کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

کودک همسری و خدشه دار شدن نام استان میراث مدیران ضعیف است/ رسالت حضور اصلاح‌طلبان در قدرت، افزایش کیفیت فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بود نه صرفاً حفظ قدرت با نام اصلاح‌طلبی / در کهگیلویه بزرگ حتی یک سازمان مردم نهاد حامی حقوق بانوان وجود ندارد

12 شهريور 1398 ساعت 17:50

امور بانوان استانداری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای دولتی باید پاسخگوی اتفاق مذکور باشند.


متن ارسالی؛ کودک همسری را می‌توان یکی از آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست که حتی در کشورهای توسعه یافته نیز مواردی زیادی از آن مشاهده شده است.
 فارغ از پرداختن و تشریح عواقب و تبعات ازدواج کودکان، باید پذیرفت که وقوع چنین اتفاقاتی به موازات دیگر بحران‌های اجتماعی در جوامع سنتی و کمتر توسعه یافته چندان دور از انتظار نیست.
 در جوامع مدنی، فعالین اجتماعی مسئولیت مبارزه، آگاهی بخشی، پیگیری مطالبات و اعتراضات شهروندان را در راستای توسعهٔ فرهنگی و اجتماعی به عهده دارند، آن‌ها به طور مستقل یا با همراهی و کمک دولت‌ها فعالیت‌های سازندهٔ خود برای رسیدن به برنامه‌های بلند مدتشان در اصلاح ناهنجاری‌ها و بهبود آسیب‌های اجتماعی را دنبال کرده و در این راستا تلاش می‌کنند.
در طول چند سال گذشته نقش سازمان‌های مردم نهاد در کشور ما نیز پررنگ‌تر شده است که حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های آنان برای شهروندان، به وضوح مشهود و قابل لمس است.
 رئیس دولت تدبیر و امید در حمایت از سازمان‌های مردم نهاد آنها را از پایه‌های اداره کشور معرفی کردند و ابراز داشتند که هر چقدر بتوانیم فعالیت و مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف را تسهیل کنیم، جامعه توانمند و قدرتمند می‌شود و یک دولت قدرتمند در جامعه‌ای قدرتمند می‌تواند تشکیل شود.
اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برخلاف حمایت‌های دولت، فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و کیفیت آنها به مستند سازی های معمول خلاصه شده است.
ازدواج دختر بچهٔ شهرستان بهمئی بهانه‌ای برای تلنگری دیگر، متعاقب تذکرات پیشین به مسئولین مربوطه در استان و شهرستان‌ها می‌باشد.
بر همگان روشن است که دولت فعلی، دولت مورد حمایت اصلاحطلبان بوده است. لذا یکی از رسالت‌های اصلاحطلبان در جامعه و حضور آنها در قدرت، افزایش کیفیت و حاشیهٔ امن فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بود. قرار نبود عده‌ای با نام اصلاحطلبی و حضور در قدرت باعث افت کیفیت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شود و در قبال چنین بحران‌هایی سکوت کنند. متاسفانه باید گفت در کهگیلویهٔ بزرگ حتی یک سازمان مردم نهاد حامی حقوق بانوان فعال نیست.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این مهم توجه داشته باشند که یکی از دلایل ازدواج ناپسند دختر بچه‌ای در این استان، کم کاری و ضعف کسانی است که بطور مستقیم و غیر مستقیم در این رابطه مسئولیت دارند. توزیع و انتشار بی سابقهٔ کلیپ ازدواج این دختر بچه و یدک کشیدن نام این استان میراثی است که مدیران ضعیف این استان بر جای گذاشته‌اند.
 امور بانوان استانداری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای دولتی باید پاسخگوی اتفاق مذکور باشند.
-----------------------------
شهریار جمالی
-----------------------------


کد مطلب: 412401

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/412401/کودک-همسری-خدشه-دار-شدن-نام-استان-میراث-مدیران-ضعیف-رسالت-حضور-اصلاح-طلبان-قدرت-افزایش-کیفیت-فعالیت-های-مدنی-اجتماعی-نه-صرفا-حفظ-اصلاح-طلبی-کهگیلویه-بزرگ-حتی-یک-سازمان-مردم-نهاد-حامی-حقوق-بانوان-وجود-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1