تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۷۴۶۶۵
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و نوآموزان بدو ورود به دبستان

۰
پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
کبنا ؛سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
به گزارش کبنا، محمد جمالی آرند، با اعلام این خبر افزود: کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی، جامعه هدف این طرح را بیش از ۱۵ هزار نفر در استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد و گفت: با وجو اطلاع‌رسانی انجام شده از مهرماه پارسال، تاکنون ۹ هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان استان مورد سنجش قرار گرفتند.
محمد جمالی آرند، سنجش سلامت کامل جامعه هدف این اداره را در گرو استقبال و همراهی والدین با مراکز سنجش و آزماینده‌ها دانست وافزود: در این طرح کودکان در زمینه‌های رشد دهان و دندان، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه ۱۲ مرکز جامع سنجش، اموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در شهر‌های یاسوج، دهدشت، گچساران، لنده، چرام، باشت، بهمئی، مارگون و عشایر برای سنجش کودکان پیش دبستانی و نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است.

گفت: از این تعداد ۴ مرکز در شهر یاسوج و بقیه هم در هر کدام از مراکز سایر شهرستان‌های ۱ مرکز سنجش دایر است.
دولت دوست، با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ نفر آزماینده در دو شیفت صبح و عصر در این مراکز مسئولیت کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی جامعه هدف را در این مراکز بر عهده دارند افزود: از مجموع این تعداد، ۶ نفر کار گفتاردرمانی، ۴ نفر کاردرمانی، ۱ نفر شنوایی سنجش، ۱ نفر بینایی سنجش و بقیه مدیران، آموزگاران و ارزیابان این مراکز هستند.
حسین دولت دوست، افزود: والدین ابتدا باید برای نوبت‌گیری جهت سنجش کودکان خود از طریق درگاه ملی دولت به نشانی اینترنتی my medu.ir مراجعه کنند.
وی، با بیان اینکه با اجرای ین طرح کودکانی که نیاز به سنجش دقیق‌تر داشته باشند به مراکز تخصصی‌تر معرفی می‌شوند، گفت: تاکنون ۲۰۰ کودک که دارای اختلالات شنوایی، بینایی و گفتاردرمانی بودند برای بررسی دقیق‌تر به مراکز و پزشکان متخصص معرفی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1