تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۴۷۴۳۶۱
رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

جوابیه محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا؛ اشتباه برداشت نشود لوله مربوط به خروجی پساب گاوداری بوده که  از بدو تأسیس تعبیه شده است /  هیچ‌گونه فاضلاب انسانی در آن نقطه از طریق لوله  وارد رودخانه نمی‌شود

۳
۰
جوابیه محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا؛ اشتباه برداشت نشود لوله مربوط به خروجی پساب گاوداری بوده که  از بدو تأسیس تعبیه شده است /  هیچ‌گونه فاضلاب انسانی در آن نقطه از طریق لوله  وارد رودخانه نمی‌شود
کبنا ؛ رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به خبر کبنا با عنوان  «دفع فاضلاب در حاشیه رودخانه بشار؟ نگرانی مردم از خطر آلودگی آب رودخانه + فیلم» واکنش نشان داده و گفته است: هیچ گونه فاضلاب انسانی در آن محدوده یا محدوده دیگری از طریق لوله وارد رودخانه نمی‌شود. لوله مربوط به خروجی پساب گاوداری بنیاد جانبازان است که از بدو تاسیس تا کنون سابقه داشته و پساب، قاعدتاً می‌بایست، پس از رعایت استانداردهای زیست محیطی و اطمینان از بی‌خطرسازی  مجدد مورداستفاده قرار گیرد.
 هادی سینایی گفت: پس از دریافت خبر و مشاهده فیلم و تصاویر، ضمن آنکه از قبل  می‌دانستیم، تحت هیچ شرایطی فاضلاب انسانی از طریق لوله نه در این محل،  بلکه  در هیچ جای دیگری از مسیر رودخانه وارد بشار نمی‌شود، اما معاون نظارت و پایش، مسئول اداره مدیریت عملکرد و بازرسی، رئیس اداره آزمایشگاه محیط‌زیست استان،  صبح امروز پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مجدد از محل موردنظر بازدید داشتند و هیچ‌گونه مدرک، شواهد  یا مستندی دال بر تخلیه فاضلاب انسانی از طریق لوله به رودخانه بشار مشاهده نشد.
 رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: لوله‌ای که به‌اشتباه  از آن به‌عنوان مسیر تخلیه فاضلاب انسانی به رودخانه برداشت شده،  مربوط به تخلیه پساب خروجی گاوداری بنیاد جانبازان است،  آن هم مربوط به چند ساله اخیر نیست، بلکه از بدو تأسیس گاوداری  تعبیه  شده  که  پساب این واحد از این طریق با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و اطمینان از بی‌خطرسازی پساب به رودخانه تخلیه  می‌شود.
 سینایی گفت: پساب خروجی صنایع تولیدی خدماتی استان به‌صورت دوره‌ای پایش و نمونه‌برداری می‌شوند، ضمن اینکه خود آن صنعت، موظف به  ثبت خوداظهاری است و
چنانچه پساب خروجی صنعتی،  استانداردهای زیست‌محیطی لازم  را نداشته باشد با تذکر زیست‌محیطی مدت‌دار مواجه خواهند شد.
 سینایی با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط‌قرمز محیط‌زیست است و با آلوده‌کنندگان   بدون اغماض برخورد خواهد شد گفت: روش کار بدین صورت است، ابتدا؛ به‌صورت سرزده از  پساب صنعت نمونه‌برداری می‌شود،  در آزمایشگاه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد، درصورتی‌که آن پساب آلوده تشخیص داده شود و استانداردهای زیست‌محیطی را نداشته باشد به آن صنعت تذکر زیست‌محیطی مدت‌دار داده می‌شود.
 پس از انقضای مدت اخطاریه، مجدد پساب صنعت پایش می‌شود در صورت عدم  رفع آلایندگی مطابق با قانون  آن صنعت به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
 رئیس اداره روابط‌عمومی محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبان‌ماه سال گذشته «۱۴۰۲» طی  چندین مرحله،  پساب  این گاوداری پایش شد، اما هر بار  به دلیل رعایت‌نکردن استانداردهای زیست‌محیطی به مراجع قضایی (شهرستان دنا)  معرفی شده و پرونده آن در جریان رسیدگی است.
 سینایی گفت: از دیگر اقدامات محیط‌زیست استان، معرفی این واحد تولیدی به‌عنوان «صنعت آلاینده» استان کهگیلویه و بویراحمد در لیست صنایع آلاینده کشور بود که تنبیهات متعاقبی برای آن صنعت دارد.
 وی با اشاره به اینکه خوشحالیم مسئله محیط‌زیست از بحث فانتزی خارج شده و به  دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است گفت: به مردم عزیز این قول را می‌دهیم که در برخورد با کسانی که مسائل زیست‌محیطی را نادیده بگیرند برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی گفت: سامانه رایگان ۱۵۴۰ به‌صورت شبانه‌روزی  آماده دریافت و  شنیدن گزارش و تخلفات زیست‌محیطی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تابستان گدشته کنار پل اول بشار زیر در دانشگاه چند بار دیدم که ماشین های تخلیه فاضلاب زیر پل کوچک کمربندی فاضلاب انسانی را خالی می کردند کسی هم پیگیر نبود
Iran, Islamic Republic of
با جوابت
.
Iran, Islamic Republic of
حساس سازی مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست خود یک نگاه مثبت هستش ولی نگه مهمتری که مردم باید بهش توجه ویژه داشته باشند، اینه که فقط روی سازمان محیط کلیک نکنن، در صورتی که سازمان محیط زیست یک سازمان نظارتی هست لطفا روی بقیه دستگاه‌های اجرایی کلیک کنید. سازمان محیط زیست از لحاظ تخصیص بودجه در قعر جدول هست متاسفانه و واقعا باید سپاسگزار محیط زیست باشیم که با اینهمه کمبود بازم نمیزارن کمبودی باشه.
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1