تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۱۰۷۵۶
یادداشت سیاسی | یاسین نورالدین نسب

هدایتخواه گاز داد، زارع ترمز کرد

یاسین نورالدین نسب
۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هدایتخواه گاز داد، زارع ترمز کرد
کبنا ؛متن ارسالی: قصد داریم در این مختصر به یکی از خدمات آقای هدایتخواه در دوران وکالتشان اشاره کنم.
شک نداریم که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نماینده طبیعت و حتی بلوطهای استان هم هست. موجودات وحشی هم به نوعی از این وکالت بهره می‌برند یا متضرر می‌شوند.
برای اینکه بعضی عصبی نشوند مثال می‌زنم: اگر مدیرکل محیط زیست یا منابع طبیعی که به نوعی توسط نماینده و لابی‌های آن منصوب یا معزول می‌شود فرد شایسته یا مدیر لایقی باشد یا برعکس، می‌تواند بافت گیاهی و زیست جانوری دنا را تخریب یا تقویت کند.
باید گفت برخی از خدمات نماینده می‌تواند سبب تقویت طبیعت استان یا تخریب آن شود. برای مثال راه اندازی کارخانه‌های شن و ماسه در حاشیه مسیر یاسوج به اصفهان موجب برهم زدن چشم انداز جنگلهای حاشیه این مسیر پرتردد می‌شود. گرد و خاک پراکنده‌اش طراوت و زیبایی درختان را عملاً به چالش کشانده و انظار مردم و میهمانان استان را آزرده می‌کند.
گاهی شنیده می‌شود که برخی از سیاسیون حامی یا سهام دار تعدادی از این کارخانه‌های شن و ماسه می‌باشند که متاسفانه با همین پشتوانه به ریش مردم و طبیعت خدادادی آن می‌خندند و به آن دهن کجی می‌کنند.
هدف از طرح این موضوعات بیان این نکته فراگیر است که در بخشهایی از استان که افراد بهانه گیر و مؤثر سیاسی و اجتماعی کمتری دارند عدالت توسعه‌ای وجود ندارد و با چشم واحد به آنها نگاه نمی‌شود.
سیاسیون با این اقشار بلادفاع، سیاسی عمل می‌کنند و آنها را مانند بچه آرام خود رها کرده و تمام هم و غم خود را مصروف بچه‌های شلوغ می‌کنند.
اوج نوازش این مناطق، آستانه انتخابات است. متاسفانه در اقدامی ناجوانمردانه، عرصه توسعه را هم می‌بندند تا در موقع لازم با بازی برد برد به سوی مردم بروند و رأیشان را بگیرند. برای مثال در زمان وکالت آقای هدایتخواه در شهرستان دنا گازکشی برای تعدادی از روستاهای این شهرستان انجام شد ولی اصلاحات لازم برای همین مناطق انجام نشد. به همین منظور بیش از 8 سال است که به بهانه‌های کمبود اعتبار، مشکلات قانونی و .... جنگل‌های بلوط این مناطق تخریب و به عنوان گرمایش از چوب درختان آن استفاده می‌شود.
گازی که هدایتخواه آورد در دو دوره آقای زارع اصلاح هم نشد و این گمانه زنی وجود دارد که ترمز آن کشیده شده تا در ایام انتخابات پیش روی مجلس این ترمز رها شود.
آنچه میراث این برخوردهای چندگانه است موضوع محیط زیست و تخریب درختان چند صدساله است که با هزاران نمایندگی مجلس جبران نخواهد شد و ما باید در پیشگاه وجدان و تاریخ پاسخگوی قصور خود باشیم.
امروز و فردا کردن مسئولان مرتبط با موضوع به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان این شک و تردید را برای مردم فراهم کرده که گویا اتاق فکر سیاسیون خدمات دهی به مردم مناطق دنا  از جمله روستاهای کریک، معصوم آباد کریک، اسلام آباد، علی آباد، عباس آباد، حسن آباد و ... را در حال حاضر در اولویت نمی‌بینند تا در آینده تنور انتخابات گرمتر شود سپس بهره برداری لازم صورت گیرد.
اگر قرار باشد محیط زیست در اولویت کاری نباشد در آینده مسئولان امروز به نفرین طبیعت، جنگل و ... آسیب دیده گرفتار می‌شوند و رأی مردم به دادشان نخواهد رسید!
--------------------------------------
یاسین نورالدین نسب
--------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

ع۷
Russian Federation
خیلی چنگی به دل نمی زنه این مقاله حقیقتش من کاری ندارم خودم طرفدار هدایتخواه بودم ولی گازرسانی به روستاها الان دیگه خنده داره که حرفشم بزنیم روند گازرسانی به روستاها واقعا خوب هست محیط زیست و جنگلها در استان ما نیاز به فرهنگ سازی داره
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد که دست به قلم میشود و یه سری می نویسد . جناب نویسنده برو بررسی کن سنگ شکن های که هم اکنون در مسیر جاده یاسوج به اصفهان به نام. احداث شده و نما و چهره طبیعت را زشت کرده اند آیا ربطی به نماینده فعلی دارد و بررسی کن‌بعد قضاوت کن‌. اولا بیش از۷ سال است که برداشت بطور کامل از رودخانه حذف شده اما با چشمان بی انصافت نگاه کن نرسیده به دارشاهی و لی بجک سپیدار چطور طبیعت را نابود کردند. از خدا بترسید عمق برداشت در کارخانه.نرسیده به دادارشاهی بیست متر است ا... اکبر ا... اکبر از خدا بترسید تهمت نزنید اگه ادامه دهید تمام عکسا را در سایت میزنم
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
حال که حاج ستار هدایتخواه این شخصیت ارزشمند و دوست داشتنی قصد ندارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند به پاس شایستگیها و قدر دانی از زحمات ارزشمند ایشان در زمینه توسعه همه جانبه شهرستانهای بویر احمد و دنا و نقش مثبت و خوبی که در مسایل کلان ملی داشتند لازم میدانم که عرض کنم حاج ستار هدایتخواه از موفق ترین نماینده های دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی است ازجمله بخش کوچکی از عملکرد دوره نمایندگی حاج ستار هدایتخواه به تصویب قانون اتصال مراکزاستان ها به شبکه ریلی راه آهن و تصویب تبصره ای دربرنامه پنجم که دولت راموظف کردسالیانه 10درصد بودجه را صرف محرومیت زدایی مناطق محروم نماید که هر ساله ازاین بابت مبالغ خوبی به استان اختصاص می یابد اشاره کرد.با قانون وضع شده با پیگیری های حاج ستار هدایتخواه هرسال دولت موظف گردید مبلغ 1000میلیاردتومان برای مدرسه سازی مناطق محروم هزینه نماید، بدین ترتیب بود که تاپایان دوره نمایندگی ایشان550 هزارمترمربع مدرسه ساخته شد.همچنین تصویب قانونی دیگر توسط ایشان که دولت راموظف به هزینه کرد سالانه مبلغ500 میلیارد تومان برای آسفالت جاده های روستاهای بالای40خانوار میکرد و تصویب قانون برای الزام دولت به اینکه روستاهای سردسیری محروم رابدون دریافت خودیاری ازمردم گازرسانی کنند.که همگی شاهد بودیم که در آن زمان شهرستانهای بویر احمد و دنا به کارگاه سازندگی تبدیل شده بودند.در اینده نزدیک اقدامات ارزشمند ایشان به صورت مدون تقدیم عزیزان خواهد شد.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
راستگو
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای اقایانی که ادعای روشن فکری دارند که گاز کشی اسفالت جاده مدرسه سازی رااز خدمات یک نماینده می دانند این کارها وظیفه دولته یانماینده اینها فقط به رییش مردم خندیدن از کارخانهای که دراستان احداث کرده اند بگوئید از اشتغال این جوانانی که از بیکاری معتاد شده اند بگوئید از پارتی بازیها بگوئید از فساد در جامعه بدلیل فقر بگوئید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با اسم مستعار یادداشت ندید لطفا . شجاعت نشانه صداقته . پنهان کاری نشانه دروغگو بودنه

در ضمن ، وظیفه نماینده فعالیت عمرانی نیست .

نه هدایت خواه بره نه زارع بیا !
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
پ خوت سیچه شجاعت نیاری اسمته ننوشتی
حتا
Iran, Islamic Republic of
اینها ترفنده دیگه برا مردم عادی شده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت نگارنده محترم
نمیدانید کارخانه شن وماسه آقای آشنا درزمان کدام نماینده احداث شد؟فکر کنم هدایت خواه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
و ماسه شویی آقای زارع؟
Iran, Islamic Republic of
خدا یا بکش یا بگوش از دست این مسولین و نمایندگان و خود مردم خدایا سیچه منو سوئیس نیافریدی
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیران منابع طبیعی که هیچ گونه معلوماتی در مورد منابع طبیعی ندارند و عوامل سیاسی باعث انتخاب آنها می شود وضع ازاین بدتر می شود
بدتر از اینو هم می بینید
Iran, Islamic Republic of
درودخداوند بردکترهدایتخواه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایا شما وامثال شما را به راه راست هدایت کنه..بنده خدا نماینده فعلی دوبرابر سن تان کارکرده واعتبار تو این شرایط سخت اقتصادی از وزارت خانه هاگرفته..
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کجا خرج شده اعتبارات؟این مهمه!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطلب بی سر و تهی است که حال ادم را خراب میکنه!
امید
Iran, Islamic Republic of
یکصدوهشتاد روستارو حاج زارعی برخوردار از نعمت گاز و وزیر سازی وآسفالت جاده هاشون کردن و این نوشته کاملا مغرضانه و توسط یه شخص نوشته شده
علی
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم هشت ساله نماینده نداریم مگه داریم
راستگونمیند
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان ما برای پر کردن صندلی مجلس می روند مبصر کلاس موقع حاضر وغاعب میگوید یاسوج میگوید . حاضر دیگر هیچ. عده ای که منافع دارند میگویند درود خدا بر فلانی
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام مالی نبودندیعنی کاری نبودندودایم درفاتحه خونی مشغول بوده وهستند
باقریان
Iran, Islamic Republic of
عجیب است برای سیاست و انحراف اذهان ما هر مدلی از تهمت زدن و فضا سازی سیاسی داریم دین و دیانت خویش را بر باد میدهیم
دوست عزیز در حال حاضر ملت ما به آن سطح از شعور رسیده اند که اگر نماینده مدیرکل برای محیط زیست که هیچ منابع طبیعی هم مشخص نکند باز محیط زیست خویش را مورد هجوم قرار نداده برای تامین گرمایش ، اولا اگر راست بفرمایید درختان بلوط درست است بخشی از محیط زیست ماست اما مسولیتش با منابع طبیعی است نه محیط زیست و در ثانی و مهمتر چرا رسانه های ما در هنگام تخریب از هیچ عملکردی در این راستا فروگذار نبوده و نیست ، برای من زارع عین هدایت خواه و هدایت خواه عین موسوی و و نخبگان استان همه برایم ارزشمندند و با تخریب نخبگان استان که دولتها نشان داده اند از توان آنها تا کنون نخواسته استفاده کامل نماید چرا خودمان کمر همت را محکم بسته ایم ، بیائیم در راستای تبلیغات آنچه راه راه صواب است در پیش گرفته و ما هیزم آتش جهنمی دیگران نگردیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1