کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد

استاندار در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام تام به عمل آورد/ کلانتری به نمایندگان بنمایاند که به اصل تفکیک قوا ایمان داشته و پایبند به قانون است

3 شهريور 1398 ساعت 17:40

وجود فرهنگ غنی و پربار، جغرافیایی زیبا، چهارفصل و منحصربه‌فرد، به همراه تبادل اطلاعات و توسعه‌ی ارتباطات در قرن بیست و یکم، می‌تواند کهگیلویه و بویراحمد را چون نگینی ارزشمند بر انگشتریِ خطّه ی جنوب کشور تبدیل نموده که بایسته و شایسته است به آن جلا و جلوه‌ای دوباره بخشید.


مدت مدیدی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار *مدیری توانمند و شجاع، متخصّص و متعهّد، فرهنگ شناسِ برجسته، پخته و مُجرّب و سخنورِ خردمندی* است تا گردوغبار بنشسته بر چهره‌ی اصحاب هنر و فرهنگ و خِرد را بزداید، ارشادِ اسلامی را بِهسازی کند، ویرانه‌ها و خرابه‌های به‌جامانده را نوسازی نماید، پناهگاه اهل‌قلم و صاحبان فکر و اندیشه باشد، مددکار مطبوعات و اصحاب رسانه و کانون‌های خبری باشد، ادیب و هنرشناس باشد، *مُحیط و مسلط بر تاریخ و تمدّنِ ایران و اسلام* باشد و در یک‌کلام بتواند *فصلی نوین در نوسازی فرهنگ و ارشاد استان طرّاحی و بنا کند*؛ آنجاست که رسالت شما در گزینش چنان چهره‌ای برای تصدّی چنین مدیری سنگین می‌نماید و مسئولیت آن جناب را مضاعف؛ تا متأثّر از سیاست‌بازی‌های کاسبان بازار سبدِ آراء و اربابان قدرت و تحت‌فشار اصحاب زر و زور و تزویر واقع نشوید و شایسته گزینی و فرهنگ سالاری را در اولویت و مطمح نظر قرار دهید.
*کلانتر ارشد استان* عالی‌جناب کلانتری، کهکیلویه و بویراحمد متشکل از اقوام و طوایف گوناگون است که با در کنار هم قرار گرفتن فرهنگ ایلیاتی به پازلی زیبا و تابلویی فاخر، هنر و فرهنگ بومی و خاص ِ خود را به رخ می‌کشاند.
 وجود فرهنگ غنی و پربار، جغرافیایی زیبا، چهارفصل و منحصربه‌فرد، به همراه تبادل اطلاعات و توسعه‌ی ارتباطات در قرن بیست و یکم، می‌تواند کهگیلویه و بویراحمد را چون نگینی ارزشمند بر انگشتریِ خطّه ی جنوب کشور تبدیل نموده که بایسته و شایسته است به آن جلا و جلوه‌ای دوباره بخشید.
کهگیلویه و بویراحمد مهد فرهنگ و تمدن است، زادگاه هنرمندانی بزرگ و عالمانی سترگ است که سال‌ها در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی پیشتاز بوده و خواهند بود. سرزمینی که یک درصد از خاک ایران اسلامی را تشکیل داده اما در بسیاری از تحوّلات و رخدادهای تاریخی همواره از پیش‌قراولان بوده است.
 با این مقدمه باید گفت که: این استان با این پتانسیل‌ها و استعدادهایِ بالقوه نیازمندِ *مدیری توانمند و متخصص، آشنا به فرهنگ اسلام، اهل‌قلم و کتاب، نخبه و خبره در تاریخ و فرهنگ و هنر ایرانِ عزیز*، همدرد هنرمندان و هم‌داستان سالن‌های نمایش و تئاتر، اهل شعر و قلم و در یک‌کلام *آشنا به فرهنگ و ادب ستان استان، ورزیده و کارآزموده برای مدیریت کلانِ فرهنگ و ارشاد و نام‌آشنا و خوش‌نام همچون استاد موسی اخلاقی نسب محتاج* است، زیرا محبوبیت فرهنگی و مقبولیت اجتماعی امیدها را به اردوگاه اصحاب فرهنگ و هنر بازمی‌گرداند و با این اوصاف می‌تواند هویت و حیثیت ذاتی ارشاد اسلامی را اِعاده و اِحیا نماید.
خوشبختانه *استاندار فهیم استان* باسابقه روشن و خدمت درخشان به مُلک و ملت خویش در نقاط مختلف و مسئولیت‌های متعدّد در وزارت کشور، *هم‌جنس و هم‌سنخ مردم* است و بافرهنگ منطقه آشنا و احاطه‌ی کامل دارند و نماینده‌ای عالی و *مدیری مدبّر برای دولتِ تدبیر و امید* خواهند بود. بنا بر این انتظار می‌رود در انتخاب مدیری با اوصاف فوق الا شاره با استقلال تام عمل کرده و در عمل به‌ضرورت تفکیک قوا نیز ایمان و اعتقاد خویش را در *معرض افکار عمومی* نشان خواهند داد.
 جناب دکتر کلانتری با اصرار بر *انتخابِ وثیق و دقیقِ خود* به نمایندگانی که باید نظارت بر حُسنِ اجرای قانون را که مهم‌ترین وظیفه و اساسی‌ترین مأموریت آن‌هاست نشان دهد که با ورود و تداخل آن‌ها در حوزه اختیارات دولت، امور اجرائی مختل و شرح وظایف دولتمردان استان نابسامان می‌شود. همچنین دخالت زیاد باعث خواهد شد برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام‌شده در این خصوص و همچنین تصمیمات استاندار برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت‌الشعاع قرارگرفته و از کانال قانون منحرف و درنتیجه آینده این نهاد برجسته با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
لذا امیدواریم *دکتر کلانتری* از این *آزمون مُهمّ* که در کانون توجه فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان قرارگرفته است سربلند و سرفراز بیرون آیند.


کد مطلب: 412200

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/412200/استاندار-انتخاب-مدیرکل-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-اهتمام-تام-عمل-آورد-کلانتری-نمایندگان-بنمایاند-اصل-تفکیک-قوا-ایمان-داشته-پایبند-قانون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1