کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

تفاوت موحد و تاجگردون در چیست؟

محمد شفیع ربیعی

14 اسفند 1398 ساعت 13:27

اینک باید نشست و دید که سناتور موحد چه تدابیری را برای ایجاد توازن در بدنه مدیریتی استان اندیشیده است و قطعاً چشم امید اهالی کهگیلویه و بویراحمد به وی خواهد بود تا بارد دیگر شاهد بالا بردن پرچم کهگیلویه به دستان موحد باشیم.


انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید و در این بین چند نکته قابل تأمل وجود داشت.
نکته اول اینکه قبولی موحد در این دوره از انتخابات کاملاً محرز بود چرا که موحد بنا به شرایطی در موضع برتر قرار داشت اولین موضوع این بود که عدل هاشمی نتوانست آنچنان که باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند و در انتصاب مدیران و چانه زنی‌های استانی و حتی کشوری قدرت لازم را نداشت و در مقابل وزنه‌ای مانند تاجگردون همواره مهره بازنده بود.
این موضوع در کنار فقدان استراتژی و برنامه ریزی مدون هاشمی برای اجرای وعده‌های خود نیز دلیلی شد تا اینکه مردم کهگیلویه‌ای که چهار سال پیش یک "نهی" بزرگ به موحد گفته بودند برای خروج شهرستان خود از انزوا و بازگشت دوران عزت کهگیلویه بار دیگر دور موحد جمع شوند.
روحیه مردم داری موحد و اعتماد به نفس موحد که همواره این موضوع در کلام و چهره موحد مستتر است باعث شد کهگیلویه باز هم به موحد به عنوان یک ناجی نگاه کند.
البته طی شش سال اخیر و با تحکم و تک روی‌های غلامرضا تاجگردون در عرصه استانی در تقسیم بودجه و حتی انتصاب مدیران که دیگر رنگ و بوی بی انصافی به خود گرفته بود بار دیگر دست به دامن کسی باشد که قدرت لابی، کیاست و سیاست او از تاجگردون بیشتر و حرفه‌ای‌تر باشد آن شخص کسی نبود جر سید محمد موحد.
از جنبه دیگر، تجارب ارزنده و آشنایی قابل قبول محمد موحد با فضای مجلس و قدرت چانه زنی بالای وی در عرصه‌های کشوری باعث خواهد شد که موحد در دولت و مجلسی که با وی همراه خواهد بود دست پیش را بگیرد و قطعاً این چهار سال دوران اقتدار موحد و گوشه نشینی تاجگردون خواهد بود.
البته وزن بالای سیاسی موحد باعث شده است که مردم تمامی نقاط استان از جمله بویراحمد و دنا و حتی گچساران نیز توقع حمایت‌های موحد را دارند چیزی که دور از ذهن نیست و تجربه نشان داده که موحد برخلاف تاجگردون انسانی شهرستان محور و تک رو نبوده است.
اینک باید نشست و دید که سناتور موحد چه تدابیری را برای ایجاد توازن در بدنه مدیریتی استان اندیشیده است و قطعاً چشم امید اهالی کهگیلویه و بویراحمد به وی خواهد بود تا بارد دیگر شاهد بالا بردن پرچم کهگیلویه به دستان موحد باشیم.
-----------------------------------
 محمد شفیع ربیعی


کد مطلب: 418499

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418499/تفاوت-موحد-تاجگردون-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1