تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۰۸۵۹۳
متن ارسالی

نسل جوان و بحران های اجتماعی پیش رو

امیر محبی فر
۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نسل جوان و بحران های اجتماعی پیش رو
کبنا ؛جامعه امروز ایران با جمعیتی جوان و تحصیل کرده به دلیل بیکاری و نبود شغل مناسب در سایه رکود تولید و عدم وجود زیرساختهای صنعتی و تکنولوژی برای اشتغالزایی و استفاده از این پتانسیل بالقوه در آینده ای نه چندان دور با بحرانهای عظیم و فلاکت بار اجتماعی روبرو خواهد شد کما اینکه در حاضر هم وارد این دوران بحران شده ایم و باید منتظر فوران آتشفشان زیر خاکستر در ماهها و سالهای پیش رو بود.
متاسفانه کشور ایران با داشتن منابع فراوان زیر زمینی و رو زمینی و نیروی انسانی بالقوه اما بدلیل سوء مدیریت و عدم استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند و توزیع ناعادلانه ثروت با یکی از دشوارترین و بغرنج ترین دوره های رکود اقتصادی و اجتماعی در طول تاریخ حیات خود روبروست و بی تدبیری و بی تفاوت بودن مسئولین امر نسبت به چاره اندیشی برای عبور از این بحران میرود تا دوره ای سیاه و تاریک در این کهن مرز و بوم تاریخ رقم بخورد.
فساد گسترده اخلاقی و اجتماعی،بیکاری،اختلاسهای کلان اقتصادی،سست شدن بنیانهای خانوادگی،کودکان کار،اعتیاد فراگیر بویژه در نسل جوان،طلاق،نابودی محیط زیست،خام فروشی منابع زیر زمینی و معادن ،تبعیض،نابرابری های شغلی،همه و همه محصول سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران اجرایی چه در سطح کلان و چه سطوح خرد مدیریتی میباشد و این خود باعث شکاف طبقاتی و نارضایتی اجتماعی بویژه در نسل جوان گردیده و همه دست اندرکاران و مدیران باید هر چه سریع تر برای حل و عبور از این بحران چاره جویی نمایند،البته نباید از نظر دور داشت که هر گونه تصمیم گیری عجولانه و فاقد معیارهای علمی و مدیریتی نه تنها به حل این معضل کمکی نخواهد کرد بلکه بر پیچیدگیهای آن خواهد افزود،بنابراین لازم است در هر گونه تصمیم گیری از ظرفیت های علمی اساتید،نخبگان و خرد جمعی استفاده کرد تا نتیجه و خروجی آن قدمی در حل این مشکلات و معضلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی باشد.

------------------------------------------
امیر محبی فر ۲۳ فروردین ماه ۹۸
------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مسکینی
Romania
درود بر استاد مهندس محبی.
قلم شیوا و دقیق مهندس محبی بر کسی پوشیده نیست. از ایشان تقاضامندیم که راه حل نیز ارایه دهند. البته شاید هدف نگارنده بیان معضل و ارایه مسایل اجتماعی باشد که عالی بود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1