کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

یادآوری / تاجگردون: مردم با روحانی به جهنم می‌روند، ولی با رئیسی به بهشت نمی‌روند

مصطفی علیپورنژاد

10 مرداد 1397 ساعت 12:20

شکی نمی‌ماند که هیچ نظارت سفت و سختی از سوی مجلس شورای اسلامی، که تنها پناه ملت و نهاد ناظر بر قوه مجریه است بر دولت صورت نخواهد گرفت. و دولت می‌شود ضرب المثل یکی به میخ یکی به نعل که هیچ چیزش نه شفاف است و نه عادلانه.


متن ارسالی
دیروز در هجمه شلوغی کاذب شهر، در یکی از خیابانهای اصلی همین استان. ناگهان ناله جوان دستفروشی که فریاد می‌زد:
خدایا! فقط به مرگم راضیم.
خدایا! به جهنم هم راضیم.
سکوت سوزناکی بر آن همه شلوغی و قیل وقال شهر حاکم کرد.
ناگهان «یاد آن جمله خودخواهانه آقای تاجگردون افتادم که در میتینگهای انتخاباتی مدام تکرار می‌کرد و می‌گفت:
مردم با روحانی به جهنم می‌روند، ولی با رئیسی به بهشت نمی‌روند.
لاجرم «یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو ...
آری! آقای تاجگردون» ما را به جهنم فرستادید و زهی خیال باطل  که گمان می‌کردیم فخر فروشانی چون جنابعالی سوار بر خودروهای چند صد میلیونی و چند میلیاردیتان غم خوار سفره خالی کارگران پینه بسته و دستفروشان فقیر و جوانان تحصیل کرده این دیار و این مملکت می‌شوید.
همان مرفهان بی دردی که امام (ره) " سال‌ها پیش تذکرش را به مردم داده بودند.
آقای تاجگردون " در چله تابستان چه زود به وعده یتان عمل کردید. ما را مسافر جهنم کردید و بلیط بهشت با بادهای خنک را در جیب بعضی اقوام و نورچشمی‌های خود گذاشتید.
آقای تاجگردون " چه زود روحانی و اصلاحطلبان استان را روانه جهنم کردید و خود در بهشت بر سر سفره اصولگرایان  و دلواپسان نشستید.
آقای تاجگردون " این روزها چه قهارانه رنگ عوض می‌کنید. موسم هر انتخاباتی به میهمانی اصلاحطلبان می رودید. از پل که رد می‌شوید چَه چَه و بَه بَه جبهه رقیب را می‌زنید.
آقای تاجگردون " رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که به واسطه همین کمیسیون، هنگامه فخر فروختن خود را نفر اول استان و حتی نفر اول اقتصاد مملکت تصور می‌کنید.
قریب به دوسال است که جنابعالی به عنوان یکی از تصمیم گیرندگان و اضلاع مهم اقتصادی کشور از هر دری در آمدید.
و از هر چیزی سخن گفتید.
و با هر مقامی دیدار کردید.
و در هر نشستی حاضر شدید.
و یقه هر رقیب و هر منتقدی را در این استان گرفتید.
الی اینکه از بالای آن شاسی بلندهای میلیاردی ژاپنی و کولرهای خنکشان پیاده شوید و در کوچه و بازار قدم بزنید و درد و فقر و رنج و فلاکت مردم این استان و مملکت را که نتیجه سیاستهای مفتضحانه بودجه‌ای و اقتصادی امثال جنابعالی و سیف و غیره و ذالک بوده است را ببینید و کوچکترین جوابی به این مردم و منتقدان بدهید.
آقای تاجگردون " گمان غلط نکنید که با سکوت و جواب ندادن به نقدهای منصفانه منتقدان و بی اهمیت کردن آنان، کاریزما و پرستیژ سیاسی خود را بالاتر می‌برید و مردم فقیر برای سکوت شما دست می‌زنند.
خیر " فقط می‌توانم بگویم سکوت امثال جنابعالی نتیجه قبول کردن مسئولیت " بسیار بالاتر از حد توان و نداشتن سواد و تدبیر اقتصادی در حوزه مربوطه است.
امروز " سکوت هر جوان و هر منتقدی در برابر بی‌برنامه‌گی و بی‌تدبیرهای امثال جنابعالی، تیر خلاصی است بر پیکره اقتصاد بی جان و افسارگسیخته مملکت و خیانتی است نابخشودنی به نسلهای امروز و آینده.
آقای تاجگردون " در کدام کشور پیشرفته و توسعه یافته دیده‌اید و شنیده‌اید که یک مقام اقتصادی، به جای پیگیری ریزترین مسائل بودجه‌ای و اقتصادی کشور، آن هم کشوری که به قول خودتان مبتلا به فساد و گاهاً اختلاس سیستماتیک شده است. مدام با مقاماتی نشست و برخواست داشته باشد که الفبای ابتدایی اقتصاد را هم نمی‌دانند.
آیا جز این است که تفکرات اقتصادی شخص جنابعالی دقیقاً هم تراز تفکرات اقتصادی جهان سوم، یعنی رها کردن حوزه کاری خود و صرفآ کسب شهرت و مقام روز مره از طریق تعامل با مقامات سیاسی است.
آقای تاجگردون " بهتر نیست به جای این همه مجازی گشتن و اینستا گرام بازی و تنش زایی در حوزه‌های بویراحمد و کهگیلویه بزرگ. و کشورگشایی برای خود و اطرافیانت و نشادن مهره‌های ناتوان در دولت یازدهم و دوازدهم. نظارت خود و هم کیشانتان را بر دولت به خواب رفته دوازدهم افزایش بدهید.
آقای تاجگردون " اگر بازهم آمریکا و تحریم‌های جهانی را مقصر نابسامانیهای دیروز و امروز مدیریتی کشور معرفی نکنید لطفآ در مقام پاسخگویی برآیید و بفرمایید:
آیا غیر از این است که افسار گسیختگی اقتصادی امروز و فشار اقتصادی بر گرده قشر متوسط به پایین جامعه که از حدود هفت سال پیش آغاز شده است و هر روز بر شدت آن افزوده‌تر می‌شود.
نتیجه خانه نشین کردن جوانان و نخبگان و اقتصاددانان تراز اول کشور و میدان ندادن به آنها و سپردن سکان مدیریت اقتصادی کشور به دست افراد سالخورده  است که بعضی از آنها فاقد کمترین سواد و تخصص لازم در حوزه‌های کلان؛
برنامه و بودجه، اقتصاد، بازار، صادرات و واردات، تحریم، سرمایه گذاری، پول ارز و بانکداری هستند.
آیا جز این است که سیاستها و تصمیم‌های غلط اقتصادی از بهارستان تا پاستور و بالعکس، امروز جامعه ایران را به یک جامعه مصرف کننده محض و وارده کننده مطلق محصولات بی کیفیت چینی تبدیل کرده است.
آیا جز این است که بر اثر سیاستهای غلط اقتصادی و خواباندن چرخهای کارخانه‌ها و برندهای  قدری همچون پارس الکتریک، هپکو، ارج، صنام و صاایران و بیکار کردن هزاران کارگر در طول سالهای اخیر و جایگزین کردن آنها با برندهای چینی و کره‌ای، امروز اوج تبلیغات تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغ شیر و ماست و پنیر و شامپو است که خمیر مایه همه اینها هم وارداتی است.
آقای تاجگردون " آیا غیر از این است که تحریمها از اول انقلاب همیشه بوده و هستند. ولی در هیچ دوره‌ای از مجلس شورای اسلامی و هیچ دولتی غیر از دوسال آخر دولت احمدی نژاد و حالا هم ۳ سال آخر دولت دکتر روحانی اینچنین بی نظمی و فشار اقتصادی بر کشور و مردم حاکم نبوده است.
و دست برقضا همه این چند سال اخیر دقیقآ مصادف بوده است با کرسی نشینی شما و امثالهم در بهارستان در قالب لیست امید و لیستهای دیگر.
و همه اینها در حالی است که در کمتر دوره‌ای از عمر انقلاب، مجلس و دولت اینچنین هم خو و هم رنگ بوده‌اند.
قطعآ باید گفت و باید نوشت تا درس عبرتی باشد برای تاریخ نویسان و آیندگان که همین هم خو و هم رنگی مجلس و دولت و شوراها دال بر بی نظمی اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه و بلای جان ملت شده است.
پیوند نامبارکی که مصادف با مجلس نهم و دولت دهم رخ داد و کشور را به بحران سوء مدیریت مبتلا کرد. و حالا همان پیوند  نامبارک مجددآ مصادف شده است با مجلس دهم و دولت دوازدهم.
طبیعی است مادامی که اکثریت بهارستان نشینان لیست امید و در رآس آن‌ها جنابعالی به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس،  به جای وضع و اصلاح قانون، نظارت بر قوه مجریه و رسیدگی به شکایات مردم از مجلس و دولت.
صرفآ به فکر گرفتن امتیازات دوطرفه از دولت و رقابت شبانه روزی بر سر گذاشتن اقوام و اطرافیان خود در بدنه دولت هستید. و دولت هم با جان و دل پذیرایی می‌کند. شکی نمی‌ماند که هیچ نظارت سفت و سختی از سوی مجلس شورای اسلامی، که تنها پناه ملت و نهاد ناظر بر قوه مجریه است بر دولت صورت نخواهد گرفت. و دولت می‌شود ضرب المثل  یکی به میخ یکی به نعل که هیچ چیزش نه شفاف است و نه عادلانه.
بی گمان «نتیجه اینچنین پیوندهای نامبارکی می‌شود، مجلس چتری برای دولت، دولت سایه‌ای برای مجلس و مجلس و دولت بلای جان ملت.
جناب آقای تاجگردون " آنچنان که شما و امثالهم من من و منم منم می‌کنید.
مهرورزان زمانهای کهن، هرگز از خویش نگفتند سخن.
با آرزوی توفیق و همدلی مجلس و دولت صرفآ برای ملت و با پوزش از محضر ملت شریف ایران...
 ----------------------
مصطفی علیپورنژاد
------------------------


کد مطلب: 401915

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/401915/یادآوری-تاجگردون-مردم-روحانی-جهنم-می-روند-ولی-رئیسی-بهشت-نمی-روند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1