تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۴۷۴۵۱۳

حمله ایران به اسرائیل در ۴۸ ساعت آینده؟ / واکنش یک مقام کاخ سفید درباره هشدار بایدن به نتانیاهو درباره ایران

۱
۰
حمله ایران به اسرائیل در ۴۸ ساعت آینده؟ /  واکنش یک مقام کاخ سفید درباره هشدار بایدن به نتانیاهو درباره ایران
کبنا ؛یک سخنگوی کاخ سفید از افشای هر نوع هشدار آمریکا به مقامات اسرائیل درباره هرگونه حمله احتمالی ایران برای انتقام از این رژیم در پی حمله به کنسولگری خود در ۱۳ فروردین ماه جاری در دمشق سوریه خودداری کرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، خبرنگاری روز پنجشنبه به وقت محلی از «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پرسید آیا سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) یا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در خصوص حمله ایران به اسرائیل در ۴۸ ساعت آینده هشدار داده اند؟
کربی در پاسخ گفت: «من در مورد مسایل اطلاعاتی صحبت نخواهم کرد اما بایدن و نتانیاهو در مورد یک تهدید آشکار و معتبر ایران برای امنیت اسرائیل صحبت کردند.»
همزمان، تارنمای آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش داده است که دولت بایدن و اسرائیل بسیار نگران هستند که ایران برای یک حمله قریب الوقوع آماده می شود.
این رسانه آمریکایی که خبرنگار یهودی آن «باراک راوید» به منابع و مقامات اسرائیلی نیز نزدیک است و اخیرا نیز بعنوان تحلیلگر مسائل اسرائیل با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا همکاری می‌کند، نوشت: «نیروهای نیابتی ایران در لبنان، سوریه، عراق و غزه به اسرائیل حمله کرده اند اما حمله ای از خاک ایران صورت نگرفته است. حمله مستقیم ایران به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و می‌تواند به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود.»
این تارنمای اسرائیلی - آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی ادامه داد: « اسرائیل به ایالات متحده گفته است که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار علیه خود در سوریه در اوایل این هفته، حمله ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد و درگیری کنونی را به سطح دیگری خواهد برد.»
پیش از این کاخ سفید در بیانیه ای درباره گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو اعلام کرد: «دو مقام همچنین درباره تهدیدات عمومی ایران علیه اسرائیل و مردم اسرائیل گفتگو کردند. بایدن تصریح کرد که آمریکا قاطعانه از اسرائیل در مواجهه با این تهدیدات حمایت می کند.»
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که تماس روز پنجشنبه (چهارم آوریل ۲۰۲۴) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل «پرتنش و چالش برانگیز» بود و بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد واشنگتن به تهران پیام داده است که در حمله به کنسولگری این کشور (ایران) در دمشق سوریه، «هیچ نقشی» نداشته و ایران نباید «از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی استفاده کند.»
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او پرسید، فکر می کنید ایران چگونه به پیام آمریکا در خصوص حمله به تاسیسات خود در دمشق پاسخ داده است، زیرا مقامات ایرانی همچنان تهدید به اقدام تلافی جویانه می کنند؟
میلر پاسخ داد: «من قصد ندارم در مورد نحوه دریافت آن صحبت کنم. ایرانی ها می توانند خودشان صحبت کنند. من فقط می توانم بگویم ما بسیار صریح به ایرانی ها اعلام کردیم که هیچ نقشی در این حمله نداشتیم، قبل از وقوع، از آن خبر نداشتیم و هشدار دادیم ایران نباید از این حمله به عنوان بهانه ای برای حمله به نیروها و پایگاه های آمریکایی استفاده کند.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اعلام نکرد که دولت جو بایدن پیام خود را از طریق کشور ثالث پیگیری کرده است یا نه، اما تصریح کرد: ما توانایی ارسال پیام مستقیم و غیر مستقیم به ایران را وقتی که بر اساس منافع مان باشد، داریم.
میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساختمان مورد حمله واقعا دیپلماتیک بوده است؟ گفت: ما هنوز در حال جمع آوری در مورد نوع دقیق این تاسیسات هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به پاسخ یا تهدیدهای ایران، آیا منافع ایالات متحده آمریکا و نیروهایش در منطقه و سراسر جهان در حالت آماده باش قرار گرفته است؟ گفت: ما از هفتم اکتبر (۲۰۲۳) نگران افزایش تنش ها بودیم و از آن زمان وضعیت سفارتخانه ها را از نظر تهدیدها ارزیابی می کنیم.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مقصر ایران بجای اینکه دنبال بدبختی ملت خودش باشه همش تو غزه وسوریه پول مملکت به باد میده
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1