تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۱۲۴۰۱
خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

کودک همسری و خدشه دار شدن نام استان میراث مدیران ضعیف است/ رسالت حضور اصلاح‌طلبان در قدرت، افزایش کیفیت فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بود نه صرفاً حفظ قدرت با نام اصلاح‌طلبی / در کهگیلویه بزرگ حتی یک سازمان مردم نهاد حامی حقوق بانوان وجود ندارد

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کودک همسری و خدشه دار شدن نام استان میراث مدیران ضعیف است/ رسالت حضور اصلاح‌طلبان در قدرت، افزایش کیفیت فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بود نه صرفاً حفظ قدرت با نام اصلاح‌طلبی / در کهگیلویه بزرگ حتی یک سازمان مردم نهاد حامی حقوق بانوان وجود ندارد
کبنا ؛متن ارسالی؛ کودک همسری را می‌توان یکی از آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست که حتی در کشورهای توسعه یافته نیز مواردی زیادی از آن مشاهده شده است.
 فارغ از پرداختن و تشریح عواقب و تبعات ازدواج کودکان، باید پذیرفت که وقوع چنین اتفاقاتی به موازات دیگر بحران‌های اجتماعی در جوامع سنتی و کمتر توسعه یافته چندان دور از انتظار نیست.
 در جوامع مدنی، فعالین اجتماعی مسئولیت مبارزه، آگاهی بخشی، پیگیری مطالبات و اعتراضات شهروندان را در راستای توسعهٔ فرهنگی و اجتماعی به عهده دارند، آن‌ها به طور مستقل یا با همراهی و کمک دولت‌ها فعالیت‌های سازندهٔ خود برای رسیدن به برنامه‌های بلند مدتشان در اصلاح ناهنجاری‌ها و بهبود آسیب‌های اجتماعی را دنبال کرده و در این راستا تلاش می‌کنند.
در طول چند سال گذشته نقش سازمان‌های مردم نهاد در کشور ما نیز پررنگ‌تر شده است که حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های آنان برای شهروندان، به وضوح مشهود و قابل لمس است.
 رئیس دولت تدبیر و امید در حمایت از سازمان‌های مردم نهاد آنها را از پایه‌های اداره کشور معرفی کردند و ابراز داشتند که هر چقدر بتوانیم فعالیت و مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف را تسهیل کنیم، جامعه توانمند و قدرتمند می‌شود و یک دولت قدرتمند در جامعه‌ای قدرتمند می‌تواند تشکیل شود.
اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برخلاف حمایت‌های دولت، فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و کیفیت آنها به مستند سازی های معمول خلاصه شده است.
ازدواج دختر بچهٔ شهرستان بهمئی بهانه‌ای برای تلنگری دیگر، متعاقب تذکرات پیشین به مسئولین مربوطه در استان و شهرستان‌ها می‌باشد.
بر همگان روشن است که دولت فعلی، دولت مورد حمایت اصلاحطلبان بوده است. لذا یکی از رسالت‌های اصلاحطلبان در جامعه و حضور آنها در قدرت، افزایش کیفیت و حاشیهٔ امن فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بود. قرار نبود عده‌ای با نام اصلاحطلبی و حضور در قدرت باعث افت کیفیت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شود و در قبال چنین بحران‌هایی سکوت کنند. متاسفانه باید گفت در کهگیلویهٔ بزرگ حتی یک سازمان مردم نهاد حامی حقوق بانوان فعال نیست.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این مهم توجه داشته باشند که یکی از دلایل ازدواج ناپسند دختر بچه‌ای در این استان، کم کاری و ضعف کسانی است که بطور مستقیم و غیر مستقیم در این رابطه مسئولیت دارند. توزیع و انتشار بی سابقهٔ کلیپ ازدواج این دختر بچه و یدک کشیدن نام این استان میراثی است که مدیران ضعیف این استان بر جای گذاشته‌اند.
 امور بانوان استانداری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای دولتی باید پاسخگوی اتفاق مذکور باشند.
-----------------------------
شهریار جمالی
-----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

بانو
Iran, Islamic Republic of
کودک همسری دردی است که از دیرباز برتارو پود جامعه ما چنگ انداخته...برحسب اتفاق این مورد رسانه ای شد ....هستند دخترکانی که در نقاط محروم بیصدا عروس میشوند تا حسرت عروسک نداشته خودرا با عروسکی نه چندان کوچکتر از خود در آغوش جبران کنند؟ فقر اعم از مالی و فرهنگی تا کی باید دخترکان دیارم را زودتراز هنگام به قربانگاه بفرستد؟؟؟ مردان دیارم را چه شده است؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1