تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۷۴۶۶۹
معتمدی‌پور:

تعامل نزدیک جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تحولات کم‌نظیری را در تولید رقم زد / تشریح چند سیاست راهگشای تولیدی در دیداری نوروزی

۱
۰
معتمدی‌پور: تعامل نزدیک جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تحولات کم‌نظیری را در تولید رقم زد
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم از جمله افزایش تولید گوشت مرغ، گفت: تعامل و روابط نزدیک جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی موجب رقم خوردن تحولات اساسی در این بخش شده است.
به گزارش کبنا، سید علی معتمدی‌پور در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی در این استان اظهار کرد: بانک کشاورزی در دو سال اخیر به معنای واقعی در مسیر اهداف کلان این بخش قدم برداشته و همکاری تنگاتنگی با مجموعه جهاد کشاورزی داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقط در یک مثال به کمبود شدید گوشت مرغ در بازار این استان در سالیان گذشته اشاره می‌کنم، اما شما دیدید که به ویژه در یکسال اخیر، نه تنها در گوشت مرغ کمبودی نداشتیم بلکه حتی مازاد هم داشتیم و بازار مرغ حداقل در فراوانی کالا وضعیت باثباتی را داشته است و در قیمت نیز از همه استان‌ها بهتر عمل شد.
وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها بدون پشتیبانی مالی بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی هرگز محقق نمی‌شد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۶ واحد پرورش مرغ به تولید این استان اضافه شد که حدود ۱۰ مورد از آن‌ها احیای واحد‌های راکد بوده است.
معتمدی‌پور، مشارکت بانک کشاورزی در احداث هشت کارخانه خوراک آبزیان را نمونه دیگری از همکاری این بانک با سیاست‌های بخش کشاورزی استان برشمرد و بر استمرار و بهبود این تعامل حسنه و راهگشا تأکید کرد.
وی افزود: تا قبل از این دولت، هیچ خوراک آبزیانی تولید نمی‌شد ولی این کار‌ها در همین دوسال انجام شده و بدون شک اقدامات مهمترین نیز در راه خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اولویت بعدی این سازمان را تقویت بازار گوشت قرمز اعلام کرد و گفت: در گوشت قرمز نیز همانند گوشت مرغ باید به یک ثبات پایدار هم در تأمین و هم در قیمت برسیم و اقداماتی در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های عشایری و تولید گوشت در این استان در دستور کار است.
معتمدی‌پور ادامه داد: در همه سیاست‌های بخش کشاورزی، جهت‌گیری ما بر اساس مشارکت‌های مردمی است و در سیاست جهش تولید در گوشت قرمز نیز تمرکز بر فعالیت‌های مردم و عشایر خواهد بود.
وی از ساماندهی واحد‌های صنعتی و سنتی تولید گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از واحد‌های صنعتی ما از گذشته تاکنون راکد یا نیمه فعال هستند و جهاد کشاورزی برای احیای این واحد‌ها و تحقق جهش تولید و تثبیت و پایداری تولید در محصولات اساسی از جمله گوشت آماده شده است.
معتمدی‌پور اولویت بعدی سازمان تحت مدیریتش را احیای واحد‌های راکد تولیدی دانست و گفت: این کار را شروع کردیم و در همین مدت چندین واحد پرورش مرغ و گاوداری و... احیا شدند اما این سیاست را در سال جدید با جدیت و تمرکز بیشتری ادامه خواهیم داد چرا که ظرفیت‌های زیادی در استان ما در حال خاک خوردن است و باید این‌ها به مدار تولید برگردند.
وی تصریح کرد: هر چند در حال حاضر واحد‌های راکد زیادی داریم اما ظرفیت دام‌های عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه بوده و حدود ۵۰ درصد از گوشت قرمز استان در جامعه عشایری تولید می‌شود و در این زمینه نیازمند یک برنامه جامع با مشارکت و پشتیبانی شبکه بانکی هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت اجرای کشاورزی قراردادی در بحث گوشت قرمز گفت و بر تولید گوشت قرمز به صورت قراردادی تأکید کرد.
وی گفت: فقط از اسفندماه تا الان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان، نهاده‌های دامی را به صورت اقساط مدت‌دار و غیرنقدی به کشاورزان و عشایر فعال در این حوزه تحویل دادیم که این نشان از عزم جزم جهاد کشاورزی در جهش تولید گوشت قرمز است.
معتمدی‌پور با قدردانی از زحمات و همکاری‌های بانک کشاورزی یادآور شد: باید به سمت سیاست‌هایی پیش برویم که اثر آن را در جامعه ببینیم و مردم لمس کنند؛ یکی از این اقدامات این است که به جای خرد کردن تسهیلات، چند مشکل اساسی و زیرساختی تولید را با چند طرح و راهبرد کلان مثل همین گوشت مرغ حل کنیم تا در عمل، کارایی تسهیلات بخش کشاورزی در تولید و ایجاد اشتغال ملموس شود.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی و معاونین این بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد در دیداری نوروزی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی پیرامون سیاست‌های بخش کشاورزی بحث و گفت‌وگو و بر گسترش تعامل و همکاری‌ها تأکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز
United States
همه چیز رو نابود کردید
خودتون رو مسخره کنید
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1