انتخابات آینده مجلس به خوبی پرداخته نشده است، این دو شخصیت که به عنوان بزرگ‌تر‌های انتخابات کهگیلویه شناخته می‌شوند، تأثیرات فاجعه‌بار آن‌ها بر نسل‌های گذشته، کنونی و حتی آینده کهگیلویه غیرقابل انکار است. در این تحلیل، به بررسی مواضع افراطی و نقش غیرقابل انکاری که این دو شخصیت ایفا کرده‌اند، پرداخته می‌شود.  
بدون شک، بزرگترین تأثیر تخریبی زوج موحد- بزرگواری در کهگیلویه بزرگ مربوط به دوران فعالیتشان به عنوان نمایندگان مجلس است. آن‌ها نه تنها نتوانستند به درستی نیاز‌ها و مشکلات مردم را برطرف کنند، بلکه با عملکرد ناکارآمد و نامربوط خود، به یکی از عوامل اصلی توهین به اعتماد عمومی و ایجاد ناامیدی در بین مردم تبدیل شدند.
بزرگواری و موحد، به عنوان دو شخصیت برجسته و بلندپایه در کهگیلویه و بویراحمد، نقش بسیار مهمی در واپس ماندگی و ویرانی‌های ناشی از بی‌تدبیری و ناکارآمدی ایفا کرده‌اند. آن‌ها به صورت وحشتناکی در رشد شبکه‌های مدیران ناکارآمد و افراد سواستفاده‌گر دخیل بوده و هنوز هم پس از چند دهه به این منطقه آسیب می‌زنند.
بزرگواری و موحد با عملکرد خود، نه تنها در مقابل توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد ایجاد مانع کردند، بلکه تأثیرات منفی خود را بر نسل‌های گذشته و حتی آینده این منطقه گسترش دادند. با ایجاد اعتماد عمومی ضعیف و ترویج فرهنگ ناکارآمدی، آن‌ها به جای ایجاد تغییر و تحول، به یکی از عوامل اصلی خدشه به اعتماد عمومی و ایجاد ناامیدی در بین مردم تبدیل شده‌اند.
با این واقعیت، نسل جدیدی از سیاستمداران جوان باید در کهگیلویه و بویراحمد ظهور کنند و با رویکردی نوین و خلاقانه، به تحول و توسعه این منطقه بپردازند. آن‌ها باید با توانایی‌های مدیریتی، رهبری و برنامه‌ریزی قدرتمند، به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بپردازند و اعتماد عمومی را بهبود بخشند.
به نظر می‌رسد که نمی‌توان از تأثیر نچندان مطلوب موحد و بزرگواری بر نسل‌های گذشته و کنونی و حتی آینده کهگیلویه چشم پوشی کرد. باید به یاد داشت که تنها با تغییر در رویکرد و عملکرد سیاستمداران، می‌توان به توسعه و پیشرفت این منطقه دست یافت و از واپس ماندگی و ویرانی‌های ناشی از بی‌تدبیری گذشته جلوگیری کرد. نسل جدید باید توانایی‌های مدیریتی، رهبری و برنامه‌ریزی قدرتمندی داشته باشد تا بتواند به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بپردازد و اعتماد عمومی را بهبود بخشد.
بدون شک، زمان آن رسیده است که نسل جدیدی از سیاستمداران جوان و خلاق در کهگیلویه و بویراحمد ظهور کنند و با رویکردی نوین و خلاقانه، به تحول و توسعه این منطقه بپردازند. نسل جدید سیاستمداران باید با بکارگیری رویکرد‌های خلاقانه و نوآورانه، به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مشغول شوند. آن‌ها باید با توانایی‌های مدیریتی قوی، برنامه‌ریزی دقیق و ارتباطات مؤثر، به بهبود شرایط اقتصادی منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان بپردازند. همچنین، آن‌ها باید به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات عمومی، ارتقای سطح زندگی مردم و توسعه فرهنگ و هنر در منطقه اهتمام کنند.
علاوه بر این، سیاستمداران جدید باید به تعامل فعال با مردم و شنیدن نیاز‌ها و مشکلات آن‌ها توجه کنند. آن‌ها باید با برگزاری جلسات عمومی، گردهمایی‌های مردمی و شنیدن نظرات و پیشنهادات مردم، به ایجاد اعتماد عمومی و شفافیت در فعالیت‌های سیاسی خود کمک کنند.
علاوه بر این، برای تحقق توسعه پایدار، سیاستمداران جدید باید به حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی توجه کنند. آن‌ها باید برنامه‌هایی برای حفظ منابع آب، جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و حفظ تنوع زیستی منطقه اجرا کنند.
با توجه به تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه، سیاستمداران جدید باید به ارتقای سطح آموزش و فرهنگ عمومی مردم توجه کنند. آن‌ها باید برنامه‌هایی برای ارتقای سطح آموزش و آموزش حرفه‌ای در منطقه اجرا کنند و به ترویج فرهنگ عدالت، تحمل و همبستگی میان اقوام و گروه‌های مختلف جامعه بپردازند.
در نهایت، سیاستمداران جدید باید به توسعه گردشگری در کهگیلویه توجه کنند. منطقه دارای طبیعت بکر و مناظر زیبایی است که می‌تواند به یک مقصد گردشگری مهم تبدیل شود. آن‌ها باید به توسعه بخش گردشگری، ساخت تسهیلات گردشگری و ترویج منابع طبیعی منطقه بپردازند.
در کل، برای تحول و توسعه کهگیلویه و بویراحمد، نیاز به سیاستمدارانی با رویکرد خلاقانه و قدرتمند است. آن‌ها باید با توجه به نیاز‌ها و مشکلات مردم، برنامه‌های عملی و قابل اجرا ارائه دهند و با تعامل فعال با مردم، به ایجاد اعتماد عمومی و تحقق توسعه پایدار کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت
Ss
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید محمد موحد
Iran, Islamic Republic of
کور خوندی مطمعن باش را واسه نگهبانی شهرداری هم استخدام‌نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
افرین
موحد .بزرگواری نماد رابطه بازی و سادات سالاری در استان هستند...مردم
Iran, Islamic Republic of
به جون نویسنده عبای بزرگواری وموحد هزارهزاربار شرافتمندتر از کلک بازی‌های عدل است
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری ،مختار کهگیلویه می آید تاباتوکل برخدا و وحدت همه طوایف واقشار ومشورت با نخبگان سیاسی وعلمی ودانشگاهی بساط وعده های توخالی را برچیند
آگاه
Iran, Islamic Republic of
شما ببینید عوامل کبنا نیوز چطور با عدل زد و بند کردن که کارهای نکرده عدل بزرگ کنه و رقیبانش بکوبه...مرد باش و تایید کن
نه شما بگو مزیت عدل یا بزرگواری یا موحد چی بود برای جوانان این شهر یا استان ؟ قطعا همه از هم بدتر...
رسا
Netherlands
کی هست که ندونه این مقالات بیانات گهرباره حسین ...هست
Iran, Islamic Republic of
نوح و خضر
دست بردار هم نیستن!!!
Iran, Islamic Republic of
موحد خودش هم می‌دونه تموم شده
الکی در این سن ۸۰ سالگی داره دست وپا میزنه
کبنا
United States
جناب کمایی بنده بعنوان یک سیاستمدار کاملا اگاه هستم که این مطلب را به حمایت از سعادتیان انتشار دادید
ولی هزاران مطلب هم انتشار بدهید کل رای ایشان به ۵ هزار هم نمیرسد
و چون فکر پیروزی بزرگواری و یا موحد در این دوره به سرتون زد علیه انها مطلب زدید و توجه ای به عدل هاشمی نداشتید چون میدانستید شانس پیروزی ندارد و حدفتون تخریب این دو سید بزرگوار بود
صالح
United States
مدیریت محترم سایت بدون از حساسیت سیاسی عرض میکنم در این دوره بزرگواری پیروز انتخابات هست چرا که مردم از عدل و موحد خسته شدند و به صداقت بزرگواری ایمان دارند
Iran, Islamic Republic of
صداقتی که گفت نمیام و آمد.....به به و چه چه...هر ۳ سر و ته یه کرباسن
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی اگر از فیلتر هیئت نظارت استان بگذرد به دلایل زیادی رای چندانی نخواهد آورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موحد در این چندین سال کجای کهگیلویه را اباد کرده اگر اباد کرده بود مردم این همان دیار خودشان می ماندند و لذت می بردند دهدشت مثل یه ده کوره می مانه
تنگ هيگون و سپو
Iran, Islamic Republic of
هونه و طلافروشي و شاسي بلند .. و حضرات سي يل هم طايفه اي خشه كه همه پست هاي شهر در اختيارشو قرار داده . جالبه وقتي ما تامردادي ها / مراجعه مي كنيم يا جواب نميدهند يا هرگونه رابطه با موحد انكار مي كنند(البت به دروغ)هيچكسي اين دوره در ايل تامرداي به موحد راي نميدهد. و اعلام برائت مي نماييم در دوره آتي سورپرايز از بزرگان و نزديكان ايل تامردادي در عدم حمايت از موحد را شاهد خواهيم بود
United States
آقای موحد تورابه جدت قسم می‌دهیم دیگه دست از سر مردم بدبخت بردار ۳۰ سال چکار کردی که باز هم میخوای بیایی
تنگ هیگون
Iran, Islamic Republic of
بی حرمتی که /این دور با تامرادیل کرد قابل بیان نیست حتما توسط بزرگان و سپهسالاران این ایل تو دهنی محکمی می خوره،
چون کسی تا به حال جرات نکرد به حریم وآبروی آنها خدشه ای وارد کنه،
/قطعا به سزای اعمالش خواهد رسید وتاوان ...را پس خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
اینکه ۳۰ سال نمایندگی موحد را با ۸ سال بزرگواری مقایسه کنی خودش اوج بی انصافیه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
برنده عدل هست
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
عدل انتخابات را برده رایی نمانده برای این افرادیکه این میبرید
Iran, Islamic Republic of
چون موحد و. بزرگواری مثل آن کاندید دنیا طلب و میلیاردر ت به فکر زر اندوزی وتآسیس شرکت برای بستگان وداماداشاون نبودند . وهیچوقت آخرت خود را فدای ناکثین نکردند .
Iran, Islamic Republic of
وکیل و نماینده میلیاردی که درشان خود نمی بیند حتی یک دقیقه جواب خواسته‌ی موکل خود را که صدها کیلومتر با تمام نداری پا شد وبه مرکز آمده ، بدهد چه وکیلی است . نماینده باید نماینده همه باشد نه فقط رای دهندگانش .
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1