تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۲۰۰
یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد

استاندار در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام تام به عمل آورد/ کلانتری به نمایندگان بنمایاند که به اصل تفکیک قوا ایمان داشته و پایبند به قانون است

۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
استاندار در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام تام به عمل آورد/ کلانتری به نمایندگان بنمایاند که به اصل تفکیک قوا ایمان داشته و پایبند به قانون است
کبنا ؛مدت مدیدی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار *مدیری توانمند و شجاع، متخصّص و متعهّد، فرهنگ شناسِ برجسته، پخته و مُجرّب و سخنورِ خردمندی* است تا گردوغبار بنشسته بر چهره‌ی اصحاب هنر و فرهنگ و خِرد را بزداید، ارشادِ اسلامی را بِهسازی کند، ویرانه‌ها و خرابه‌های به‌جامانده را نوسازی نماید، پناهگاه اهل‌قلم و صاحبان فکر و اندیشه باشد، مددکار مطبوعات و اصحاب رسانه و کانون‌های خبری باشد، ادیب و هنرشناس باشد، *مُحیط و مسلط بر تاریخ و تمدّنِ ایران و اسلام* باشد و در یک‌کلام بتواند *فصلی نوین در نوسازی فرهنگ و ارشاد استان طرّاحی و بنا کند*؛ آنجاست که رسالت شما در گزینش چنان چهره‌ای برای تصدّی چنین مدیری سنگین می‌نماید و مسئولیت آن جناب را مضاعف؛ تا متأثّر از سیاست‌بازی‌های کاسبان بازار سبدِ آراء و اربابان قدرت و تحت‌فشار اصحاب زر و زور و تزویر واقع نشوید و شایسته گزینی و فرهنگ سالاری را در اولویت و مطمح نظر قرار دهید.
*کلانتر ارشد استان* عالی‌جناب کلانتری، کهکیلویه و بویراحمد متشکل از اقوام و طوایف گوناگون است که با در کنار هم قرار گرفتن فرهنگ ایلیاتی به پازلی زیبا و تابلویی فاخر، هنر و فرهنگ بومی و خاص ِ خود را به رخ می‌کشاند.
 وجود فرهنگ غنی و پربار، جغرافیایی زیبا، چهارفصل و منحصربه‌فرد، به همراه تبادل اطلاعات و توسعه‌ی ارتباطات در قرن بیست و یکم، می‌تواند کهگیلویه و بویراحمد را چون نگینی ارزشمند بر انگشتریِ خطّه ی جنوب کشور تبدیل نموده که بایسته و شایسته است به آن جلا و جلوه‌ای دوباره بخشید.
کهگیلویه و بویراحمد مهد فرهنگ و تمدن است، زادگاه هنرمندانی بزرگ و عالمانی سترگ است که سال‌ها در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی پیشتاز بوده و خواهند بود. سرزمینی که یک درصد از خاک ایران اسلامی را تشکیل داده اما در بسیاری از تحوّلات و رخدادهای تاریخی همواره از پیش‌قراولان بوده است.
 با این مقدمه باید گفت که: این استان با این پتانسیل‌ها و استعدادهایِ بالقوه نیازمندِ *مدیری توانمند و متخصص، آشنا به فرهنگ اسلام، اهل‌قلم و کتاب، نخبه و خبره در تاریخ و فرهنگ و هنر ایرانِ عزیز*، همدرد هنرمندان و هم‌داستان سالن‌های نمایش و تئاتر، اهل شعر و قلم و در یک‌کلام *آشنا به فرهنگ و ادب ستان استان، ورزیده و کارآزموده برای مدیریت کلانِ فرهنگ و ارشاد و نام‌آشنا و خوش‌نام همچون استاد موسی اخلاقی نسب محتاج* است، زیرا محبوبیت فرهنگی و مقبولیت اجتماعی امیدها را به اردوگاه اصحاب فرهنگ و هنر بازمی‌گرداند و با این اوصاف می‌تواند هویت و حیثیت ذاتی ارشاد اسلامی را اِعاده و اِحیا نماید.
خوشبختانه *استاندار فهیم استان* باسابقه روشن و خدمت درخشان به مُلک و ملت خویش در نقاط مختلف و مسئولیت‌های متعدّد در وزارت کشور، *هم‌جنس و هم‌سنخ مردم* است و بافرهنگ منطقه آشنا و احاطه‌ی کامل دارند و نماینده‌ای عالی و *مدیری مدبّر برای دولتِ تدبیر و امید* خواهند بود. بنا بر این انتظار می‌رود در انتخاب مدیری با اوصاف فوق الا شاره با استقلال تام عمل کرده و در عمل به‌ضرورت تفکیک قوا نیز ایمان و اعتقاد خویش را در *معرض افکار عمومی* نشان خواهند داد.
 جناب دکتر کلانتری با اصرار بر *انتخابِ وثیق و دقیقِ خود* به نمایندگانی که باید نظارت بر حُسنِ اجرای قانون را که مهم‌ترین وظیفه و اساسی‌ترین مأموریت آن‌هاست نشان دهد که با ورود و تداخل آن‌ها در حوزه اختیارات دولت، امور اجرائی مختل و شرح وظایف دولتمردان استان نابسامان می‌شود. همچنین دخالت زیاد باعث خواهد شد برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام‌شده در این خصوص و همچنین تصمیمات استاندار برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت‌الشعاع قرارگرفته و از کانال قانون منحرف و درنتیجه آینده این نهاد برجسته با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
لذا امیدواریم *دکتر کلانتری* از این *آزمون مُهمّ* که در کانون توجه فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان قرارگرفته است سربلند و سرفراز بیرون آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سمیر
Iran, Islamic Republic of
زنده باد.
ان شالله که مردی متدین و آشنا با فرهنگ کهگیلویه و بویر احمد بر منصب این پست بنشیند .
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
این شکل نوبره.اگر شما قرار است تصمیم بگیرید دیگر چرا از استاندار مایه می ذلرید. اگر استاندار قرار است دخالت کند شما چه سنن. خود آمده صاحب غرض است.
رسانه
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط می خواست با این همه مقدمه چینی و و افاضه بگه اخلاقی نسب!!
این چه اخلاقی است که آن را اخلاق رسانه ای بنامیم. اگر این استاندار است که صحبت نموده ، دغدغه اش فقط رعایت شاخص ها و پرهیز از جناح گرایی و قومیت و ...است.واقعا حسرت خوردم از این نوع نگاه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1