تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۳۵۰۶
یادداشت ارسالی؛

4 سال خدمت به سادات امامزاده علی(ع) رمز انصاف چیست؟

سیدعلی عباس محدث
۳۸
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
4 سال خدمت به سادات امامزاده علی(ع) رمز انصاف چیست؟
کبنا ؛سیدعلی عباس محدث: برای هر ملتی روشی در سبک زندگی سیاسی قابل تبیین است که می تواند در سرنوشت آن قوم مؤثر باشد. فرقی ندارد که جامعه دینی باشد یا غیر دینی. دموکرات باشد یا پادشاهی. رهبر نظامی داشته باشد یا برآمده از دموکراسی باشد. به هرحال سخن ما در ایران اسلامی، استان کهگیلویه وبویراحمد، شهرستان چرام و بخش سرفاریاب است. جایی که همواره در پشتِ چشمِ بستۀ نمایندۀ فعلی کهگیلویه بزرگ، از کمترین خدمات‌رسانی محروم بود. با وجود اینکه بیشترین جمعیت طایفه‌ای را نسبت به دیگر طوایف استان دارد و تمام منطقۀ جغرافیایی سادات امام زاده علی(ع) به عنوان خوش آب و هواترین منطقۀ کهگیلویه بزرگ در مسیر عبور و مرور مردم می باشد، اما از کمترین خدمات رفاهی، تفریحی، سیاحتی و تجاری نیز محروم بود. یعنی اگر یکی از اهداف نطام، عدالت نگری در خدمات رسانی باشد، متأسفانه در کهگیلویه بزرگ و آن هم به تصدیق آنچه در گذشته شاهد بودیم و به روایت تمام دوران انقلاب، همواره مسئولان شهرستانی با تأسی از نماینده فعلی که اکثریت دوران انقلاب را منتخب مردم بودند، اقدامی شبه ستیز با مردم سرفاریاب را به تصویر کشیدند. چراکه اگر خدمات مردم برای انقلاب و نظام را از جمله نقش مردم، علما، نخبگان و بزرگان سادات امام زاده علی(ع) در مناسبت هایی مثل پیروزی انقلاب، حضور در جنگ تحمیلی، نقش آنها در دوران سازندگی، شکوفایی و تربیت نیروی انسانی کارآمد، نقش آفرینی و تأثیری که در فرهنگ سازی و تعالی نگری در حوزه های فکری، اقتصادی، سیاسی و دیگر مناسبات اجتماعی- فرهنگی در نظر بگیریم، سرفاریاب زیبنده این غفلت های عامدانه نبود. طبیعت بکر، بهاری و همیشه سبزی که فقط در محدوده جغرافیایی این طایفه وجود دارد، معادن و ذخائر طبیعی، تعدد و تنوع گیاهان دارویی، اراضی وسیع و پر برکت کشاورزی و باغات، تنوع آب و هوایی و جاذبه های گردشگری، مسیرِ عبورِ بیش از 80 درصد طوایف و قبایلی که ییلاق و قشلاق شان در قبل و بعد از حوزه جغرافیایی سادات امام زاده علی(ع) قرار دارد، و مهمتر از اینها حضور پر خیر و برکت بارگاه ملکوتی امام زادگان متعدد بویژه آستان مقدس امام زاده علی(ع) با معماری منحصر به فردِ ثبت شده در اسناد  ملی، می طلبید خدمت به رفاه و زندگی مردم این منطثه که به نوعی خدمت به رفاه درصد بالایی از مردم کهگیلویه بزرگ بود را سال ها قبل تر فراهم می کردند. ضمن اینکه نباید از یاد ببریم که  طولانی ترین مسیر گاز سراسری در این منطقه بود ولی باز هم نماینده فعلی در تمام ادوار دوران نمایندگی اش، استفاده از این نعمت بزرگ را از مردم دریغ کرده بود. 
و اما «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»...
فقط 4 سال نمایندگی برای مهندس عدل هاشمی پور کافی بود تا با شناخت، درایت، درک فنی، تخصصی، علمی و جامعه شناختی که از منطقه و مردم داشتند، تفسیری جامع از توسعه همه جانبه را در این منطقه به همراه سایر مناطق کهگیلویه بزرگ، ایفا و انجام دهند. علیرغم اینکه دوران نمایندگی ایشان برخلاف نمایندگان قبل از خود، در دوران مدیریتی بدترین دولت بود و شدیدترین مخالفت ها توسط نمایندگان و دولت وقت با دیدگاههای خارج از تفکر خودشان صورت می گرفت، لیکن مهندس هاشمی پور، تعهد و شرافت خود را برای مردم همه مناطق از جمله سادات امام زاده علی(ع) گرو گذاشتند و سیاستمدارانه مجریان دولت و نمایندگان دولت محور را کنترل کردند و در کنار فضای سیاهی که دولت درست کرده بود، منطق روشن خود را بکار بستند و خدمات زیر را فقط در حوزۀ سادات امام زاده علی(ع) عرضه نمودند؛
1-  ۱۶۵ میلیون نقد به کمک به بازسازی، محوطه سازی و توسعه زائرسرا، ابنیه و حرم مطهر امام زاده علی(ع) بالغ بر 000/000/650/1 ریال
2-  کمک به هیأت امنا مساجد سرفاریاب جهت توسعه، تجهیز و تعمیر، بالغ بر 000/000/000/3 ریال
3-  تفکیک ردیف بودجۀ جاده سرفاریاب-سادات از محور سپیدار. ابتدا که تمام مسیر یک ردیف بودجه داشت و معمولاً توسعه جاده بیشتردر حوزه استحفاظی شهرستان بویراحمد انجام می شد. لذا بخشی از مسیر سرفاریاب تا سادات بویژه در پیج های «آب حیات»، فقط همان مسیر سابق را قیر و آسفالت کرده بودند که با تفکیک شدن ردیف بودجه، این مسیر اعتبارات خاص خود را داشت و تا قبل از انتخابات 1398 بیشتر مورد توجه مسئولان بود. 
4-  روکش آسفالت کامل از تنگ پیرزال تا سرفاریاب
5-  بهسازی و آسفالت روستای دهنو، عزیزی  و سواری
6-  طراحی، رفع موانع و عملیاتی شدن مسیر منطقۀ «آب حیات» و حذف یکی از پرخطرترین نقاط جاده ای استان. به نحوی که با درایت و تعهد مهندس هاشمی پور مسیر جدید تعیین، اعتبار لازم ابلاغ، پیمانکار مشخص، عملیات راهسازی آغاز و تا پایان دوره نمایندگی سردار هاشمی پور. گرچه بعد از اتمام وظیفه سردار هاشمی پور روند عملیات برای مدتی متوقف بود اما از آنجاکه همه اقدامات برای اتمام مسیر طراحی و مهندسی شده بود، هیچ کینه و عمدی هم نتوانست در ممانعت از به نتیجه رسیدن این محور مؤثر باشد.
7-  برگزاری مناقصه، تعیین پیمانکار، کلنگ زنی و آغاز عملیات 14 کیلومتر جاده منطقه سردسیری دمه در حوزه جغرافیایی سادات امامزاده علی(ع) با اعتباری بال بر 000/000/400/1 ریال
8-  تهیۀ قیر رایگان برای شهرداری سرفاریاب
9-  زیرساخت ها برای گاز رسانی به منطقه گردشگری دلی خلیفه ای، دلی مو، گدار(روستای کندال) و تنگ بَجَک
10-  تکمیل و تأسیس تسویه خانه آب سرفاریاب که با هزینه ای بالغ بر 000/000/000/100 ریال آغاز شده بود، با مدیریت و پیگیری سردار مهندس هاشمی پور به بهره برداری رسید.
11-  آب رسانی به روستای رودخانه سادات، سرتاوه و ناصرآباد منطقه سواری توسط خیرین
12-  در سال 1397، تمامی اراضی کشاورزی سرفاریاب مرکزی که معمولاً زیر کشت برنج هم می روند، در خطر نابودی کامل ناشی از سیل قرار گرفتند، با این حال مهندس هاشمی پور در اقدامی ویژه و مسئولانه، و در میان بی توجهی محض مدیران دولت وقت، 4 شاخه لوله .... اینچ از خوزستان تهیه و به سرفاریاب انتقال دادند تا در دو نقطه مهم، تمام سیل به سمت روخانه منحرف و به معنای واقعی از فاجعه کشاورزی مردم جلوگیری بعمل آمد.
13-  ساخت و تأسیس درمانگاه سرفاریاب با اعتباری بالغ بر 000/000/000/6 ریال 
14-  خرید یک دستگاه بیل بک هول جهت استفاده  شهرداری سرفاریاب
15-  خرید یک دستگاه آمبولاس جهت استفاده شهرداری سرفاریاب
16-  تأمین اعتباری بالغ بر 000/000/500/2 ریال برای شهرداری سرفاریاب از سازمان شهرداریهای کشور
17-  احداث مدرسه سه کلاسه روستای سادات توسط خیرین با مبلغی بالغ بر 000/0000/000/5 ریال
18-  کمک به توسعه و تجهیز مدارس سرفاریاب با اعتباری قریب 000/000/80 ریال
19-  استقرارنمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهر سرفاریاب جهت دسترسی، حمایت، شناسایی و خدمات رسانی بهینه 
20-  احداث و افتتاح سالن ورزشی سرپوشیده در شهر سرفاریاب با اعتباری بالغ بر 000/000/000/15 ریال
21-  احداث و افتتاح چمن مصنوعی در شهر سرفاریاب با اعتباری بالغ بر 000/000/000/5 ریال
22-  بخشودگی 000/000/500/3 ریال بابت معوقه آب مصرفی مردم سرفاریاب.  قبل از احداث تسویه خانه
23-  گاز رسانی به تمامی روستاهای سرفاریاب از جمله روستای شهید بالوایه با وجود ثعوبت و کوهستانی مسیر
24-  شناسایی، معرفی پیمانکار و استخراج بخشی از معدن بوکسیت سرفاریاب با تعیین ذخیره فعلی 750 هزار تن که احتمال افزایش آن تا 3 میلیون تن برآورد شده است.
25-  تأمین و تقدیم جهیزیه توسط خیرین برای 15 نفر از مزدوجین حوزۀ سادات امام زاده علی(ع)
اگر تمام این خدمات که با چشم سر و وجدان بیدار و دل پر از مهر مردم سادات امام زاده علی(ع) حس و لمس و درک شده اند، در دوره ای 4 ساله انجام گرفته است، نمایندگان و مدیران اجرایی 39 سال دیگر که متأسفانه بخشی از آنها از طایفه سادات می باشند، چه پاسخی برای مردم منطقه دارند؟ 
تُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَآءُ
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سید برو از همی دولت بقولن انقلابی وجهادیت بگیر ومجلیتون قلمتون بدور از عدل وانصاف هستش اقای عدل هاسمی اکه دولتی که ایسون نماینده بودن ایقد سیاه بودش وسیاه نمایی میکنی پس از جیب خودش هزینه کرده نه از بودجه دولت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این یادداشت اصلا ارزش خواندن ندارد.
بخشی از خدمات دستگاه های مختلف را لیست مرده به نام عدل هاشمی پور؟1
Iran, Islamic Republic of
روح عدل هاشمی پور هم از بیشتر این پروژه ها بی خبره!
حیف سایت وزین کبنا که این مطالب بی اساس و بی ربط را منتشر کنه.
United Kingdom
بدون سند حرف زدن همین نتیجه اش خودشو مسخره عام خاص کرده
باز اومده یه چیزای سر هم کرده و برای خودش بافته.
این خدمات دولت های مختلف قبل و بعد از نمایندگی هاشمی پور را یا از سر بی اطلاعی و یا تعصب بیجا اینجوری نوشته.
جون خوم ترب و من ای تعریفل ساختگی نیسی و تو هرگز به مقامی نمی رسی خوته خسه نکن وقت مردمه هم نگر.
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
یقین داشته باشید این تمجیدهای کذب صد درصد اثر تخریبی داره و نفرت مردم از اون فرد ناکارآمد را چند برابر می کنه. تکلیف نویسنده چنین مطالب غیر واقعی هم که روشنه احتمالا بوی کباب به مشامشون رسیده.
Iran, Islamic Republic of
آها پس دلیل شیرین زبونی های گاه و بی گاهتون توی کبنا مشخص شد
خدا بهت صبر بده
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز از زنجیر طایفه و تیر و تبار بیرون بیا
من نه طرفدار اقای موحد هستم و نه دشمن اقای هاشمی پور.اما در زمان نمایندگی اقای موحد بیشترین نیروهای اجرایی که در بدنه ی دولتها بودند از همین سادات امامزاده علی بودند...خوب چرا کار نکردند؟؟ از طرفی موحد همیشه در میان سادات امامزاده علی طرفداران جدی داشته و دارد علت هم مشخص است...امثال شمای نویسنده بر اساس منافع خودتان قلم میزنید نه منافع عموم...
United Kingdom
میشه بفرمایید کدوم ساداتی در دوره موحد پست داشته؟
بویر
Iran, Islamic Republic of
برو از مهندس خادمی و محنایی بپرس جواب بگیر...
Iran, Islamic Republic of
مخالف نظر شما هستم
چون واقعاً سادات امام زاده علی هیچ جایگاهی الان ندارن
واز نظر نماینده فعلی انگار وجود خارجی ندارند!
Iran, Islamic Republic of
کسی که این همه داعیه روشنفکری دارد وپُز آن را میدهد ودر شتیز با طایفه گرائی افاضه فیض میکرد بلاخره ثابت کرود بیشتر از امه پایبند این حس هست...
مرد
Iran, Islamic Republic of
بنوشتی حقوق کارمندان را هم خودش میداد عدل غیره از گپ هیچ نکرد
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این فعالیتها بیشتر به آقای خادمی برمیگرده
سادات سیتی
Italy
احسنت
واقعاً آقای هاشمی برای هیچ منطقه ای کهگیلویه کم نگذاشت مخصوصا برای حوزه ساداتی ها
عبدالله
United Kingdom
جناب آقای محدث
خبر دارم قراست که آقای هاشمی شمارا مدیر بهزیستی استان کند!!!!
چرا خدمات آقای دکتر خادمی و نمایندگان قبل وبعد از ۴ سال نمایندگی جناب هاشمی را به نام هاشمی مصادره میکنید؟؟؟!!!
به خدا بهزیستی استان اینقدر ارزش ندارد که دنیا و آخرت خودت را برای عدل آتش بزنی!!!!
اگر دکترخادمی و بزرگواری و.....نبودند هرگز عدل،نماینده نمی شد،
لطفا تقوای قلم را رعایت کنید.

ب
تقوی نژاد
United States
جناب عبدالله
قرار است و قرار بود را ولش کن
کجای موضوع دردناک بود؟
سید
United Kingdom
سلام جناب آقای محدث
هاشمی جز وعده های چیزی به مردم ارائه نداده است.
شکست مفتضحانه او در ۴سال پیش بس است.
لطفا خدمات دکتر خاد وبزرگواری و موحد را مصادره نکنید.
دانش
United Kingdom
پیداست،توای نوشتن نداری!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب ظاهرا که فقط برای اون بخش کار کردن ما که تو منطقه و شهر خودمون کار خاصی ندیدیم
ریخت وپاش های غیر خدایی
United Kingdom
جمهوری اسلامی ودستگاه های نظارتی بیدارند.
باد آورده را باد ۴ سال پیش برد.
عدل .تمااااااام شد
کشاورز
United Kingdom
ریشه دروغ، روی آب است.
لطفا چرندیات نباف.
صداقت که‌ بیاید نیازی به وعده‌ های دروغین نیست.
راستگو
United Kingdom
اراجیف ،ملا غلام عباس!!!!
کریم حق بیان
Russian Federation
جناب محدث شما اصل رارها کرده وفرع رادردست گرفته ای . ..‌‌درحالیکه اگردررشته علوم پزشکی وانسانی وفنی نگاه کنیم بهترین تحصیل کردگان ساداتی راداریم که امثال شما حامیان کلاس پنجم ها وششمها کاری کردید که یا به استان‌های دیگر مهاجرت کردند ویا منزوی وخانه نشین شدندحالا چه اصول گرا ویا اصلاح طلب باشند لطفا اگر نخبگان علمی وسیاسی سادات حمایت شوند چه نیازی به امثال عدل هاشمی وبزرگواری وموحد است؟بیش ازاین آدم های کوچک رابزرگ نکنید اگرچهره های علمی ساداتی وارد مجلس می شدند جاده سرفاریاب به یاسوج بازدن چند تونل راه بازرگانی جنوب به شمال بودومی توانستندهیات رئسه مجلس ویاازوزراباشند هزاران خدمت ماندگار انجام دهند ونه کمک های عدل هاشمی که برای امثال شما شاهکار باشند...آخ که جهل مردم علی(ع) راسردرچاه کرد تامظلومانه گریست.....
یوسف
Iran, Islamic Republic of
مهندس هاشمی پور آدم سیاست نیست او باید به دنبال پیمانکاری خود باشد
بزرگمهر
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا! لطفارسالت خبری بااطلاع رسانی مفید یک خبررسانی رابااین متون کوچه بازاری و آبکی که موجب خنده هست، زیر سوال نبرید.
خیلی مسخره هست، می گوید که دولت ومجلس هیچ همراهی باهاشمی نداشته وبلافاصله لیست بالابلندی ازخدمات دولت رادربخش سرفاریاب در زمان وکالت حاج عدل منتشر می کند.
لطفا به شعور مخاطبین تان توهین نکنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
در طول این چند سال انقلاب هر دولتی چه اصلاح طلب وچه اصول گرا سر کار آمده سیدهای امام زاده علی بیشترین سهم مدیریتی را در استان داشته اند .
United States
دولت روحانی بود که این کارها را انجام داد شما پشت جو نبخش اتفاقا عدل از همه ی نمایندگان ضعیف تر بود ولی قلمت را واقعی بزن محدث این حقد و حسدهات برای قلبت خوب نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
ماقبول داریم که موحد هیچ دستاوردی برای شهرستان نداشت..اماعدل دیگه کیه وهیچ جایی ازاعراب نداره..خدماتی هم که درحوزه سادات شد فقط حاصل زحمات بزرگواری هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ثروت بی حد حسابی که داره از کجا آورده ؟
دولتخواه
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث خودت میدونی
چه نوشتی ؟ رمز انصاف چیست ، یعنی چه ؟ معنی کن ،
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
سوادت هم مثل مدرک عدل هست حالا هی مهندس مهندس ایکنی؟؟متاسفم برات ،عدل درحد یک پیمانکارهست،خادمی،بزرگواری،موحد اینها کار کردن،تنگ پیرزاد را که درست کرد.عدل سرمایه را ازکجا اورد،اگه برای خدا قلم میزنی نه برای خرما،ازش بپرس از کجا سرمایه آورده کمایی لطفا منتشر کنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام به جای اینکه چند بار اسم نماینده قبل و الان را بیاورید. بابا اسم نماینده منطقه سادات آقای بزرگواری رو هم می‌آوردید .فکر کنم اساسی رو آقای هاشمی تفکر سیاسی دارید که در ضمن همه نمایندگان دهدشت از یک طیف و جناح سیاسی هستن
خالق
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم چهار سالی که اقای هاشمی نماینده بودن اندازه سی سال کار کردن والله همیشه دنبال عمران و ابادی شهرستان بود بخدا ایشان سرمایه نظام هستن
بویراحمد
Russian Federation
جناب اقای محدث اگر تحلیل سیاسی تا الان داشتی الان نه کارمندی بودی که میز و صندلی هم در اختیارت می گذاستند صبح که انگشت میزنید زیر درخت محوطه می شینید تا ظهر که تمام کنی کمی به خود بیا واقعیت ببین مردم میدانند که تو بخاطر منافع مالی هستید که به سمت عدل رفته اید ولی این بدون ۱ درصد هم امکان ندارد عدل چشمش رنگ مجلس را ببیند
الف
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث به کجا چنین شتابان ؟!
اگر نماینده فعلی کاری برای سادات نکرد /هم تبارانت بود!
چرا که آقای ربانی .نماینده فعلی هستش
می توانست به نشانه اعتراض قطع رابطه کند!
در زمان آقای هاشمی دولت وقت بدترین دولت نبود!
شما که وضع می جود را می بینید چرا داری امتیاز میدی؟!
حق بیان
Iran, Islamic Republic of
ارسال نظر کردیم ولی منتشر نکردیدچرانمی گذاریدمردم واقعیت ها رابدانند...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1