کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در باب فرماندار دنا:

آیا حکم فرماندار دنا نهایی می‌شود

15 بهمن 1397 ساعت 14:27

همچنین در سفر خانم ابتکار به شهرستان دنا ایشان بیان داشته‌اند که زنان باید سهم ۳۰ درصدی در مدیریت و مناصب سیاسی داشته باشند که با توجه به شرایط کنونی و همان موارد ذکر شده این سهم چشمگیری خواهد بود که امید است در همین دولت محقق شود.


متن ارسالی: (یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقاکم ان الله علیم خبیر) (حجرات- ۱۳)
(ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیلها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. (این‌ها ملاک امتیاز نیست) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست. خداوند دانا و آگاه است!)
 در طول تاریخ انسانها در شرایط گوناگون و در مقابله با موقعیت‌های مختلف با مدیریت و مسئولیت پذیری خود توانسته‌اند روندی روبه رشد داشته باشند و زنان و مردان دوش به دوش هم ازموانع ومشکلات زندگی گذر کنند.
در تاریخ نقش زنان در جوامع مختلف غیرقابل انکار بوده است و زنان هر کجا موقعیتی پیدا کرده‌اند نشان داده‌اند که می‌توان از قابلیتها وتوان آنان بهره برد
در اسلام نگاه ویژه‌ای به زنان شده است و برنقش زنان تاکید داشته است.
با وقوع انقلاب اسلامی زنان فضای بیشتری برای حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، تاریخی و..... داشته‌اند.
در سالیان اخیر سهم زنان در عرصه‌های مدیریتی  به نسبت سالیان قبل افزایش چشمگیری داشته است به نوعی که در دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی به زنان پیش از پیش فرصت بروز استعدادها و قابلیتها بخصوص در عرصهای مدیریتی داده شده است.
 از جمله به گرفتن مناصبی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها اشاره کرد.
همچنین زنان توانستند به مناصب استانی از جمله فرمانداری دست پیدا کنند.
که می‌توان به سرکار خانم حمیرا ریگی فرماندار قصرقند سیستان بلوچستان اشاره کرد.
استفاده از زنان همیشه مورد انتقاد افراد منفعت طلب بوده که تبعیض‌های جنسیتی و مخالفت آنان با حضور زنان همیشه باعث جهت گیری آنان برای فرصت دادن به بانوان بوده است.
این تبعیض‌ها و مخالفت‌ها در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته به دلایلی بیشتر بوده است.
از این میان می‌توان به سرکارخانم صداقت سرپرست فرمانداری شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد. که با تمام شایستگی‌های ایشان حکم ایشان هنوز نهایی نشده است.
در همین مدت اندک با پشتکار و مدیریت میدانی خود در سطح شهرستان اقدامات چشمگیری انجام داده‌اند که در حوزه‌های مختلف عمرانی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی بخصوص سلامت
 این شهرستان به عنوان شهرستان نمونه سلامت کشور معرفی شده است. همچنین در شناسایی و ساماندهی استعدادهای شهرستان که سرمایه‌های انسانی این کشور هستند تلاش‌های قابل توجه ای انجام داده‌اند. با توجه به عملکرد ایشان و رضایت مردم و مسئولین بخصوص استاندار استان که خود اعتقاد راسخی به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی دارند و تاکنون چندین بانو را در این راستا درپستهای مدیریتی منصوب نموده‌اند و آینده هم خواهند گرفت انتظار می‌رود حکم رسمی فرمانداری ایشان انجام گرفته و نهایی شود.
اما دکتر روحانی و وزارت کشور نشان داده‌اند که در فرصت دادن به بانوان، جوانان و اقلیت‌های مذهبی شجاعت عمل دارند و فرصت شکوفایی به این استعدادها را می‌دهند.
با حضور دکتر احمدی در سمت استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و با مشاهدات خویش رضایتمندی از کارنامه سرکار خانم صداقت مشهود است.
همچنین در سفر خانم ابتکار به شهرستان دنا ایشان بیان داشته‌اند که زنان باید سهم ۳۰ درصدی در مدیریت و مناصب سیاسی داشته باشند که با توجه به شرایط کنونی و همان موارد ذکر شده این سهم چشمگیری خواهد بود که امید است در همین دولت محقق شود.
برای آنکه میراثی ماندگار برای آیندگان برجای بگذاریم و برای ثبت در تاریخ و در این برهه که زمینه فراهم است دولت باید حمیت خود برای استفاده از شایستگی‌های افراد را نشان دهد.
همانگونه که امام خمینی می‌فرمایند؛ (بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند... در تربیتی که اشتغال دارند، ...، باز سهم بزرگی در این انقلاب دارند)
---------------------------------------
مصطفی بسطامی


کد مطلب: 406953

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406953/آیا-حکم-فرماندار-دنا-نهایی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1