کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر سایت پتروشیمی گچساران:

پیش‌بینی تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن در پتروشیمی گچساران/ پیشرفت 58 درصدی پتروشیمی

1 بهمن 1397 ساعت 11:29

صفرپور با بیان اینکه گاز متان مورد نیاز این کارخانه 53 هزار و 900 مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق این طرح به میزان 50 مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده این طرح صنعتی تولید کننده 84 هزار تن سی تری پلاس (+c3) در سال خواهد بود.


مدیر سایت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه هم اکنون پتروشیمی گچساران 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
اعضای کمیسیون کاری از پتروشیمی در حال احداث گچسارن  بازدید به عمل آوردند.
 در حاشیه این بازدید منصور صفرپور اظهار کرد:  پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.
 وی  با اشاره به پیشرفت فیزیکی  این طرح گفت:  پتروشیمی گچساران تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر سایت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار  در دست احداث است، گفت:  با بهره برداری از این طرح بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
 وی  با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه بید بلند بهبهان تأمین می‌شود، گفت:  در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
صفرپور  با اشاره به اینکه  با بهره‌برداری رسیدن این طرح  خوراک پتروشیمی دهدشت تامین خواهد شد، عنوان کرد: خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و 250 هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول 90 کیلومتر تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: قبل از راه اندازی، برای انتقال اتیلن تولیدی انشعابی از خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی گچساران وارد خواهد شد.
مدیرسایت پتروشیمی گچساران تصریح کرد: پتروشیمی گچساران سالانه یک هزار و 250 تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.
 صفرپور اذعان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی گچساران  سالانه یک میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
 این مسوول با  اشاره به اینکه مشکلی در زمینه  تامین خوراک و آب  این طرح صنعتی وجود ندارد اشاره کرد و گفت:  پتروشیمی گچساران آب مورد نیاز خود را  از سد کوثر با لوله 24 اینچ در ظرفیت یک هزار و 760 مترمکعب بر ساعت و به طول 27 کیلومتر تامین می‌شود.
 صفرپور با بیان اینکه گاز متان مورد نیاز این کارخانه 53 هزار و 900 مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق این طرح به میزان 50 مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده  این طرح صنعتی تولید کننده  84 هزار تن سی تری پلاس (+c3)  در سال خواهد بود.

 


کد مطلب: 406617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406617/پیش-بینی-تولید-سالانه-یک-میلیون-تن-اتیلن-پتروشیمی-گچساران-پیشرفت-58-درصدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1