تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۹۳۶۰
یادداشت؛

دو روی سکه‌ی شأن یک جلسه

۱۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دو روی سکه‌ی شأن یک جلسه
کبنا ؛
یادداشت؛ شب گذشته در جلسه‌ای که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان نظارتی برگزار شد، درگیری لفظی میان دهراب پور، شهردار یاسوج و کرمی رئیس دانشگاه یاسوج پیش آمد که هر چند کرمی واکنش نشان داد، اما مقدم ترجیح داد سکوت کند [کلیک کنید].
همین درگیری لفظی باعث شد که ظهر امروز، حکم مدیرکلی دهراب‌پور مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد لغو شود.
اما داستان دو روی متفاوت دارد؛ یک روی سکۀ جنجال شب پیش، ظرفیت و تاب‌آوریِ پایین مدیرکل بیمه سلامت استان است که نتوانست خود را کنترل کند و در نتیجه شأن جلسه را نگه نداشت.
فارغ از صحت و سقم ادعاهای دهراب‌پور، شیوه بیان او اصلاً مناسب چنین جلسه‌ای نبود و شاید تنها جوانان و نوجوانان در دورهمی‌های خود از چنین الفاظی استفاده کنند. در جلسه‌ای که مدیران کل استان، دادستان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آن حضور دارند و نشست به صورت رسمی توسط رسانه‌ها نیز پوشش داده می‌شود، بیان چنین سخنانی نشان از آن دارد که گوینده شأن جایگاه را نگه نداشته است.
 از سوی دیگر شهردار یاسوج نیز هر چند در مقابل الفاظ ناشایت دهراب‌پور سکوت کرد اما پیش از آن، شهردار اسم فرد غیرمرتبطی را آورد و گفت: من مرقومه‌ای از «حاج محمدرحیم دهراب‌پور دارم» که باعث تند شدن دهراب‌پور شد.
اما روی دیگر سکه، ادعاهای دهراب‌پور است که پرده از برخی دیگر از فسادهای سازمانی در کهگیلویه و بویراحمد برداشت. هر چند پیش از این نیز بحث از استخدام‌های فله‌ای در افکار عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، اما همزمانیِ طرح این استخدام‌ها و جنجال جلسه ترویج فرهنگ ایثارگری باعث کلید خوردن دوباره پیگیری این نوع فسادها خواهد شد.
بر اساس اطلاعاتی که به این پایگاه خبری رسیده است، فرزند یکی از معاونین، بردارزاده یک رئیس، داماد و خواهر خانم یک مدیر و ... با رانت وارد دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد شده‌اند.
مهمتر از همه هر چند دهراب‌پور با لحنی که اساس پذیرفتنی نیست، خطاب به شهردار یاسوج گفته بود: شما به شهر گند زدی. اما اگر منظور او از این نوع ادعا که با لحنی ناشایست بیان شده بود، همان اشکالات شهر باشد، می‌توان با او همدل بود. در واقع نمی‌توان با او همزبان بود، اما کاملاً می‌توان با دهراب‌پور همدل بود. چرا که علاوه بر استخدامی‌های بدون ضابطه و فله‌ای در استان، مدیریت شهر یاسوج نیز در هر کوچه و برزنی مورد نقد شهروندان است.
حقوق معوقه کارگران، چال و چوله‌های خیابان‌ها، پروژه‌های تکمیل نشده و بسیاری از موارد دیگر همان اشکالات اساسی هستند که دهراب‌پور با زبانی که غیرقابل قبول آن را بیان کرده‌بود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که اغلب شهروندان با دهراب‌پور همدل هستند، هرچند با او همزبان نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت
Iran, Islamic Republic of
از خدا بترسید همانند دهراب پور در مقابل فساد و ظلم بمانید
نامت در تاریخ ماندگار شد جناب آقای دهراب پور
می‌تونستی مثل بقیه سکوت کنی
Iran, Islamic Republic of
شخصیتشو نشون داد،دفاع آبکی واردنیست.ایشون همینه که دیدیم .
Iran, Islamic Republic of
هم هم دلیم و هم هم زبان شهردار و شورای شهر و استاندار. به کلام واقع تو شهر و استان
ممل
Iran, Islamic Republic of
کاش اقای دهراب پور می دانستند همسر شخص نمایند در تهران کجا مشغول شده و بر اساس کدام مراحل گزینش
دختر نماینده بدون از یک روز ایستاندن در لیست طرح فورا حکم دریافت کرده است
Iran, Islamic Republic of
برای نماینده و خاله خورزوهایش عیب نیست
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کجا از خدا بیخبر
Iran, Islamic Republic of
تو این شهر اینقد فساد ریشه زده که هرکی بخواد مقابله کنه باهاش حتی لفظی انتقاد کنه عاقبتش میشه این
مرادیان
Iran, Islamic Republic of
برای عدالتخواهی باید خود عادل باشی جناب دهرابپور
وقتی خودت بی ضابطه استخدام کرده ای وقتی مرقومه برادرت نزد شهردار به جهت سفارش به استخدام بی ضابطه بستگانت موجود هست وقتی غلام نژاد ریاست اسبق علوم پزشکی الگوی عدالتخواهی شماست اما به گفته خودتان در دوران همان غلام نژاد، نیرویی بی ضابطه استخدام شده است آخه اینهمه تناقض و تخلف از جانب خودتون و برادرتون رو نمیبینید و چشمهاتون فقط ایراد گرفتن از دیگران رو میبینه...؟؟؟؟؟؟
این نشان از منفعت طلبی شماست نه عدالتخواهی زیرا خود از این دست تخلفات کم نداشته اید
Russian Federation
نتیجه رای طایفه ای دادن طی چند دهه وضع فعلی شده بدتر هم خواهد شد
Russian Federation
طایفه گری چون فرهنگ این استان شده ادامه پیدا خواهد کرد و سازمانهای نوین و ادرات را فلج خواهد کرد و راه حلی هم ندارد باید تا جایی که فلج و سکته کامل رخ می دهد ادامه داد تا زمانی که انتخابات شورای شهر و انتخابات مجلس برگزار میشود همین وضعیت خواهد بود استان ما به خوبی ثابت کرد که عدم تمرکز و حتی فدرالیسم چقدر می تواند خطرناک باشد
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1