تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۷۵۰۷۵
کبنا گزارش می دهد؛

۳ هزار جوان کهگیلویه و بویراحمدی پشت نوبت وام ازدواج / ضعف بانک‌ها و ادارات استان در اجرای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت

۳
۰
۳ هزار جوان کهگیلویه و بویراحمدی پشت نوبت وام ازدواج / ضعف بانک‌ها و ادارات استان در اجرای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت
کبنا ؛
سال ۱۴۰۲ تمام شد و یک ماه آینده هفته ازدواج را در پیش داریم، اما حدود ۳ هزار و ۱۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمدی پشت نوبت وام ازدواج مانده‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، با وجود ابلاغ سیاست‌های جوانی جمعیت برنامه جامعی برای اجرای این قانون وجود ندارد، ضعف فرمانداری‌ها و عدم پیگیری استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشهود است، و سازمان‌ها و ادارات بصورت جزیره‌ای برنامه‌هایی اجرا می‌کنند که نتیجه جامع و شاملی نداشته است.  
ضعف و عدم هماهنگی ادارات 
خیلی از ادارات متولی، صرفاً به کاغذبازی روی آورده‌اند و جوانی جمعیت فقط روی کاغذ مانده است، در حالی که به دلیل ضعف فرهنگی و آموزشی خیلی از جوانان در شهر و روستا، نسبت به ازدواج بی‌میل شده‌اند.
 یکی دیگر از مسائل مهم در خصوص بحث ازدواج، مشکلات اقتصادی و نبود شغل است، عدم پرداخت به موقع وام ازدواج آسیب‌های زیادی ایجاد می‌کند و حتی ممکن است منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری شود.
رتبه ۲۸ بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت وام ازدواج
بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد همچون ادارات به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند، تاکنون در سال ۱۴۰۲، ۸ هزار و ۸۴۹ فقره وام در این استان پرداخت شده و ۳ هزار و ۱۰۰ جوان در انتظار پرداخت وام هستند تا بتوانند زندگی خود را شروع کنند.
بانک‌های استان تاکنون ۷۷ درصد پرداختی تسهیلات ازدواج داشته‌اند، در حالی که میانگین پرداخت وام در سطح کشور ۸۵ درصد است، کهگیلویه و بویراحمد رتبه بیست و هشتم را در میان ۳۱ استان کشور دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی استان و کمبود شغل، جایگاه بسیار بدی است.  
زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر
یکی دیگر از معضلات خانواده‌ها، هم اکنون بحث زمین برای خانواده‌های چند فرزندی است، بر اساس سیاست‌های ابلاغی، به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر زمین تعلق می‌گیرد تا کنون این موضوع در برخی از شهرستان‌ها انجام نگرفته است.
نارضایتی از مراکز درمان ناباروری استان
یکی از معضلات موجود در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد بحث ناباروری است، بر اساس گفته‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد هفت هزار نفر زوج نابارور در سطح استان وجود دارند، که آمار بالایی محسوب می‌شود، در عوض خدمات دهی به زوج‌های نابارور به سختی انجام می‌گیرد، هزینه‌های درمان ناباروری بالا است و خیلی از زوج‌ها قید درمان را می‌زنند.
سطح خدمات در دو مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی‌بی حکیمه و بیمارستان شهید جلیل بسیار ضعیف است و نارضایتی زیادی در این زمینه وجود دارد، هر چند که گفته می‌شود ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، اما برخی از افرادی که به این مراکز مراجعه کرده‌اند، برای درمان خود به مشکل برخورده‌اند.
هیچ تعللی در اجرای قانون جوانی جمعیت پذیرفتنی نیست
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ تعللی در اجرای قانون جوانی جمعیت که ضمانت اجرایی دارد قابل قبول نیست.
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدجواد هاشمی روز پنج شنبه در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این قانون مرداد ماه ۱۴۰۰ در ۷۱ ماده ابلاغ و برای دستگاه‌ها وظایفی تعریف شده که همه ملزم به انجام آن هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: عدم تأمین اعتبار برای برخی از بند‌ها یکی از مشکلات پیش روی اجرای این قانون است که در سطح کشور باید رفع شود اما مشکل برخی از بند‌های این قانون با مشارکت دستگاه‌های استانی قابلیت حل شدن دارند.
وی با اشاره به اینکه برای اینکه جوانان به فرزند‌آوری تشویق شوند نیاز است زمینه ازدواج آن‌ها فراهم و مشکل مسکن و اشتغال آن‌ها رفع شود، افزود: دستگاه‌ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه را برای گزارش دهی به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.
هاشمی گزارش دهی و مستندسازی را وظیفه دستگاه‌های استانی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در زمینه فرزندآوری انجام دادند را انعکاس دهند تا مردم بدانند مسئولان از آن‌ها حمایت می‌کنند و به ازدواج و داشتن فرزند تشویق شوند.
به گفته هاشمی تاکنون یکهزار و ۷۷۸ قطعه زمین برای ۲ هزار و ۳۵۴ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت تأمین و در اختیار قرار گرفته که به دلیل مشکل کمبود زمین هر قطعه ۲۰۰ متری زمین به دو خانوار واگذار شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری بیان کرد: چنانچه اشکالات و نارسایی‌هایی که در اجرای این قانون در سیستم اداری و یا بانکی باشد گزارش داده تا در مرکز کشور پیگیری و رفع شود.
وی با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته سه هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آن‌ها حتی بیش از شش ماه در نوبت بودند.
سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هم با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری می‌رود، گفت: اگر در زمینه فرزندآوری و رفع چالش جمعتی تدابیری اتخاذ نشود در سال‌های آینده با مشکل جوانی جمعیت روبرو هستیم.
سیده راضیه مختاری تأکید کرد: راه و شهرسازی و بانک‌ها در خصوص واگذاری زمین در قالب جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات فرزندآوری در سطح استان همکاری بیشتری را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حقیقتش من پیشنهاد میکنم این خبر ها رو به کبنا ندید چون کبنا طرفدار آقایانی امثال مدیر بانک ملی جناب دانش آموز هست .این افراد استان رو به آتش کشیدند.لطفا در سایت های خبری دیگه منتشر شود
Iran, Islamic Republic of
بانک های بی خاصیت
عیال وار
Iran, Islamic Republic of
فقط روی کاغذ هست
مردم مسخره کردن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1