تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۱۶۵
یادداشت سیاسی |

ماجرای عزل ناگهانی رئیس بنیاد شهید کهگیلویه

متن ارسالی
۱۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ماجرای عزل ناگهانی رئیس بنیاد شهید کهگیلویه
کبنا ؛متن ارسالی: در روزهای گذشته عزل ناگهانی سید کمال الدین دولتخواه از سرپرستی بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه با موجی از اعتراض و واکنش‌های رسمی و غیر رسمی نسبت به این اقدام مواجه شده است.
معترضین و منتقدین به لغو حکم دولتخواه بر این باورند که دولتخواه یک نیروی جریانی، جوان و موفق بوده است و این چنین حکمی بیشتر ناشی از نگاه سیاسی ناهمسو با دولت و احتمالاً به‌واسطه برخی فشارها بوده است.
از ابتدای دولت یازدهم زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی دولتخواه برای چنین سمتی به گوش می‌رسید ولی بعد از صحبت‌های تند دولتخواه علیه موسی خادمی استاندار سابق وی مورد غضب قرار گرفت و تنها در ماه‌های پایانی دولت قبل بود که بعد از رفتن مهدی مدیرکل قبلی و با حمایت و پیگیری‌های فتاح محمدی حکم سرپرستی دولتخواه توسط منصور موسوی صادر شد.
بعد از این حکم دولتخواه دوره 17 ماهه‌ی موفقی را از جهت کاری در بنیاد شهید شهرستان داشت ولی گفته می‌شود نصب یک تابلو از شهدای پد خندق و درج عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی و متن نامه کوتاه آیت الله به شهید هرمزپور در مورد شهدای این عملیات سبب برخی تنش‌ها بین مدیرکل و برخی نهادهای دیگر با دولتخواه شد.
 تلاش‌ها برای عزل دولتخواه شروع شد که مخالفت کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی و پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری به همراه اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور مانع از کنار گذاشتن دولتخواه شد.
در نهایت به نقل از برخی آگاهان در هفته قبل درگیری کلامی شدیدی بین منصور موسوی و کمال دولتخواه در دفتر کار مدیر کل اتفاق افتاد که بعد از اطلاع پیدا کردن مجموعه استانداری از نیت موسوی برای عزل دولتخواه، معاون سیاسی و امنیتی صریحاً از موسوی می‌خواهد که هیچ اقدامی در عزل دولتخواه انجام ندهد ولی موسوی حکم دولتخواه را لغو و گفته می‌شود گوشی خود را از دسترس خارج می‌کند.
دولتخواه در جلسه تودیع خود با ادبیات تندی به مدیرکل حمله می‌کند و پرده از برخی دیگر از مسائل پشت پرده بنیاد شهید بر می‌دارد. پس از این اقدام موسوی موجی از واکنش‌های اعتراضی از سوی سیاسیون و رسانه‌های استان شکل می‌گیرد. بیانیه اعتراضی سید نعمت الله صدوقی فعال سیاسی و هم چنین علی پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی که ضمن حضور در خانه دولتخواه و دلجویی از وی موضع گیری صریحی علیه این عزل داشت دو نمونه از این واکنش‌هاست.
موضع پرواز را قطعاً نمی‌توان موضع شخصی وی دانست و بدون شک مجموعه معاونت سیاسی نسبت به چنین حکمی معترض هستند. حال چگونه است که با وجود مخالفت شدید مجموعه استانداری مدیرکل بنیاد شهید استان هیچ وقعی به نظر آنان نمی‌دهد یک ابهام بزرگ است.
احتمالاً اقای موسوی یا پشتش به جایی گرم است و یا هم با خود محاسبه کرده است که این چند روز خواهد گذشت و خیلی زود همه چیز به روال عادی بر خواهد گشت ولی در عوض یک مدیر مدعی که فکر می‌کرد موی دماغش شده است را از سر راه کنار زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاور همیشه مومن
Iran, Islamic Republic of
هر آمدنی رفتنی هم دارد
Iran, Islamic Republic of
چقدر زننده است که اداره ای که وظیفه اش ارائه خدمات به بازماندگان شهدا. وپاسداشت،شهداست باید. سیاسی و استانداری شود اگر قرار باشد عزل یک مسئول شهرستان این همه بازتاب داشته باشد پس اون مدیرکل چه کاره است
Iran, Islamic Republic of
بگزارید بنیاد شهید سیاسی نباشد ،مگر خدمات له خانواده شهدا هم باید سیاسی شود چرا این. را قربانی مطامع و سیاسی می کنید
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل حق داره نیرو هاشو نصب و یا عزل کنه به استانداری چه ربطی داره
جانباز
Iran, Islamic Republic of
چرا بزرگش میکنید مدیرکل حق داره نیرویی که باهاش از لحاظ اداری هماهنگ نیست عزل کنه ،،،،،،هیچ ربطی به استانداری هم نداره
همکار
Iran, Islamic Republic of
دولتخواه بد عمل کرد با کارکنان همکار وهمسو هم بد رفتار کرد وباعث شد اداره ازهم بپاشد،،مدیریت به برگزاری چهار مراسم نیست...بنیاد دهدشت اگه از کارکنانش بپرسید همه راضی از این تغییر هستند...بیخود شلوغش نکنید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا چندماه پیش قراربود عزل بشه اقای دیماد که خودش از همفکرانش هم بود قبول نمی کرد،،،همه کارکنان از این تغییر راضی هستند،،،به نظری وپرواز هم ربطی نداره.......؟ایشون بنیاد دهدشت .برید از کارکنان بپرسید.... شلوغش نکنید...بنیاد جای سیاسی بازی اقای نظری نیست هرچند در ماجرای عزل فتاحیان وتعیین نیروی جایگزین سیاسی کاری کرد
اشکان
Iran, Islamic Republic of
دولت خواه بنیاد شهید را سیاسی کرده بود و حتما باید عزل می شد
Iran, Islamic Republic of
بابا تو را خدا این فکر میکنه کی هست. چه اتفاقی افتاده. انگار معمار بزرگ اداری ایران بوده عزلش کردن.
Canada
كى گفته دولتخواه موفق بوده چرا از خودتون الكى مينويسيد؟!!
جانباز
Iran, Islamic Republic of
یه جوری آقای دولتخواه از هاشمی و منطقیان صحبت می کند که انگار ابوعلی سینا را برداشته اند. مگه چاره ای که باید حتماً در این جایگاه از توحمایت بشود؟. چرا فرزند شهید ....... در محل .د؟ در مقابل سرهنگ واهبی در سال گذشته چه واکنشی نشان دادی؟ چرا .داری خودتو بزرگ میکنی؟ آقای منطقیان چکاره هست که باید در جلسات توباشد و از نام ب.هزینه کنید؟ بس کن دیگه با این حرف زدن ها. بنیاد شهید باید مأمن خانواده هایی باشد که برای انقلاب عزیزانشان را داده اند. مگه . که باید استان هزینه تو شود؟ ..
موسوی
Iran, Islamic Republic of
آقای دولتخواه نیروی خوبی هست ولی آقای شریعت پور نیروی خوبتر و موفق تری هست وایشون بدون از جناح بندی سیاسی یا وابسته بودن به طیف و یا قشر خاصی از نیروهای مومن وانقلابی میباشد که شایستگیشون فراتر از این پست هاست
جانباز گمنام ن
Iran, Islamic Republic of
کبنا نظرات درست انعکاس نمی دهید لااقل اگر قادر به انجام وظیفه خود که ساختن افکار عمومی باشد نیستی لااقل سکوت کن و نظرات مخالفان را نیز انعکاس بده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1