کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

ماجرای عزل ناگهانی رئیس بنیاد شهید کهگیلویه

متن ارسالی

17 آذر 1397 ساعت 1:11

موضع پرواز را قطعاً نمی‌توان موضع شخصی وی دانست و بدون شک مجموعه معاونت سیاسی نسبت به چنین حکمی معترض هستند. حال چگونه است که با وجود مخالفت شدید مجموعه استانداری مدیرکل بنیاد شهید استان هیچ وقعی به نظر آنان نمی‌دهد یک ابهام بزرگ است.


متن ارسالی: در روزهای گذشته عزل ناگهانی سید کمال الدین دولتخواه از سرپرستی بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه با موجی از اعتراض و واکنش‌های رسمی و غیر رسمی نسبت به این اقدام مواجه شده است.
معترضین و منتقدین به لغو حکم دولتخواه بر این باورند که دولتخواه یک نیروی جریانی، جوان و موفق بوده است و این چنین حکمی بیشتر ناشی از نگاه سیاسی ناهمسو با دولت و احتمالاً به‌واسطه برخی فشارها بوده است.
از ابتدای دولت یازدهم زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی دولتخواه برای چنین سمتی به گوش می‌رسید ولی بعد از صحبت‌های تند دولتخواه علیه موسی خادمی استاندار سابق وی مورد غضب قرار گرفت و تنها در ماه‌های پایانی دولت قبل بود که بعد از رفتن مهدی مدیرکل قبلی و با حمایت و پیگیری‌های فتاح محمدی حکم سرپرستی دولتخواه توسط منصور موسوی صادر شد.
بعد از این حکم دولتخواه دوره 17 ماهه‌ی موفقی را از جهت کاری در بنیاد شهید شهرستان داشت ولی گفته می‌شود نصب یک تابلو از شهدای پد خندق و درج عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی و متن نامه کوتاه آیت الله به شهید هرمزپور در مورد شهدای این عملیات سبب برخی تنش‌ها بین مدیرکل و برخی نهادهای دیگر با دولتخواه شد.
 تلاش‌ها برای عزل دولتخواه شروع شد که مخالفت کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی و پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری به همراه اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور مانع از کنار گذاشتن دولتخواه شد.
در نهایت به نقل از برخی آگاهان در هفته قبل درگیری کلامی شدیدی بین منصور موسوی و کمال دولتخواه در دفتر کار مدیر کل اتفاق افتاد که بعد از اطلاع پیدا کردن مجموعه استانداری از نیت موسوی برای عزل دولتخواه، معاون سیاسی و امنیتی صریحاً از موسوی می‌خواهد که هیچ اقدامی در عزل دولتخواه انجام ندهد ولی موسوی حکم دولتخواه را لغو و گفته می‌شود گوشی خود را از دسترس خارج می‌کند.
دولتخواه در جلسه تودیع خود با ادبیات تندی به مدیرکل حمله می‌کند و پرده از برخی دیگر از مسائل پشت پرده بنیاد شهید بر می‌دارد. پس از این اقدام موسوی موجی از واکنش‌های اعتراضی از سوی سیاسیون و رسانه‌های استان شکل می‌گیرد. بیانیه اعتراضی سید نعمت الله صدوقی فعال سیاسی و هم چنین علی پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی که ضمن حضور در خانه دولتخواه و دلجویی از وی موضع گیری صریحی علیه این عزل داشت دو نمونه از این واکنش‌هاست.
موضع پرواز را قطعاً نمی‌توان موضع شخصی وی دانست و بدون شک مجموعه معاونت سیاسی نسبت به چنین حکمی معترض هستند. حال چگونه است که با وجود مخالفت شدید مجموعه استانداری مدیرکل بنیاد شهید استان هیچ وقعی به نظر آنان نمی‌دهد یک ابهام بزرگ است.
احتمالاً اقای موسوی یا پشتش به جایی گرم است و یا هم با خود محاسبه کرده است که این چند روز خواهد گذشت و خیلی زود همه چیز به روال عادی بر خواهد گشت ولی در عوض یک مدیر مدعی که فکر می‌کرد موی دماغش شده است را از سر راه کنار زده است.


کد مطلب: 405165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405165/ماجرای-عزل-ناگهانی-رئیس-بنیاد-شهید-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1