تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۸۴۹
یادداشت|

سیل؛ سلبریتی‌های بی‌سواد و حماقت ترامپ

مصطفی جوزانی
۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سیل؛ سلبریتی‌های بی‌سواد و حماقت ترامپ
کبنا ؛متن ارسالی: بدیهی است که هر دو اتفاق تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و سیل اخیر در برخی استانهای کشور مشکلات و گرفتاری‌های خود را داشت و دارد. از کشته و بی خانمان شدن شماری از هموطنان و صدمات مادی گرفته تا صدمات روحی که بر آنان وارد شد. بنابراین قصد این وجیزه خدای ناکرده این نیست که با نادیده انگاشتن این مشکلات از برکات این دو اتفاق بگوید.
گرچه بی تدبیری‌های بلند مدت در حادثه سیل باعث شد که باران تبدیل به مصائب سیلاب گردد و گرنه هم این باران‌ها نعمت بودند و هم باور نمودن حماقت اتاق فکر و تصمیم گیران رژیم ایالات متحده.
در اوج فعالیت شبکه‌های تصویری و پیج‌ها و کانال‌های مجازی در سال گذشته و اعلام فراخوانی اغتشاشات خیابانی در سواستفاده از اعتراضات به حق مردم در آن روزها و همزمانی زلزله کرمانشاه و دشت ذهاب با آن موج، باعث شد این شبکه‌ها با حمایتهای مالی فراوان و فضاسازیهای تعدادی از سیاسیون و سلبریتی های بی سواد دوگانه نهادهای حمایتی وابسته به نظام و رودروی نظام را برای جمع آوری کمک‌های مردمی به وجود بیاورند.
در این حرکت هم تا حدودی موفق بودند چرا که در اوج ناامیدی که این دولت برای مردم بوجود آورده بود گاها از روی عصبانیت و ساده انگاری همه این مشکلات و ضعفهای مدیریتی را به پای کلیت نظام می‌نوشتند.
اما این سیل و هجوم اقشار مختلف و خاصه قشرهایی که تا قبل از آن مردم با عینک بدبینی به آنها نگاه می‌کردند. باعث گردید تفاوت‌هایی برای مردم احساس شود. حضور شبانه روزی طلبه‌ها و نظامیان از سپاهی و ارتشی گرفته تا بسیجی و گروههای جهادی کمیته امداد، هلال احمر، اورژانس و پویش‌های مردمی و مذهبی و بودن همیشگی گروه حاج حسین یکتا در مواقع بحران و در این مناطق، همه از حضوری متفاوت در این مناطق حکایت داشت. اینجا بود که پارادوکس‌ها احساس شد اینجا بود که سلبریتی مساوی با قمپز در کردن‌های مجازی انگاشته شد و اینجا بود که نشان داد چه کسانی تا لحظات آخر در کنار مردم حتی با تمیز کردن دستشویی‌های آنان بدون اینکه شماره حسابی اعلام کرده باشند، خواهند بود. یکی دیگر از برکات سیل که شبهه‌ای را برای مدتها رفع نمود و دیگر غرض ورزی‌های امثال تاج زاده و زیباکلام هم در آن اثری نخواهد کرد؛ با فراخوانی فرمانده جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی کلید خورد. ارسال کمک‌های انسان دوستانه و حضور عملیاتی تشکیلات نظامی مقاومت یعنی حشدالشعبی، سپاه بدر، حزب الله لبنان، تیپ‌های فاطمیون و زینبیون و دیگر گروهها در مناطق سیل زده، نشان داد که کمکهای نظامی و مالی جمهوری اسلامی به این تشکیلات صرفاً کمک‌هایی است در راستای اهدافی، که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در آن کشورها می‌باشند. سوی دیگر دوگانه این یادداشت اشتباه استراتژیک دولت ایالات متحده در تروریستی اعلام کردن سپاه بود که نه تنها باعث گردید جبهه‌ها و تشکیلات مختلف سیاسی با افکار متضاد را در محکومیت این اقدام متحد سازد بلکه باعث گردید که مخالفین معقول و به اصطلاح اپوزیسیون انقلاب به دلیل تعرض به حاکمیت مرزهای ملی ایران، این اقدام را محکوم نمایند.
بنابراین حضور میدانی و عملیاتی و متفاوت سپاه پاسداران در مناطق سیل زده و همزمان حمایت نظامی پاسداران ارتشی انقلاب از این نهاد و حمایت سیاسی احزاب و مسئولان و حرکت منحصر به جمع مجلس شورا در حمایت از آنها و از همه مهمتر نمایش اقتدار در فراخواندن متحدین غیر ایرانی و اعتقادی خود برای کمک در مناطق سیل زده که خط و نشانی مهم برای کشورهای منطقه‌ای حامی آمریکا بود! برکاتی هستند که تنها علت العللش حماقت ترامپ بود.
-----------------------------
مصطفی جوزانی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر برادران جان بر کف سپا ه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1