تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۰۶۶۱۷
مدیر سایت پتروشیمی گچساران:

پیش‌بینی تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن در پتروشیمی گچساران/ پیشرفت 58 درصدی پتروشیمی

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پیش‌بینی تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن در پتروشیمی گچساران/ پیشرفت 58 درصدی پتروشیمی
کبنا ؛مدیر سایت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه هم اکنون پتروشیمی گچساران 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
اعضای کمیسیون کاری از پتروشیمی در حال احداث گچسارن  بازدید به عمل آوردند.
 در حاشیه این بازدید منصور صفرپور اظهار کرد:  پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.
 وی  با اشاره به پیشرفت فیزیکی  این طرح گفت:  پتروشیمی گچساران تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر سایت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار  در دست احداث است، گفت:  با بهره برداری از این طرح بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
 وی  با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه بید بلند بهبهان تأمین می‌شود، گفت:  در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
صفرپور  با اشاره به اینکه  با بهره‌برداری رسیدن این طرح  خوراک پتروشیمی دهدشت تامین خواهد شد، عنوان کرد: خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و 250 هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول 90 کیلومتر تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: قبل از راه اندازی، برای انتقال اتیلن تولیدی انشعابی از خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی گچساران وارد خواهد شد.
مدیرسایت پتروشیمی گچساران تصریح کرد: پتروشیمی گچساران سالانه یک هزار و 250 تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.
 صفرپور اذعان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی گچساران  سالانه یک میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
 این مسوول با  اشاره به اینکه مشکلی در زمینه  تامین خوراک و آب  این طرح صنعتی وجود ندارد اشاره کرد و گفت:  پتروشیمی گچساران آب مورد نیاز خود را  از سد کوثر با لوله 24 اینچ در ظرفیت یک هزار و 760 مترمکعب بر ساعت و به طول 27 کیلومتر تامین می‌شود.
 صفرپور با بیان اینکه گاز متان مورد نیاز این کارخانه 53 هزار و 900 مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق این طرح به میزان 50 مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده  این طرح صنعتی تولید کننده  84 هزار تن سی تری پلاس (+c3)  در سال خواهد بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1