تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۰۱۹۰۲
یادداشت:

فرهنگ فئودالیته مدرن / راه عبور از نوچه گری و بله قربان گویی

علی اکبر گرامی
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فرهنگ فئودالیته مدرن / راه عبور از نوچه گری و بله قربان گویی
کبنا ؛متن ارسالی
بنام خداوند جان و خرد
خداوندی که انسان را براساس بینشش اشرف مخلوقات خواند
درود به مردم غیور و اصیل استانم استانی که همیشه و در هر برهه از تاریخ سندی بر مجاهدت‌ها و دلاوری‌های خود برجای گذاشته است افتخار استانمان به واسطه دو نام بزرگ از دو ایل بزرگ در منطقه بوده و هست بویراحمدی‌های غیور و کهگیلویه های بافرهنگ و ایلات بزرگ دیگری که هریک تاریخساز این استان و ولایت بوده و هستند. (باوی ها و بهمئی ها و طیبی‌ها و قشقایی‌ها و بختیاریها). دراین روزهایی که همه چیز و همه کس دغدغه اشان نان است جان سکه است و دلار شاید مجال برای سخن کوتاه من نباشد ولی اتفاقاتی که در دیارمان می‌افتد دل هر بیننده ای را به درد می اورد مراسمات و ترحیمات عجیب و غریب
گاهی اوقات با دیدن این صحنه‌های عجیب به یاد فیلم‌های فارسی و یادمان‌های گذشته برای افراد خاص می افتیم قصد بی حرمتی و توهین به ساحت هیچکس را نداشته و ندارم ولی فرهنگ و انسانیت ما به کجا می‌رود، آیا واقعاً نیاز هست برای فردی خاص صدها گلوله شلیک شود آیا نیاز هست بدون شناخت افراد و جایگاه‌هایشان و اعمال و رفتارشان مراسمات عجیب ترحیم و شادمان خاص گرفت با گذشت زمان و بزرگ‌تر شدن فرهنگ‌ها و نزدیک‌تر شدن انسان‌ها ملاک‌ها و رفتارها باید سنجیده تر و با بینش بیشتر باشد انسان امروز خود فرهنگساز و هویتمند است پس نیازی به ذلت و پادویی برای بزرگ‌تر شدن ندارد گاها با بررسی شرایط انقلاب نتیجه‌هایی عجیب به دست می‌آید شعارهای ما انگار فقط در چند سال اول انقلاب اثر داشت انقلابی که برای مستضعفان بود و هدفش ارتقا جایگاه و کمال انسانیت بود اما امروز صحنه‌ها و رفتارها و شخصیت‌ها گویایی چیزهای دیگری است فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما جای خود را به قوانین جنگل و فئودال‌ها و قرون وسطی داده‌اند فرهنگی که با رشد جوامع باید خودباورتر و غنی تر می‌شد از کمال و انسانیت.
اما امروز متاسفانه جایگاه بعضی افراد منطبق بر اوباشگری و خان و کدخدایی و نوچه گری است آن‌ها که روزی خار مردم بوده‌اند با برنامه و هدف امروز مالک و خلیفه مردم شده و برای خود و خاندانشان به جمع اوری خون مردم از بیت المال پرداخته‌اند حق مردم را با عناوین و القاب مختلف به تاراج می‌برند بدون آنکه به کس یا کسانی پاسخگو باشند. فرهنگ جدیدی که باید نامش را فئودالیته مدرن نامید. نگرش فرهنگ باید به صورت اساسی و هدفمند تغییر نماید تا جامعه مان نیز ازاین وحشت آفرینی‌های جدید رها گردد تا فرهنگمان، خودباوریمان و نگرشمان تغییر نکند و ملاکمان شایستگی و وضعیت حال افراد نباشد چاره ای جز شکست در تمام مراحل زندگی نخواهیم داشت. عبور از نوچه گری و بله قربان گویی و نوکری تنها راه تسلط به وضع موجود منطقه و کشورمان بوده و هست.
فرهنگ را باید ساخت و نهادینه کرد فرهنگ در هر کجا و هر زمان یکی از مهم‌ترین جایگاه‌هاست که در کشور و منطقه مان به کلی جای خود را به هر صفت ناپسندی داده کاش فکری به حال و روزمان کنیم تا فردا شرمنده نباشیم.
 خواندن این چند بیت پایان حرفم تقدیم به عزیزان؛
 گفتنی‌ها تا به کی ناگفته باد
تا به کی فرهنگ ما آشفته باد
زین همه آشفتگی کو توشه ای
موج بی فرهنگی از هر گوشه ای
نقش فرهنگ و ولی فرهنگ نیست
بر در و دیوارها جز رنگ نیست
هی دم از آموزش و هی پرورش
کو تحول کو جهش پس کو پرش؟
 ------------------------------------
علی اکبر گرامی مرداد 97
-------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

بره
Iran, Islamic Republic of
خودت رو قدرت حسینی گذاشت سر کار.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت 👍آقای گرامی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1