تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۲۳
یادداشت:

نوشتاری بر سخنان «فرماندار بویراحمد» در دانشگاه یاسوج

حمیدآذربو
۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نوشتاری بر سخنان «فرماندار بویراحمد» در دانشگاه یاسوج
کبنا ؛بعد از انتشار مطالب شاهرخ کناری در دانشگاه یاسوج با عنوان «بازی‌های سیاسی عده‌ای برای ضعیف نشان دادن دولت است»[کلیک کنید] یکی از مخاطبان به آن پاسخی داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

جناب آقای کناری فرماندار بویراحمد و اجرایی ترین مسئول دولتی در این شهرستان
امروز در جلسه‌ی دانشگاه یاسوج ۲ نکته رو مطرح نمودید که بنده به‌ عنوان یک شهروند و دانشجو از شنیدن آنها بس متعجب شدم!!!
جنابعالی دو مورد را اشاره کردید که اولاً وضعیت اقتصادی موجود و گرانی ها و.. نتیجه بازی‌های سیاسی است و ربطی به دولت ندارد.
و دوم اینکه بعد از برجام هیچ تحریمی اعمال و عملیاتی نشده که مطرح کردن این اطلاعات ناقص ازسوی یک شخص سیاسی با این جایگاه مدیریتی جای تاسف دارد فلذا من بابت ترفیع و تکمیل اطلاعات ناقص شما چند نکته‌ای را عرض می‌کنم.
در خصوص اینکه تحریمی بعد از برجام اعمال نشده باید خدمت شما عرض کنم چندین مورد تحریم اساسی ازسوی ایالات متحده اعمال شده::
۱-محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران: براساس فصل ۲۰۳ متن لایحه بودجه سال ۲۰۱۶ آمریکا که اکنون قانون شده شهروندان ۳۸ کشوری که تاکنون می‌توانستند برای تجارت یا گردشگری به مدت ۹۰ روز بدون اخذ روادید در خاک آمریکا اقامت داشته باشند اگر در ۵ سال گذشته به ایران سفرکرده باشند دیگر نمی‌توانند همانند قبا بدون روادید وارد خاک امریکا شوند.
۲-تمدید ۱۰ ساله قانون ایسا: آمریکایی‌ها تلاش داشته‌اند فضای رعب و وحشت رادربانک ها، شرکت هاو کشورهای مختلف همچنان نگه دارند تا ایران از فرصت حاصل از برجام نتواند سودی ببرد؛ بنابراین این قانون مانعی بر سرتوسعه بخشی انرژی وافزایش تولیدات نفت گازو پتروشیمی بوده که نهایتاً منجر به کاهش درآمد ملی میشودو این قانون پایه‌های اصلی اقتصادایران را هدف گرفته است
۳-وضع تحریم علیه شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران:: درست دریکسالگی اجرای برجام وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۱۳ فرد و ۱۲ نهاد مرتبط با ایران اعمال کرده که نمونه‌ی آن شرکت ساختمانی تجاری ماهر، شرکت تجاری انرژی میراژ و.. بوده.
۴-مصادره ۱/۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی در لوکزامبورگ
۵-تحریم علیه ۳ فرد و ۸ شرکت جهت همکاری با برنامه موشکی ایران
۶-تحریم مبادلات دلاری وریالی، خریدوفروش طلا و صنایع هواپیمایی و...تنها گوشه‌ای از این تحریم‌ها می‌باشد.۷-تحریم کاتسا و..
و اما در مورد بازی‌های سیاسی:
شما صراحتاً فرمودید که وضعیت اقتصادی موجود و گرانی‌ها ناشی از بازی سیاسی گروهی خاص است؛ لازم است دراین رابطه چند یادآوری خدمتتان عرض کنم. اگر شما به خاطر داشته باشید آقای حسن روحانی در جریان مناظرات سال ۹۲ به‌طور قاطع ۷۵ درصد مشکلات معیشتی واقتصادی رو ملهم از سومدیریت و مسائل داخلی ذکر کردند و تنها ۱۵ درصد از مشکلات را متاثر ازتحریم ها دانسته‌اند!!!
جناب کناری فرماندار بویراحمد: سرعت موشکی پوشک، نقره داغ کردن مردم با افزایش قیمت طلا، واگذاری ۲ تن طلا به افراد خاص؛ دراختیارگذاشتن دلار به نهادهای خاص جهت ورود کالاهای غیر اولویت دار، پیشی گرفتندقیمت تخم مرغ از مرغ! گران شدن اقلام اساسی سفره‌ی مردم چه دخلی به بازی‌های سیاسی دارد؟ مگر شما مدیر اجرایی نیستید که با تخلفات و گرانی ها برخورد کنید؟ در شهر یاسوج که شما مدیرش هستید قیمت یک کالای مشخص در دو مغازه هم جوار تفاوت فاحش دارد؛ آیا عدم نظارت و سومدیریت شما و سایر همکارانتان عامل اصلی این وضع نبوده؟ آقای فرماندار دیگر دوران فراربه جلو وعوام فریبی به سر رسیده که مشکلات موجودرا به گردن دیگران و بازی‌های سیاسی بیندازید چراکه ضعف مدیران دولت تدبیر وامید برای آحاد جامعه مبرهن وآشکارشده است.
در پایان جهت تخصصی‌تر و دقیق‌تر مسائل فوق شما را به مناظره باحضور رسانه‌ها و محفلی آکادمیک دعوت می‌کنم.
--------------------
حمیدآذربو
دانشجوی ارشد علوم سیاسی علامه طباطبایی
نام شما

آدرس ايميل شما

م ع
Iran, Islamic Republic of
امثال جنابعالی زمان برجام مذاکره رو بی فایده. زمان تحریم تحریم ها رو بی اثر. زمان احمدی نژاد پیروی از ایشون رو بصیرت و قطعنامه ها رو کاغذ پاره میدونستید. الان هم مقابله با دولت هدف اصلی تون هست . تحریم حقوق بشری و تحریم تروریستی هیچ ارتباطی به تحریم های هسته ای نداشتن و ندارن. اون زمان که. امریکا ستیزیتون باعث شدید افرادی از دیوار .هم باز امثال شما در فکر منافع ملی نبودید بلکه دنبال ایدئولوژی هاتون از جمله غرب ستیزی و امریکا ستیزی بودید و ثمره ش شده 40سال تحریم ایران و الان نتیجه اون امریکا ستیزی هاتون رو در نظر نمیگیرید و تقصیرها رو انداختید گردن روحانی و دولتش. اگه ما تحریم میشیم برمیگرده به . دولتی که رفته با دنیا بخاطر صلح مذاکره کرده. هرچند که عملکرد دولت بسیار ضعیف بوده و نتونست پشت حرفای خودش هم وایسه و اینقدر ضعف نشون داده که اخرش همونی شده که جناح رقیب اگه سر کار بود میشد ولی من اینو میفهمم که حرفای شما بوی ایدئولوژی و امریکا ستیزی میده و بدنبال منافع ملی نیستید و فقط شعار حمایت از مردم و بفکر مردم بودن رو دارید
United States
اونايي كه از ديوار رفتن بالا دوستان اصلاح طلب شما بودند يارو .بتكار خوييني ها......
Iran, Islamic Republic of
کناری رشتش چیه؟؟؟؟
..
Iran, Islamic Republic of
رشته فارسی پیام نور
کاظم
United States
اینها دولت تدبیر وامید خودشان اگر وجدان داشته باشند می دانند مشکل ما سوء مدیریت است
...
Iran, Islamic Republic of
رشته فارس پیام نور
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
افرین برشما،کناری برای حفظ.
گارمتد
Canada
افرین بر اقای اذربو شهر یاسوج که. وقتی مسعولین نمی توانند وقدرت ندارند 800 راننده نیسان را سروسامان بدهند چه توقع دارید یک شهر راگنترل گنند در صورتیکه نیسان ها بیشتر مردم را زجر می دهند ودست فروشان وسط خیابانهای شهر. ایا واقعا یک مسعولی عصرها از خیابان قرنی ردشده با شروع بگار بیمارستان جدید چه بلایی به سرمردم بایدبیاورند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1