تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۱۰۷۱۵
یادداشت جوان لنده‌ای، خطاب به عدل هاشمی پور؛

حقیقت جاده روستای عروه بعد از 40 سال در تاریکی هست

۱۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حقیقت جاده روستای عروه بعد از 40 سال در تاریکی هست
کبنا ؛متن ارسالی: خداوند در سوره مبارکه‌ إسراء آیه ۳۴، می‌فرمایند: «وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَ الْعَهْدَ کانَ مَسْؤُلًا»
و به عهد خود وفا کنید، که از وفای به عهد سؤال می‌شود!
در هر جامعه ای، روستا مظهر هویت، فرهنگ، آداب ورسوم و سنن، نجارهای اجتماعی، مظهر تولید و یک واحد زبل اقتصادی است، روستاییانی که دکانی از عطاری‌اند، اما دراین مقایسه، مسئولان عطارانِ فرکانس گر، خوبی نیستند، چون حقا که بر عیارروستاها و مظلومیت‌های آنان به صورت جد، تمرکز نمی‌کنند، مهاجرت معکوس یا واژگونی توسعه؟ اما به چه قیمتی؟ و اما سناریویی ضد توسعه ای، که سالیان درازی است، با آرپی جی عکس و بازدیدهای تفریحی-میدانی، با عدم تأمین به موقع دغدغه‌های مردم مظلوم روستای عروه و تأخیر دستگاه‌های اجرایی در ایجاد زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه ای، بمباران فراموشی شده، روسیاه تناقضات وعده‌هایم، سرم رابه دیوار ناممکن می‌کوبم، در حالی که خواسته‌های این مردم عادی هست و نادیده انگاری عواقب سنگین تری دارد، زیرا بی توجهی به بسترسازی‌های نخستین روستایی، تعدد نقش‌ها را در خانواده روستایی غیرمولد، و سبب مهاجرت واژگون روستانشین‌ها به شهرها، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی را بیش تر، ظرفیت‌های بالقوه و فعل راهم به صلیب ندانم کاری آویزان می‌کند، و ضربات وارده مهلک به یک کشور، از جانب حوزه کشاورزی، همیشه اقتصاد را به ماجراجویی در تورم‌های چند بعدی مبتلا می‌سازد.
جناب آقای عدل هاشمی پور، نماینده محترم حوزه‌ی، شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ:
۱- ازآن جایی که شریان حیاتی واستخوان پذیری توسعه مناطق روستایی به عامل راه وابسته هست، وبسترهای ارتباطی هم توسعه را به وجود وهم به دنبال توسعه به وجود می‌آیند، چرا حقیقت جاده‌ی صعب العبور روستای عروه بعداز ۴۰ و اندی سال در تاریکی هست؟ مردم مهربان و دامدار عروه، با داشتن جلوه‌های طبیعتی مسحورکننده، زمین‌های حاصلخیز، باغات، چشمه‌های جوشان، و شرایط ایده آل برای روستاگردی چه گناهی کرده‌اند؟
۲-فقط کلمه، کلمه را می‌بلعد: شما فرمودید، بیش از ۶۰ کیلومتر جاده روستایی سخت گذر، باهمراهی وزارت نفت، وبا هزینه این وزارت خانه در مناطق مختلف روستایی اجراشده است، اولاً نشانی کارکرد، را مرهمت بفرمایید؟ دوماً سهم این کیلومترها برای شهرستان لنده و روستای عروه به چه میزانی بود؟
۳-اعتصموا بالذمم فی اوتادها: مگر شما در جریان بازدید از روستای عروه، قول فرستادن، یک دستگاه بیل مکانیکی پیکوردار ازوزارت نفت، جهت بازگشایی سخت‌ترین گذرگاه روستایی در شهرستان لنده راندادید؟ چرا یکسال گذشت و خبری نشد؟ کجایید؟ نیستید توبزنگاه های درد!
درپایان، بربوته های کتیرایی قلمرو روستای عروه، پای چه معادله ای در کار است ؟ کاش سوزنی به پای وعده‌ها می‌رفت کاش.......
 سیدغفارفتحی ۱۳۹۸/۴/۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
فعلاموقع وعده هاست بعدش رای بده بعدش هم خدانگهدارت تاچهارسال بعد
بهنام
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب فتحی عزیز
ولی کاش جای اینکه آقای هاشمی رو مخاطب قرار دادید
استادار، مدیر کل راه و شهرسازی، فرماندار، رییس سازمان مدیریت را مخاطب قرار میدادید.
مگر نماینده میتواند تمام کارها را انجام دهد
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
اعتصموا بالذمم فی اوتادها: مگر شما در جریان بازدید از روستای عروه، قول فرستادن، یک دستگاه بیل مکانیکی پیکوردار ازوزارت نفت، جهت بازگشایی سخت‌ترین گذرگاه روستایی در شهرستان لنده راندادید؟ چرا یکسال گذشت و خبری نشد؟ کجایید؟ نیستید توبزنگاه های درد!
بله ایشون وظیفش قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانونه،ولی در کدام قانون اومده وعده ای داده بشه که توحیطه اش نیست؟نماینده باید نماینده ی درد مردم حوزه باشد نه میزی برای کار....
ایمان ش
Iran, Islamic Republic of
و اما سناریویی ضد توسعه ای، که سالیان درازی است، با آرپی جی عکس و بازدیدهای تفریحی-میدانی، با عدم تأمین به موقع دغدغه‌های مردم مظلوم روستای عروه و تأخیر دستگاه‌های اجرایی در ایجاد زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه ای، بمباران فراموشی شده،گمان کنم این 🖕🖕موارد مربوط به تمام مسئولین مربوطه شهرستانی واستانی بود،ونمیشد همشون را مخاطب قرار میداد،ولی وعده های خنثی حاج عدل هاشمی خیلی تضاد دارند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
و به عهد خود وفا کنید، که از وفای به عهد سؤال می‌شود،فتحی اسطوره مطالبه گری در حوزه کهگیلویه وبویراحمدهست،همیشه مستند و منطقی مطالبه گری می کند، منصفانه وبرای مردم قلم می زند،قدر این جوان را بدانید تکرار نخواهدشد.
سید مالک
Iran, Islamic Republic of
فقط کلمه، کلمه را می‌بلعد: شما فرمودید، بیش از ۶۰ کیلومتر جاده روستایی سخت گذر، باهمراهی وزارت نفت، وبا هزینه این وزارت خانه در مناطق مختلف روستایی اجراشده است، اولاً نشانی کارکرد، را مرهمت بفرمایید؟ دوماً سهم این کیلومترها برای شهرستان لنده و روستای عروه به چه میزانی بود؟

واقعاًآقای هاشمی براساس چه مستنداتی سخن می رانند؟
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
روستاییانی که دکانی از عطاری‌اند، اما دراین مقایسه، مسئولان عطارانِ فرکانس گر، خوبی نیستند، چون حقا که بر عیارروستاها و مظلومیت‌های آنان به صورت جد، تمرکز نمی‌کنند، مهاجرت معکوس یا واژگونی توسعه؟

زیبا سرودی مرد ی که پارادوکس های سیاسی را با شجاعت برای همگان نمایان می کنی👏👏👏👏
زهره م
Iran, Islamic Republic of
قلمی که حقیقت را جهت می بخشد🌷🌷🌷
زهره م
Iran, Islamic Republic of
قلمی که حقیقت را جهت می بخشد🌷🌷🌷
زهره م
Iran, Islamic Republic of
قلمی که حقیقت را جهت می بخشد🌷🌷🌷
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1