تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۰۶۹۵۳
در باب فرماندار دنا:

آیا حکم فرماندار دنا نهایی می‌شود

۱۰
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا حکم فرماندار دنا نهایی می‌شود
کبنا ؛متن ارسالی: (یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقاکم ان الله علیم خبیر) (حجرات- ۱۳)
(ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیلها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. (این‌ها ملاک امتیاز نیست) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست. خداوند دانا و آگاه است!)
 در طول تاریخ انسانها در شرایط گوناگون و در مقابله با موقعیت‌های مختلف با مدیریت و مسئولیت پذیری خود توانسته‌اند روندی روبه رشد داشته باشند و زنان و مردان دوش به دوش هم ازموانع ومشکلات زندگی گذر کنند.
در تاریخ نقش زنان در جوامع مختلف غیرقابل انکار بوده است و زنان هر کجا موقعیتی پیدا کرده‌اند نشان داده‌اند که می‌توان از قابلیتها وتوان آنان بهره برد
در اسلام نگاه ویژه‌ای به زنان شده است و برنقش زنان تاکید داشته است.
با وقوع انقلاب اسلامی زنان فضای بیشتری برای حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، تاریخی و..... داشته‌اند.
در سالیان اخیر سهم زنان در عرصه‌های مدیریتی  به نسبت سالیان قبل افزایش چشمگیری داشته است به نوعی که در دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی به زنان پیش از پیش فرصت بروز استعدادها و قابلیتها بخصوص در عرصهای مدیریتی داده شده است.
 از جمله به گرفتن مناصبی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها اشاره کرد.
همچنین زنان توانستند به مناصب استانی از جمله فرمانداری دست پیدا کنند.
که می‌توان به سرکار خانم حمیرا ریگی فرماندار قصرقند سیستان بلوچستان اشاره کرد.
استفاده از زنان همیشه مورد انتقاد افراد منفعت طلب بوده که تبعیض‌های جنسیتی و مخالفت آنان با حضور زنان همیشه باعث جهت گیری آنان برای فرصت دادن به بانوان بوده است.
این تبعیض‌ها و مخالفت‌ها در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته به دلایلی بیشتر بوده است.
از این میان می‌توان به سرکارخانم صداقت سرپرست فرمانداری شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد. که با تمام شایستگی‌های ایشان حکم ایشان هنوز نهایی نشده است.
در همین مدت اندک با پشتکار و مدیریت میدانی خود در سطح شهرستان اقدامات چشمگیری انجام داده‌اند که در حوزه‌های مختلف عمرانی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی بخصوص سلامت
 این شهرستان به عنوان شهرستان نمونه سلامت کشور معرفی شده است. همچنین در شناسایی و ساماندهی استعدادهای شهرستان که سرمایه‌های انسانی این کشور هستند تلاش‌های قابل توجه ای انجام داده‌اند. با توجه به عملکرد ایشان و رضایت مردم و مسئولین بخصوص استاندار استان که خود اعتقاد راسخی به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی دارند و تاکنون چندین بانو را در این راستا درپستهای مدیریتی منصوب نموده‌اند و آینده هم خواهند گرفت انتظار می‌رود حکم رسمی فرمانداری ایشان انجام گرفته و نهایی شود.
اما دکتر روحانی و وزارت کشور نشان داده‌اند که در فرصت دادن به بانوان، جوانان و اقلیت‌های مذهبی شجاعت عمل دارند و فرصت شکوفایی به این استعدادها را می‌دهند.
با حضور دکتر احمدی در سمت استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و با مشاهدات خویش رضایتمندی از کارنامه سرکار خانم صداقت مشهود است.
همچنین در سفر خانم ابتکار به شهرستان دنا ایشان بیان داشته‌اند که زنان باید سهم ۳۰ درصدی در مدیریت و مناصب سیاسی داشته باشند که با توجه به شرایط کنونی و همان موارد ذکر شده این سهم چشمگیری خواهد بود که امید است در همین دولت محقق شود.
برای آنکه میراثی ماندگار برای آیندگان برجای بگذاریم و برای ثبت در تاریخ و در این برهه که زمینه فراهم است دولت باید حمیت خود برای استفاده از شایستگی‌های افراد را نشان دهد.
همانگونه که امام خمینی می‌فرمایند؛ (بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند... در تربیتی که اشتغال دارند، ...، باز سهم بزرگی در این انقلاب دارند)
---------------------------------------
مصطفی بسطامی
نام شما

آدرس ايميل شما

جوادیان
Luxembourg
خانم صداقت خیلی شخصیت بزرگی دارد. اما واقعا مناسب فرمانداری نیست
Iran, Islamic Republic of
ابتکار گفت ی زن مدیر .
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
خانم صداقت بسیار پر تلاش و نسبت به کار خود آگاهی لازم را دارند اتفاقاً آقای استاندار هم میبایست ایشان را مورد حمایت مالی قرار دهند، کمک کنند تا ایشان موفق شوند و هم یکنفر را به عنوان معاون ایشان معرفی نمایند
علی
Iran, Islamic Republic of
عاقل هنوز زهی خیال باطل.روحانی به بانوان جایگاه داد
دنانشین
Iran, Islamic Republic of
این آقا کت و شلوار و پیراهن و کفشش هشت رنگ داره.
کره سفلی
Iran, Islamic Republic of
و خوبوینه
United States
سلام،اتفاقا"یکی از دلائل عدم موفقیت این دولت علاوه بر انعقاد معاهدات ضعیف از جمله برجام و...،استفاده از زنان در اموری است که با روحیات و توانایی های طبیعی و فطری و ذاتی یک خانم همخوانی ندارد،بعضی از مناصب از جمله بحث تعلیم و تربیت خصوصا"تعلیم کودکان و یا حتی بعضی کارهای فرهنگی می تواند متناسب با سرشت ظریف یه خانم باشه،اما بعضی امور که به دلیل سختی شرایط کار حتی برای یه مرد هم عذاب آور است،زن با روحیه ی لطیف چگونه می تواند از پس چنین اموری بربیاید؛متاسفانه بیشتر این به کارگیری ها خانم ها بیشتر از آنکه واقعا"جنبه ی اعتقادی به کار زنان باشه،بیشتر یه ژست سیاسی و تبلیغاتی برای مدیران رده بالای دولت است؛در نهایت فارغ از اینکه این خانم واقعا"توانمد هست یا خیر جدای از این موضوع،ما الان علاوه بر انعقاد معاهدات سست در عرصه ی بین المللی،استفاده از مدیران پیر و فرسوده و همین طور به کارگیری خانم ها در مناصبی که با ذاتا"با روحیات یه خانم سازگاری ندارد می تواند از عوامل ضعف این دولت به حساب بیاد.
اهالی روستای کره
Iran, Islamic Republic of
تا کوچو... که چ سیت کنه....هی هی هی روزگار.......
دنانشین
Iran, Islamic Republic of
درود به نویسنده محترم. واقعا قشر بانوان دراین استان مظلوم هستند. نیاز به حمایت عملی دارند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام
خب حکمش نهایی بشه یا نشه چه سودی برای شما داره حتما داره
ضمنا تو کارهای حاکمیتی مثل فرماندار و ... خانما توانایی ندارن اونم تو استان ما
شما هم کاسه داغ تر از آش نشو خواهشا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1