تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۸
کد مطلب : ۴۰۴۸۷۷
یادداشت| یاسر حیدری

نامه‌ای سرگشاده به رئیس محترم صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد

یاسر حیدری
۲۰
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نامه‌ای سرگشاده به رئیس محترم صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن ارسالی:
با سلام و ادای احترام فراوان
هرگز از یادمان نخواهد رفت آن زمان که شبکه‌ی محلی و استانی این دیار به دلیل تازه و نوپا بودن، یک هفته‌ی کاری، تمام تلاش خود را به‌صورت مستمر و مداوم جهت جمع آوری برنامه‌ها انجام می‌داد تا بتواند روز جمعه با دست پر برنامه‌ها را روی آنتن ببرد. شبکه استانی دنا مخاطبان خود را با برنامه‌های جالبش در پای جعبه‌ی جادویی تلویزیون میخکوب می‌کرد به گونه‌ای که مخاطب از چند ساعت پخش این شبکه نهایت استفاده را برده و رضایت مندی بالایی داشت. اغلب مردم نیز دیگر روزهای هفته از برنامه‌ها، طنزها، مستندها و خبرهای این شبکه سخن می‌گفتند و انتظار جمعه‌ای دیگر را می‌کشیدند تا برنامه‌ای جدید را به نظاره بنشینند. ابتدا فقط ساکنین مرکز استان توان دریافت این شبکه را داشتند که پس از توسعه زیرساخت‌ها و خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز کم کم فراگیر و استانی شد و مردم سایر نقاط استان نیز همپای مرکز استان شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد که شامل نواها، تصاویر مردم، مصاحبه‌ها، خبرها، موسیقی‌های اصیل لری، طنز و دیدنی‌ها، مصاحبه با برترین‌ها و نخبه‌ها، برنامه‌های مذهبی، اخبار سیاسی علمی فرهنگی، همایش‌ها، مشکلات روستاها و ابادی ها، شهرک‌ها و همه و همه یکی از یکی زیباتر را روز جمعه تماشا می‌کردند.
حتی از استان‌های اطراف هم مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده بود که گاها در تماسهای خود با روابط عمومی این موضوع را بیان می‌کردند.
رسانه‌ای مردمی و به دور از انحصارگری که فقط به دنبال جذب مخاطب و رضایت همشهریان و هم استانی‌های عزیزبود.
پس از مدتی که پخش این شبکه دائمی و تمام وقت شد و افتتاح شبکه‌ی استانی صورت پذیرفت کم کم اکثر هم استانی‌ها قادر به دریافت این برنامه‌ها شدند و رضایتمندی نسبی وجود داشت.
این روال به صورت حساب شده و اصولی ادامه داشت تا اینکه مدیریت کار به ریاست جدید این نهاد رسید.
با تمام تلاشی که مسولان قبلاً فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی انحصار و بایکوت اشخاص انجام دادند سکان این نهاد مهم را به دست ریاست جدید سپردند اما چه امید عبثی بستم
 جناب رئیس محترم صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد آیا میدانید باتوجه به نامرغوب و کم محتوا بودن کمی و کیفی بعضی برنامه‌ها همه و همه دلیل انحصارگرایی است که گویی حاضر به تغییر در نوع نگرش و عملکرد، جذب مخاطب و بفکر رضایت عامه مردم نیستید و با حذف مسائل مردمی و عمومی جامعه، برعکس عمل کرده و به‌عنوان مثال پخش بعضی تصاویر تبلیغاتی مربوط به شخصی خاص درحال توزیع گوشت و غذا و بسته‌های غذایی را در دستورکار خود قرار داده که نتیجه آن جز دفع بخش وسیعی از مخاطبان چیز دیگری در برندارد؟
جناب رئیس کجاست آن شبکه و رسانه‌ای که زبانزد بود به شرح فوق.؟
آیا از میزان رضایتمندی اندک مخاطبان خود آن هم فقط برای بعضی برنامه‌ها فقط بعضی انگشت شمار برنامه‌ها آگاهی دارید؟
جناب رئیس
آیا دعوت از اشخاصی خاص در تمام برنامه‌ها در ایام و اعیاد را انحصارگری نمی‌دانید؟
مگر این رسانه ملی شبکه‌ای شخصی است که اینگونه عمل می‌کنید؟
جناب رئیس
آیا با اینگونه عملکرد نامتعارف جناحی و انحصاری و حذف خبرهای مربوط به مسولین و در مجموع عدم پوشش خبری برنامه‌های مردمی، این شبکه پرمخاطب را به نوعی بوق تبلیغاتی شخص خاص تبدیل نکرده‌اید؟
جناب رئیس
آیا میدانید با عملکرد یک جانبه و انحصاری بخش عظیمی از مخاطبان را به راحتی از دست داده و با عملکرد نامناسب مخاطبان را به سمت استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای تشویق می‌کنید؟
آیا تا کنون عملکرد خود را با استان‌های هم جوار که در چارچوب قانون نسبت به مردم داری و جذب مخاطب و اقدام خارج از جناح بندی سیاسی و انحصاری گام برمیدارند مقایسه کرده‌اید؟
جناب رئیس
این همه انحصار با چه تفکری به وجود آمد؟
با چه پشتوانه فکری نماز عبادی سیاسی شهر پاتاوه را از خبرها حذف می‌کنید و خبر حضور نماینده مردمی و مسولین شهرستان دنا را در میان خیل عظیم نمازگزاران و استقبال مردم ولایت مدار این شهر و حضور باشکوه در این نماز جمعه را عمداً حذف می‌کنید و به راحتی از دستور کار خارج می‌کنید اما به توزیع گوشت و بسته‌های غذایی پرداخته و از ابعاد توزیع، بزرگنمایی و خبرسازی می‌نمایید که به نوعی به شخص توزیع کننده با اهداف تبلیغاتی انتخاباتی ادای دین می‌نمایید؟
؟ آیا واقعاً شما از اهداف انتخاباتی و تبلیغاتی نهفته در پشت مساله توزیع بسته‌های غذایی آگاهی ندارید؟
چگونه سازمانی که با پول بیت المال اداره می‌شود را با ارث پدری اشتباه می‌گیرید و اینگونه سلیقه‌ای عمل می‌کنید؟
جناب رئیس
تا چه حد در مسیر مردم داری و به دور از جناح بندی سیاسی عمل کرده‌اید؟
جناب رئیس
 چگونه از شهر پاتاوه درفاصله کمتر از چهل کیلومتری مرکز استان گذر کردید و تمام برنامه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرها و بخشهای دوردست را روی آنتن بردید ولی از نماز عبادی سیاسی شهر پاتاوه که با حضور منتخب مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس و مسولین شهرستان دنا با چنان شورو شعف وصف ناشدنی و استقبال بی نظیر اهالی شریف شهر پاتاوه برگزار شد چشم پوشی کرده‌اید؟
جناب رئیس
شما آمدید که گام به گام با مردم ولایت مدار این دیار شهید پرور و دلاور خیز قدم بردارید رسانه‌ای ملی و مربوط به تمام اقشار جامعه را به دور از انحصار و جناح بندی سیاسی مدیریت و سرپرستی نمایید. حال به آرشیو خود مراجعه نمایید و میزان دعوت و حضور از شخص خاص در برنامه‌ها و میزان خبر مربوط به ایشان را مرور کنید تا بدانید چگونه با انحصار طلبی شبکه‌ای پرمخاطب و بخش عظیمی از مخاطبان خودرا به فراموشی سپرده‌اید؟
جناب رئیس
 چقدر به سوگندنامه‌ی کاری خود که آرمانهای امام قطعاً در راس آن می‌باشد وفادار بوده‌اید؟
آیا این مردم و اندک مخاطبان جسم نحیف یک شبکه پرمخاطب که به دلیل ندانم کاری بعضی‌ها از رونق افتاده و آن شور و نشاط سابق را از دست داده و کمتر مخاطبی را این روزها به دنبال خود دارد حق این را ندارند اخبار مناطق استان و مسولان استانی و مردمی و برنامه‌های آنها را به دور از حب و بغض تماشا نمایند؟
جناب رئیس:
 تا چه حد به دیدگاه امام راحل پیرامون صداو سیما نزدیک و در مسیر آرمانهای امام گام برداشته‌اید؟
جناب رئیس:
جهت یادآوری و تلنگری فرازی از دیدگاههای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) پیرامون صداوسیما به‌صورت خلاصه حضورتان عرض می‌نمایم.
  انعکاس وقایع 
یکی از وظایف تلویزیون و رادیو این است که مسایل را آنطوری که هست به مردم بفهمانند
محیط مناسب برای تضارب آراء
محیطی فراهم نمایند برای تضارب آرا و افکار جامعه
خدمت به فرهنگ اسلام 
رسانه‌های گروهی به‌ویژه صدا و سیما، این مراکز آموزش و پرورش عمومی می‌توانند خدمتهای گرانمایه ای را به فرهنگ اسلام و ایران نمایند
معرفی صحیح اسلام
اسلامی شدن رسانه یکی از وظایف تلویزیون و رادیو این است که مسایل را آنطوری که هست به مردم بفهمانند که مسایل چیست.
ساختن جامعه‌ای متفکر 
باید این دستگاه دستگاهی باشد که بعد از چند سال تمام قشر ملت را روشن کند
افراد متعهد در صدا و سیما 
ما باید به مردم ارزش بدهیم، استقلال دهیم و خودمان کنار بایستیم و روی خیر و شر کارها نظارت کنیم. ولی این که تمام کارها دست ما باشد، رادیو و تلویزیون دست ماها باشد اما آن بیچاره‌ها که کار می‌کنند هیچ چیز دستشان نباشد، ولی ما که هیچ کاره هستیم دست ما باشد، به نظر من این صحیح نیست ... 
(صحیفه نور، جلد 19، صفحه 206) 
جناب رئیس
در پایان از آن مقام محترم تقاضامندیم تدبیری اندیشیده تا اعتماد سلب شده‌ی مردم این دیار و مخاطبان شما به این رسانه مجدداً ترمیم و سلب اعتماد انجام شده را به نوعی جبران و خاطر مخدوش بخش عظیمی از مردم این دیار مرهم گردد که در غیر اینصورت از این ظلم آشکار به دستگاه قضا و عدالت و مدیر محترم دستگاه قضا پناه می‌بریم تا برخورد قانونی شود و حقوق ملت را استیفا نمایند.
ضمناً به آگاهی جنابعالی برسانم که علی رغم اهداف و برنامه‌های انحصاری جنابعالی و همکاران نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر پاتاوه با حضور نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تمام مدیران و سرپرست فرماندار شهرستان دنا به دعوت رسمی امام جمعه فهیم و مردمی این شهر و نمازگزاران عزیز برگزار گردید که در پایان در محل برگزاری نماز جمعه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران شهرستان دنا جهت پاسخگویی و بررسی مشکلات نمازگزاران عزیز حضور داشتند جناب حاج زارعی قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و به‌صورت خلاصه گوشه‌ای از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم این دیار بیان داشتند.
 البته قابل تامل است که به دلیل گستردگی فضای مجازی این موضوع و خبر این برنامه‌ها دست به دست مخاطبان می‌چرخد و کمتر کسی پیدا می‌شود که از محتوا و موضوع این مهم بی اطلاع باشد.
 و من الله توفیق
--------------------------
یاسر حیدری
فعال سیاسی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
جان خودت دنبال چی هستی. هست توی مجلس به .تورو خدا برید دنبال زندگیتون.به فکر یه نونی باشید.حداقل قلمتون رو در بکار ببرید
Iran, Islamic Republic of
مگه زارعی چی داره بگه؟؟؟ همش میگه من من!!! کجا خدمات انقلابو میگه. اگه خدمات انقلابه بقیه هم سهم دارن پس حرف نزن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا باید مدیر کل صدا و سیمای استان ما غیر بومی باشد ای خخخخخددددداااا
Iran, Islamic Republic of
ام
Iran, Islamic Republic of
آفرین و خسته نباشی به نویسنده . عملکرد مدیر فعلی مرکز صدا و سیمای یاسوج. و باید گفت فاصله مخاطبان را هزاران کیلومتر کرده و همگی ناشی ضعف در مدیریت است مدیر ضعیف عملکرد بزرگ نمیتونه داشته باشه خدا میدونه حیف شبکه دنا که به دلیل ضعف مخاطبین را از دست بدهد و آن شا ا... بزودی با ارسال طومار به مرکز این مردم انقلابی از حق خودشان دفاع می کنند. جناب آقای مزارعی رییس محترم دادگستری تورا به آبروی پیغمبر دوازده امام و به آبروی خون شهیدان قسمت میدهیم در خصوص عملکرد ضعیف از مردم ولایت مدار دفاع کنید تا مردم به شبکه دنا که مربوط به خودشان هست بی اعتماد نشوند
Iran, Islamic Republic of
چه سوزی هم داره......
کمکمک
Iran, Islamic Republic of
بابا تو هم بی کاری
م. س
Iran, Islamic Republic of
درودبرحیدری عزیزوفهبم
کاملا مشخص صداوسیما کارهای انجام شده وعملکرد حاج زارعی رونشون نمیده ولی این روبدونند اینقدرفضای مجازی گسترده شده که همه اتفاقات روپوشش بده
روزبه روزصداوسیمای استان محبوبیت خودش روازدست میده
United States
درود بر قلم شما و درود بر حاج زارعی خدمتگزار مردم.تا وقتی .ی هستند همین آش هست و همین کاسه چون. نه شیفته خدمت به مردم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز. خود فکر نکنم ۵ درصد مخاطب بیشتر داشته باشند.
همین موجب روی آوری مردم به شبکه های مجازی و خارجی می باشد
Iran, Islamic Republic of
رسانه است دیگر..هرچه بکشد...هزینه از بیت المال برای
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز به این رسان امیدی نیست.
این دیگر نیست. افراد خاصی با گرایش سیاسی خاصی است و برای دیگرانی غیر از خواص خودشان روزنه ای برای ابراز عقیده و مجال گفتگو نمی یابید.
Iran, Islamic Republic of
فقط چرت وپرت نوشتی.هبچ استانی خطبه های شهرهاراپخش نمی کنه.حالاچی شده که شماکاسه داغترازآش شدط.تازه مگه زارع حرف تازه ای برای گفتن داشت
محمد
Iran, Islamic Republic of
نگارنده از چی
United States
خیلی سادست ملت دیگه حوصله رو ندارن صدا سیما دیده پخش صحبت هاش اب تو هاون کوبیدنه انعکاس نداده.
به نظرم فهمیدنش خیلی ساده بود نیازی نبود این همه انرژی صرف کنی برای نوشتن همچین چیزی .
بدون سانسور انعکاس بدین لطفا
Iran, Islamic Republic of
نگارنده ی محترم چه چیزی را باید انعکاس میداد که نداد که چنین کارد به استخوان شما رسیده
هماى رحمت
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
قو
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
قبلا از این . زیاد نوش کرده بود. چیه ؟ از چی ؟ از نداشته هایتان؟ از کارهای نکرده تان؟ و.....
Iran, Islamic Republic of
جون خوت تا سیش اینویسن کبنا تو سیچه ایزنی رسالت و کلاس رسانه ای سایت خوب ختونه با ای پایین نیاریت بدبختی. ایشون و صادق الهی دور خوش جمع کرده که بیشتر دنبال کسب روزی خشو و نه و خدا
در یه کلام بدبخت. ر و بیراحمد
سپاس
برنو
Iran, Islamic Republic of
صداسیما که همسو با هدایتخواه است این که بر همه اثبات شده است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1