کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی | یاسین نورالدین نسب

هدایتخواه گاز داد، زارع ترمز کرد

یاسین نورالدین نسب

11 تير 1398 ساعت 16:40

در زمان وکالت آقای هدایتخواه در شهرستان دنا گازکشی برای تعدادی از روستاهای این شهرستان انجام شد ولی اصلاحات لازم برای همین مناطق انجام نشد. به همین منظور بیش از 8 سال است که به بهانه های کمبود اعتبار، مشکلات قانونی و .... جنگلهای بلوط این مناطق تخریب و به عنوان گرمایش از چوب درختان آن استفاده می شود.


متن ارسالی: قصد داریم در این مختصر به یکی از خدمات آقای هدایتخواه در دوران وکالتشان اشاره کنم.
شک نداریم که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نماینده طبیعت و حتی بلوطهای استان هم هست. موجودات وحشی هم به نوعی از این وکالت بهره می‌برند یا متضرر می‌شوند.
برای اینکه بعضی عصبی نشوند مثال می‌زنم: اگر مدیرکل محیط زیست یا منابع طبیعی که به نوعی توسط نماینده و لابی‌های آن منصوب یا معزول می‌شود فرد شایسته یا مدیر لایقی باشد یا برعکس، می‌تواند بافت گیاهی و زیست جانوری دنا را تخریب یا تقویت کند.
باید گفت برخی از خدمات نماینده می‌تواند سبب تقویت طبیعت استان یا تخریب آن شود. برای مثال راه اندازی کارخانه‌های شن و ماسه در حاشیه مسیر یاسوج به اصفهان موجب برهم زدن چشم انداز جنگلهای حاشیه این مسیر پرتردد می‌شود. گرد و خاک پراکنده‌اش طراوت و زیبایی درختان را عملاً به چالش کشانده و انظار مردم و میهمانان استان را آزرده می‌کند.
گاهی شنیده می‌شود که برخی از سیاسیون حامی یا سهام دار تعدادی از این کارخانه‌های شن و ماسه می‌باشند که متاسفانه با همین پشتوانه به ریش مردم و طبیعت خدادادی آن می‌خندند و به آن دهن کجی می‌کنند.
هدف از طرح این موضوعات بیان این نکته فراگیر است که در بخشهایی از استان که افراد بهانه گیر و مؤثر سیاسی و اجتماعی کمتری دارند عدالت توسعه‌ای وجود ندارد و با چشم واحد به آنها نگاه نمی‌شود.
سیاسیون با این اقشار بلادفاع، سیاسی عمل می‌کنند و آنها را مانند بچه آرام خود رها کرده و تمام هم و غم خود را مصروف بچه‌های شلوغ می‌کنند.
اوج نوازش این مناطق، آستانه انتخابات است. متاسفانه در اقدامی ناجوانمردانه، عرصه توسعه را هم می‌بندند تا در موقع لازم با بازی برد برد به سوی مردم بروند و رأیشان را بگیرند. برای مثال در زمان وکالت آقای هدایتخواه در شهرستان دنا گازکشی برای تعدادی از روستاهای این شهرستان انجام شد ولی اصلاحات لازم برای همین مناطق انجام نشد. به همین منظور بیش از 8 سال است که به بهانه‌های کمبود اعتبار، مشکلات قانونی و .... جنگل‌های بلوط این مناطق تخریب و به عنوان گرمایش از چوب درختان آن استفاده می‌شود.
گازی که هدایتخواه آورد در دو دوره آقای زارع اصلاح هم نشد و این گمانه زنی وجود دارد که ترمز آن کشیده شده تا در ایام انتخابات پیش روی مجلس این ترمز رها شود.
آنچه میراث این برخوردهای چندگانه است موضوع محیط زیست و تخریب درختان چند صدساله است که با هزاران نمایندگی مجلس جبران نخواهد شد و ما باید در پیشگاه وجدان و تاریخ پاسخگوی قصور خود باشیم.
امروز و فردا کردن مسئولان مرتبط با موضوع به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان این شک و تردید را برای مردم فراهم کرده که گویا اتاق فکر سیاسیون خدمات دهی به مردم مناطق دنا  از جمله روستاهای کریک، معصوم آباد کریک، اسلام آباد، علی آباد، عباس آباد، حسن آباد و ... را در حال حاضر در اولویت نمی‌بینند تا در آینده تنور انتخابات گرمتر شود سپس بهره برداری لازم صورت گیرد.
اگر قرار باشد محیط زیست در اولویت کاری نباشد در آینده مسئولان امروز به نفرین طبیعت، جنگل و ... آسیب دیده گرفتار می‌شوند و رأی مردم به دادشان نخواهد رسید!
--------------------------------------
یاسین نورالدین نسب
--------------------------------------


کد مطلب: 410756

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410756/هدایتخواه-گاز-زارع-ترمز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1