تاریخ انتشار
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۷۵۲۵۸
در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج مطرح شد؛

درخواست احمدزاده از وزیر علوم: یا دانشگاه صنعتی ایجاد شود یا وضع موجود ارتقا پیدا کند / درخواست 10 دستگاه اتوبوس برای دانشجویان / قول قطعی وزیر برای مسکن هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج / در نظر گرفتن 50 میلیون تومان پژوهانه برای 24 استاد دانشگاه

۳
۰
درخواست احمدزاده از وزیر علوم: یا دانشگاه صنعتی ایجاد شود یا وضع موجود ارتقا پیدا کند / درخواست 10 دستگاه اتوبوس برای دانشجویان / قول قطعی وزیر برای مسکن هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج / در نظر گرفتن 50 میلیون تومان پژوهانه برای 24 استاد دانشگاه
کبنا ؛مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج و بزرگداشت مقام استاد با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه شنبه (8 اردیبهشت 1403) بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم ضمن تقدیر از حضور وزیر علوم در یاسوج گفت: مقام عالی وزارت در خصوص مسکن هیئت‌علمی دانشگاه قول قطعی احداث و برای مجتمع جهانگردی قول قطعی برای واگذاری به دانشگاه یاسوج داده‌اند.
کرمی ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تخصیص‌های خوبی در مصوبات سفر خواهیم داشت.
وی افزود: 14 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: دو ساختمان نیمه‌تمام در دانشگاه یاسوج وجود دارد، در سفر اول دولت 80 میلیارد تومان و در سفر دوم 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌داده‌شده است، امروز آقای زلفی گل با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تماس گرفتند که تخصیص اعتبارات سریع‌تر انجام بگیرد.
احمدزاده بیان کرد: بررسی مشکلات دانشجویان برای سرویس دانشگاه، بررسی مشکلات کارکنان دانشگاه با حضور وزیر علوم انجام گرفت.
وی گفت: 17 دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر یاسوج وجود دارد که 9 دستگاه از این تعداد در اختیار دانشگاه‌ها است، پیشنهاد من این هست که از بیرون اتوبوس اجاره شود، با وزیر کشور صحبت شد، مطالبه 10 دستگاه اتوبوس انجام گرفت که وزیر علوم موافقت کردند، و ان‌شاءالله در هیئت دولت مصوب شود.
احمدزاده اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم مطالبه‌گری کردند و 200 میلیارد تومان با تلاش آقای دکتر زلفی گل مصوب شد که از ایشان تشکر می‌کنم.
وی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج در حد بسیار پیشرفته‌ای است که خیلی از دانشگاه‌های پیشرفته کشور این تجهیزات را ندارند.
 مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج
احمدزاده بیان کرد: توقع ما از جنابعالی این هست که با پتانسیل‌های زیاد آب و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، فضای دانشگاهی و علمی و پشتوانه علمی داشته باشد و دانشگاهی مرتبط با این پتانسیل‌ها در این استان احداث شود.
وی گفت: در حوزه نفت و گاز و زیرساخت‌های نفتی از سرآمدان هستیم، اما در رشته‌های مرتبط با این رشته‌ها نیازمند ارتقای هستیم، نیاز داریم که جوانان ما در سطوح بالای علمی رشته‌های مرتبط با نفت و گاز دارای تخصص بیشتری باشند.
احمدزاده خاطرنشان کرد: تجربه احداث دانشگاه صنعتی قم، احداث دانشگاه حضرت معصومه قم را دارم، سهم ما از آموزش عالی به‌اندازه شایستگی استان نیست، از شما انتظار ویژه داریم، شما از مفاخر علمی کشور هستید، و قبلاً در گچساران نیز تدریس کرده‌اید، از شما انتظار ویژه داریم، نامه ایجاد دانشگاه صنعتی را نوشته‌ام و نیازمند دستور شما است.
باید قدردان گذشتگان باشیمدرنظرگرفتن 50 میلیون تومان پژوهانه برای 24 استاد دانشگاه
در این مراسم وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سال‌ها پیش در زمان مدیریت دکتر ارژنگ چند بار در این دانشگاه یاسوج حضور پیدا کردم و پیشرفت‌های دانشگاه طی این مدت برای من بسیار جالب بود.
دکتر زلفی گل اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است، همانگونه که آقای دکتر احمدزاده استاندار به خوبی گفتند که این زیرساخت‌ها راحت بدست نیامده و نتیجه عمر روسای قبلی، کارکنان بازنشسته بوده است، ما باید قدردان گذشتگان باشیم، از جناب آقای دکتر عسگریان، دکتر ارژنگ، دکتر رحیمی، دکتر عریان، دکتر رمضانی تشکر می‌کنم.
زلفی گل تصریح کرد: زمانی که دکتر رمضانی رئیس دانشگاه یاسوج شده بودند، در جلسه روسای دانشگاه‌ها در کنار هم نشسته بودیم، ایشان طی یکسال بودجه دانشگاه را 86 درصد رشد داد، همین را خدمت آقای دکتر احمدزاده نیز گفتم، آقای دکتر ارژنگ برای توسعه تحصیلات تکمیلی گام‌های موثری برداشتند و جسارت به خرج دادند، دوره‌های دکتری به راحتی در این دانشگاه تأسیس نشده است.
وی گفت: امکانات آزمایشگاهی در زمان روسای قبلی تهیه شده و باید قدردان گذشتگان باشیم، جهت اطلاع من همین شیوه را در وزارت علوم رعایت کرده‌ام، هر دانشگاهی که رئیس دانشگاه جایگزین می‌شد، از رئیس دانشگاه می‌خواستم که همه روسای پیشین دانشگاه دعوت شوند و از آنان با دسته گلی تقدیر شود.
وزیر علوم بیان کرد: ما باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنان افتخار کنیم، زمانی که مسئولیت را پذیرفتم از همه وزرای پیشین علوم دعوت کردم و جلسه بسیار خوبی داشتیم. جلسه دیگری نیز برگزار کردیم و پیشنهادات و انتقادات بیان شد، با برگزاری این جلسات خواستیم نشان دهیم که پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان هستیم.
وی گفت: وعده صادق نتیجه کار اساتید دانشگاه بوده است.
زلفی گل افزود: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.
زلفی گل بیان کرد: یک زمانی توسعه دانشگاه‌ها لازم بوده، به دلیل اینکه 4 و نیم میلیون دانشجو داشتیم، ولی الان 3 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم، بنابراین توسعه کمی دانشگاه‌ها محلی از اعراب ندارد و باید به فکر توسعه کیفی و هدفمند باشیم.
وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم، و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملاً نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم، وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه‌کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه تکمیل شود.
زلفی گل بیان کرد: امسال ردیف بودجه‌ای برای 30 دانشگاه برتر کشور درنظر گرفته شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها می‌توانند در یک رقابت فعالیت‌های پژوهشی، جزو دانشگاه‌های برتر قرار بگیرند تا بتوانند از این ردیف اعتباری استفاده کنند.
وی گفت: علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، 24 نفر از افرادی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده‌اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شوند و جایزه ویژه 50 میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اساتید دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین قولی که وزیر دادند، تامین مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج بود که امیدواریم هر چه زودتر در اختیار اساتید قرار بگیرد تا بتوانند با خیال راحت به کارهای آموزشی و پژوهشی بپردازند
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم که شما کارهای پژوهشی انجام میدین!!!! از همون ارژنگ ارژنگ گفتن وزیر علوم معلوم بود که هر دو یه مدل هستند. ارژنگ دوره های تحصيلات تکمیلی را راه انداخت جهت بورس کردن یاران خودش و چپاندن آنها در دانشگاه.
Iran, Islamic Republic of
مهمترین کاری که دولت باید برای حفظ آموزش عالی انجام دهد تضمین شغلی برای دانشجویان است وگرنه دیگه کسی نمیاد دانشگاه .اون وقت ساختمان ساختن و دانشگاه ساختن بی فایده میشه .نگاه دولتمردان باید راهبردی باشه نه سطحی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1