تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۷۵۱۳۰
برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان لنده در هفته سلامت تشریح شد

شهرستان 23 هزار نفری لنده سونوگرافی ندارد

۳
۰
شهرستان 23 هزار نفری لنده سونوگرافی ندارد
کبنا ؛به مناسبت هفته سلامت نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با رسانه‌ها برگزار شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:  از روزی که اینجا هستم روزی نیست که در مورد سونوگرافی پیگیری و نامه‌نگاری و تماس نگرفته باشم و شاید بیشتر از شما به فکر این موضوع هستم؛ اما متأسفانه به دلیل کمبود پزشک سونوگراف تا این لحظه موفق نشدیم ولی به‌امید خدا به زودی این مهم هم محقق خواهد شد و در ایامی از هفته پزشک سونوگراف در لنده مستقر خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ فریبرز یاوریان مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در این نشست اظهار کرد: از یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت می‌باشد و با شعار سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت نام‌گذاری شده است.
یاوریان افزود: از جمله برنامه‌های ما در هفته سلامت، پیاده روی خانوادگی، کلنگ زنی خانه بهداشت قیام، افتتاح خانه بهداشت موگرمون، اجرای طرح صبحانه سلامت،‌ایستگاه سنجش سلامت در مصلی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس، بازدید از کشتارگاه و دیگر برنامه‌های آموزشی و سلامت می‌باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده ادامه داد: طرح غربالگری در شهرستان یکی از طرح‌های بسیار خوب و موفقی بود که در لنده اجرا شد و حدوداً ۱۰ هزار نفر که شامل ۸۰ درصد جامعه هدف بود غربالگری شد که از این تعداد حدود ۱۲۰۰ نفر بیماران دیابتی و ۲۴۰۰ نفر بیماران فشارخونی جدید شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده و تحت درمان قرار گرفتند.
وی گفت: پروژه احداث بیمارستان لنده بسیار خوب و با جدیت در حال پیشرفت هست و طبق جدول زمانبندی اجرای پروژه حتی جلوتر هم در حال اجراست.
یاوریان افزود: یکی دیگر از کار‌های بسیار خوب و مثبتی که در شهرستان انجام شد طرح تعویض و جایگزینی رادیولوژی آنالوگ با رادیولوژی دیجیتال بود.
وی در پایان گفت: از روزی که اینجا هستم روزی نیست که در مورد سونوگرافی پیگیری و نامه‌نگاری و تماس نگرفته باشم و شاید بیشتر از شما به فکر این موضوع هستم؛ اما متأسفانه به دلیل کمبود پزشک سونوگراف تا این لحظه موفق نشدیم ولی به‌امید خدا به زودی این مهم هم محقق خواهد شد و در ایامی از هفته پزشک سونوگراف در لنده مستقر خواهد شد.
در ادامه همتی معاون سلامت شبکه بهداشت و درمان لنده هم گفت: از مهم‌ترین عوامل اکثریت بیماری‌ها خصوصاً دیابت و فشار خون رژیم غذایی نامناسب و پرخوری است که تأکید می‌کنیم شهروندان این دو مورد را برای سلامت خود رعایت کنند.
وی افزود: با ساختن بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها سلامتی حاصل نخواهد شد مگر اینکه موضوع اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب، استفاده کمتر از مواد فیبری، چربی و سبزیجات و صرف صبحانه سالم جدی گرفته شود.
شهرستان ۲۳ هزار نفری لنده با پنج هزار و ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان‌های محروم کشور است.

---------------------------
خبر| صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگه چرام وبقیه جاهها داره
قلی
Iran, Islamic Republic of
پیگیریم...عجله نکنید
نوید
Iran, Islamic Republic of
مشکل لنده دقیقا همون بچه هایی هستن که توی دانشگاه نمی گفتن ما بچه دهدشتیم و خودشون رو شیرازی معرفی می‌کردند. مگه لنده کم دکتر و پرستار داره؟ حالا عرق ندارند به شهرشان مشکل رو باید توی خودشون بررسی کنند .
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1