کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

مردم گچساران و باشت اجازه نمی‌دهند، کوتوله‌های سیاسی چراغ آبادانی شهرشان را خاموش کنند

سعید رشیدی

11 اسفند 1397 ساعت 21:13

این مردم فهیم گچساران و باشت هستند که در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باز مثل گذشته علیرغم همه سم‌پاشی‌ها و سیاه نمایی‌ها، آنچه را به صلاح خود و فرزندانشان است را رقم خواهند زد و اجازه نخواهند داد کوتوله‌های سیاسی، چراغ درخشانی که برای توسعه، عمران و آبادانی شهرشان روشن‌شده را خاموش نمایند.


مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی مسائل این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور را به‌خوبی تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و خود بزرگ‌ترین تحلیل‌گران‌اند و به‌جرئت می‌توان گفت که باوجود گسترش استفاده از فضای مجازی و ارتباطات، بدون پرده خود به انبوهی از اطلاعات دسترسی دارند و آنچه نیاز دارند را در میان این نقش‌ها و ترفندها، به‌خوبی درمی‌یابند.
استان کهگیلویه و بویراحمد! استانی که حتی نامش، جامع برای استانش نیست و شهرستان گچساران و باشت که حدود یک‌چهارم نفت ایران را تولید می‌کند، نمودی در نام این استان، ندارد. همگان به‌خوبی می‌دانند بعد از انقلاب اسلامی ایران، یکی از نمایندگان توانمند ادوار مجلس شورای اسلامی استان که هم در سطح ملی و هم استانی توانست با عملکردهای درخشان خود نام استان، گچساران و باشت را ارزش بدهد، تاجگردون بوده است چراکه ایشان تنها نماینده استان بوده است که به ریاست یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی یعنی کمیسیون برنامه‌وبودجه و به‌تبع از آن ریاست کمیسیون تلفیق در چند دوره دست‌یافته است. همچنین ایشان به‌عنوان عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی که سران نظام عضو آن هستند حضور می‌یابد و محمدرضا پور ابراهیمی به‌عنوان نماینده‌ای اصولگرا و رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس در جواب سؤالی که از ایشان پرسیده می‌شود گزینه بهتر از شما برای ریاست کمیسیون اقتصادی چه کسی است، نام غلام‌رضا تاجگردون را به‌عنوان یکی از کسانی که شایستگی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را دارد، نام می‌برد. این‌ها را ازاین‌جهت گفتم که غلامرضا تاجگردون نماینده‌ای است در تراز ملی و داشتنش برای استان کهگیلویه و بویراحمد یک فرصت و غنیمت است. نماینده‌ای که
معتقد است وظیفه نماینده بجای حضور در مراسمات مهمانی یا سخنرانی در مراسمات فاتحه‌خوانی، باید فکر، زبان، نگاه و قلمش به دنبال کار برای مردم و ارائه برنامه و گرفتن پول و اعتبار برای مردم حوزه انتخابیه‌اش باشد.
و اما در سطح استانی و شهرستانی همگان به‌خوبی می‌دانند که سیاست آقای تاجگردون از ابتدا پیگیری طرح‌های عام‌المنفعه برای عمران و آبادانی استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود بوده است چراکه ایشان قبل از اینکه نماینده مجلس باشد، یک کارشناس حاذق سازمان برنامه‌وبودجه کشور است که به‌خوبی می‌داند برای اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی کشور و منطقه خود چه روندی برای پیشنهاد، تصویب و تخصیص بودجه طرح‌های مورد نظر و نیاز منطقه خود، باید طی شود.
بر این اساس بود که تاجگردون از ابتدای دوره نمایندگی خود پروژه زیرگذر شهر دوگنبدان را که در زمان خود به باطلاقی از ندانم کاری‌ها تبدیل شده بود و حتی بعضی‌ها ایده پر کردن گودال زیرگذر را می‌دادند، به‌عنوان اولین پروژه موفق عمرانی خود حمایت کرد و به سرانجام رساند. پس از آن با پیشنهاد و تصویب و ابلاغ قوانین لازم جهت بهره مندی مردم از تسهیلات بافت فرسوده، تلاش نمود تا بافت پوسیده و فرسوده شهر دوگنبدان را با استفاده از این شرایط بروز کند تا مردم شهر دوگنبدان امکان بهرمندی از یک سرپناه مقاوم و بهداشتی را پیدا نمایند و در راستای آن به‌عنوان اولین شهر استان پیشنهاد ساماندهی خیابان بلادیان را داد که خوشبختانه علارغم همه سنگ اندازی ها این خیابان در نهم اسفند ماه نود و هفت به بهره برداری رسید تا خیابان بلادیان شهر دوگنبدان ضمن برخورداری از معماری اسلامی، خیابانی با شاخص‌ها و استانداردهای روز شهرسازی و در خور شأن مردم، جهت استفاده مردم شهر جلوه و نمای زیبایی در گرمای تابستان و سرمای زمستان، مبدل شود.
 جاده‌های قبل و بعد شهر دوگنبدان چهاربانده شده و کار و تلاش در این زمینه برای وصل شدن به استان‌های مجاور همچنان ادامه دارد. در روزگاری که دیگران پروژه پاتاوه به دهدشت را برای اتصال استان‌های خوزستان و اصفهان به سرانجام می‌رساندند و نامی از گچساران در این پروژه نبود، این تیزبینی غلامرضا تاجگردون بود که با عملیاتی کردن تونل دیل، ایده اتصال چرام به گچساران و بنادر جنوبی را از محل پروژه پاتاوه-دهدشت ارائه داد و عملیاتی نمود. در بحث بهداشت و درمان با بیمارستان‌های جدیدی که در شهرستان‌های گچساران و باشت افتتاح شده و یا در آینده افتتاح خواهند شد، این دو شهرستان تقریباً به خودکفایی زیرساختی در این زمینه‌ها دست پیدا کرده‌اند و تنها دانشگاه علوم پزشکی استان می‌بایست متخصصین لازم، برای بهره برداری بهینه از این بیمارستان‌ها را جذب و مورد استفاده قرار دهند.
آنجا که تاجگردون در سال‌های کم آبی نهایت تلاش خود را برای تأمین آب زمین‌های شهرستان گچساران و باشت می‌نمایند و خطاب به زمین داران و بیکاران منطقه اعلام می‌نماید که الان وقت کارآفرینی است و شما مردم هستید که می‌بایست با طرح‌ها و اایده های خود، زمینه ایجاد ارزش افزوده از این فرصت فراهم شده را بنمایید و در این زمینه خود بیکار نمی‌نشیند و به‌عنوان یک طرح الگویی، کارخانه داروسازی مبتنی بر گیاهان دارویی را در منطقه بیدزرد گچساران از طریق سرمایه گذار شروع به ساخت می‌نماید که این کارخانه به گفته مسئولین آن حداقل می‌بایست 400 هکتار زمین زیر کشت گیاهان دارویی را زیرپوشش داشته باشد که این ارائه و پیشنهاد این طرح یعنی حداقل ایجاد 1000 شغل مفید و دائم در یک زمینه تولیدی.
عمران و آبادانی روستاها در زمینه تأمین آب، برق، گاز، آسفالت، کانال کشی بهداشتی و سنگفرش خیابان‌ها به یک نهضت تبدیل شد و حتی در دور افتاده‌ترین روستاهای شهرستان‌های گچساران و باشت زمین‌ها چمن مصنوعی برای تفریح و نشاط جوانان، راه اندازی شد.
به‌جرئت می‌توان گفت که ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار شهرستان‌های گچساران و باشت به یکی از درخشان‌ترین دوران‌های خود رسید و استفاده از مدیران گچسارانی چه در مرکز استان و چه در بقیه مناطق کشور فزونی یافت هر چند که در این زمینه انتقاداتی بر جناب تاجگردون وارد است که خیلی بیشتر از این که هست، می‌توانست کار کند، اما شاید بعد از تاجگردون، هیچ وقت دیگر این فرصت‌ها برای جوانان و مدیران شهرستان‌هایی که به یک واو در نام استان خود خلاصه شده‌اند، تکرار نشود. حال با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 98، در سطح شهرستان‌های گچساران و باشت از یک طرف و با طرح استانی شدن انتخابات مجلس در سطح استان از طرف دیگر، عده ای از یک جریان سیاسی که به گفته تاجگردون سر و ته همه این‌ها از سردسیر تا گرمسیر یکی هستند، دست به دست هم داده‌اند و با شروع زودهنگام نشست‌های انتخاباتی و فضاسازی رسانه ای و انگ زدن‌های مداوم به نماینده محبوب و توانمند شهرستان‌های گچساران و باشت، سعی در بزرگ جلوه دادن خود را دارند ولی غافل از اینکه چند صباحی مسئولیت شرکتی، دانشگاهی، شهرداری یا اداره ای را داشتن یا روضه خوان، سردار و سرهنگ بودن، نمی‌تواند شروط لازم و کافی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در آن‌ها ایجاد نماید.
بعضی مدعیان ارزش‌ها که زمزمه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلای را شنیده بودند از هر فرصتی برای خودنمایی و مطرح کردن خود در دیگر شهرستان‌های استان استفاده کردند یکی به نام گرامیداشت سالگرد شهدای فلان شهرستان و دیگری به بهانه مراسم گرامیداشت‌های دیگر! یکی حاج بهرام شهید زنده انقلاب را ضدانقلاب و ساواکی نامید و دیگری با تحریک احساسات نژادپرستانه سعی در زمین زدن غلام گچساران و باشتی ها را داشتند! انجا که یکی از مدعیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در اسفند 98 فعالیت‌های عمرانی و سازندگی صورت گرفته در شهرستان گچساران و باشت را غیرضروری عنوان می‌کند و می‌گوید جاده چهاربانده و خیابان قشنگ نیاز مردم فقیر شهر نیست و با دادن آدرس اشتباه به مردم می‌گوید باید برای مردم مشاغل خانگی، روستایی و صنعتی ایجاد کنیم! این طرز تفکر یک مدعی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی که خود در کلان شهری مثل تهران خوش می‌گذراند باعث تأسف است و چطور باید از چنین افرادی انتظار داشت در فرداهای دوران مسئولیتشان طرح‌های توسعه ای و عام‌المنفعه برای توسعه شهر و دیارمان اجرا کنند! ما شخص پرست نیستیم ولی عاشق تفکرات و دیدگاه‌های توسعه ای هستیم که می‌تواند بعمل تبدیل شود و تنها شعار نیست! امرزو به برکت حضور جناب تاجگردون به‌عنوان نماینده پرتوان مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و به گفته ایشان با کار و تلاش جمعی، گچساران به نقطه ای رسیده است که هر کسی که به گچساران نزدیک شود، متوجه خواهد شد که به شهر امنی وارد شده است و از تمامی جاده‌هایی که روزی فرزندان این دیار کشته‌های زیادی را می‌دادند، با آرامش عبور می‌کنند
یا آنجا که مجری کارشناس سیمای استانی که مثل قهرمان جدویی که پس از یکی دوبار حضور در تلویزیون، ادعای امام زمانی کرد، به واسطه چند بار حضور در سیمای استانی خود را در حد یک منجی برای شهرستان‌های گچساران و باشت می‌بیند که تصور می‌کند تنها ایشان است که بعضی تئوری‌ها و اصطلاحات دهن پر کن اقتصادی را می‌داند و تصور می‌کند که با حرف خالی و بدون پشتوانه، می‌تواند مردم را اغفال کند و چشمشان را بر خدمات ارائه شده توسط تاجگردون برای شهرستان‌های گچساران و باشت، ببندد تا جایی که به خود اجازه می‌دهد با برداشت نادرست از سخنان جناب تاجگردون در مراسم بهره برداری از خیابان بلادیان دوگنبدان، در متنی در سایت کبنانیوز می‌گوید: یک هفته است افتتاح‌های های تبلیغاتی می‌کنید و هر دوره نمایندگی‌تان ۱۰ تا ۱۱ ماه قبل از انتخابات، این افتتاح هارا شروع می‌کنید و فکر می‌کنید می‌توانید این دفعه هم افکار عمومی را بازی دهید.
اینکارشناس محترم سیمای استان چون ظاهراً در تهران زندگی می‌کنند اگر حداقل سایت‌های استانی را مطالعه کنند پی خواهند برد که از زمانی که غلامرضا تاجگردون به نمایندگی مردم شهرتان های گچساران و باشت انتخاب شده‌اند هر هفته و هر ماه یا کلنگ زنی یا افتتاح یا سفر فلان وزیر یا مسئول کشوری و استانی به گچساران و باشت بوده و اینقدر این افتتاح‌ها زیاد شده که برای مردم دیگه عادی شده است و در همین متن مختصری از طرح‌ها تا اجراهای جناب تاجگردون را ذکر کرده‌ام، قطعاً همگان می‌دانند که فعالیت‌های انجام شده توسط جناب تاجگردون، بالاتر از معدل توانمندی یک نماینده است و بسیاری از این امور، می‌بایست توسط مسئولین اجرایی انجام شوند، ولی مسئولینی که هنرشان برگزاری جلسه همزمان با بهره برداری از یکی از مه‌ترین پروژه‌های شهری است، اگر حمایت‌ها و تلاش‌های تاجگردون نبود، حتی در دادن حقوق و دستمزد کارکنان خود هم عاجز بودند. البته جناب تاجگردون ضمن اتمام حجت با مدیران، گفت: برای کار و تلاش با هیچکس تعارف ندارد و به مردم اطمینان داد که نخواهد گذاشت که هیچکدام از پروژه‌ها در شهرستان گچساران راکد بماند و در این خصوص ابراز امیدواری کرد که مسئولین محترم شهر برای مردم کار کنند!
همچنین این دانش آموخته اقتصاد کشاورزی که خود سال‌ها در گچساران مسئولیت داشته و مردم از دستاوردهای دوران مسئولیتش خیری ندیده‌اند پروژه بهسازی و بازسازی خیابان بلادیان را صرفاً تزئینی برای یک متینگ تبلیغاتی می‌داند و زیرساخت این اثر ارزشمند را صرفاً، آب، برق، گاز و تلفن می‌داند! و با بی ارزش پنداشتن این پروژه ارزشمند شهری و سفسطه، سعی در انحراف افکار عمومی از اهمیت موضوع شده و جناب تاجگردون و و مسئولان را دعوت به کارآفرینی و اشتغالزایی نموده است که این همان چماقی است که هرگاه هر برنامه ای چه فرهنگی چه ورزشی یا غیره توسط جناب تاجگردون انجام شده، توسط این جریان فکری به سرش کوفته شده است.
البته این دکترای اقتصاد کشاورزی محترم که از دور دستی بر آتش دارد، در این باره هنر خود را مرقوم نفرموده‌اند که در زمینه تخصصی خودش حداقل چه دستاورد و طرحی را برای منطقه خود داشته‌اند و دیگران را به چه مستنداتی حواله داده‌اند! ما کارآفرینانی در همین استان می‌شناسیم که با مدرک دیپلم و صرفاً با تلاش و پشتکار شخصی توانسته‌اند قریب به 680 نفر شغل ایجاد کنند و برای کارآفرینی و اشتغالزایی نیازی نیست حتماً افراد نماینده مجلس شوند تا بتوانند کاری بکنند! لذا از ایشان تمنا داریم بصورت عملی آموخته‌های خودشان را حداقل برای جوانان بیکار منطقه خودشان و بعد هم برای دیگران، بکار گیرند و دلسوزی خود برای مردم را نه تنها در قالب شعار بلکه بصورت عملی، به همگان نشان دهند.
و اما در پایان
ما هم معتقد هستیم که آگاهی مردم این خطه نسبت به همه دوره‌های قبلی متحول شده است، خوب تفاوت خدمت و خیانت را می‌فهمند و تشخیص می‌دهند، به‌خوبی وزن هر کسی را می‌دانند و خط تخریبی که از زمان عزت یافتن مردم گچساران و باشت علیه نماینده محبوب و میرشکار شهرشان توسط عده ای که وسیله ای در دست دیگران هستند و پشت اظهارنظرهای خیرخواهانه به دنبال اهداف و مطامع شخصی، حزبی و باندی خود هستند، شروع شد و تاکنون ادامه داشته است را به‌خوبی می‌شناسند و آنجا که با تمام توان در رقابت با وکیل قدرتمند مردم گچساران و باشت، مغلوب می‌شوند سعی می‌کنند تا با گزارشات و زدن وصله‌ها و اتهامات ناجور به خادم مردم گچساران و باشت، ایشان را از دستگاه‌های نظارتی بترسانند، بدانندکه: سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم!
اگر چه حق بعضی از بچه‌های مستعد گچساران و باشت این نبوده و نیست و نام و نشانشان آنطور که باید و شاید به واسطه آنکه نه سیمایی بوده آنان را مطرح نمایند و نه تشکیلاتی که آنان را حمایت کنند، مطرح نیستند ولی اینطور نیست که برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تنها شما گزینه باشید، ما هستیم برای روزهای نیاز، پشت سر تاجگردون عزیز.
بقول تاجگردون عزیز، با این سیاه نمایی ها، اتهام زنی‌ها و خودنمایی‌ها، این شما نیستید و نخواهید بود که تعیین می‌کنید در آینده سیاسی گچساران و باشت چه کسی فروغ نماید! این مردم فهیم گچساران و باشت هستند که در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باز مثل گذشته علارغم همه سم پاشی‌ها و سیاه نمایی ها، آنچه را به صلاح خود و فرزندانشان است را رقم خواهند زد و اجازه نخواهند داد کوتوله‌های سیاسی، چراغ درخشانی که برای توسعه، عمران و آبادانی شهرشان روشن‌شده را خاموش نمایند.
 
سعید رشیدی


کد مطلب: 407617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/407617/مردم-گچساران-باشت-اجازه-نمی-دهند-کوتوله-های-سیاسی-چراغ-آبادانی-شهرشان-خاموش-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1