تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۷۳۰۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم و تصاویر| جلسه داغ پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با نادر منتظریان؛ از زمین‌های قزوین تا خرید رأی با شام / شرفم را به انتخابات غیرسالم نمی‌فروشم / پاسخ منتظریان به یک سؤال خاص؛ سؤال‌تان شوخی بود و خیلی جدی نیست

۱۴
۱
فیلم و تصاویر| جلسه داغ پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با نادر منتظریان؛ از زمین‌های قزوین تا خرید رأی با شام / شرفم را به انتخابات غیرسالم نمی‌فروشم / پاسخ منتظریان به یک سؤال خاص؛ سؤال‌تان شوخی بود و خیلی جدی نیست
کبنا ؛جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با نادر منتظریان، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد. در این جلسه سؤوالات داغی از منتظریان پرسیده شد. از زمین‌های قزوین تا خرید رأی با شام و کارت شارژ.
به گزارش کبنا، بعد از ظهر امروز جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با نادر منتظریان، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد و نادر منتظریان در این جلسه، اظهار کرد: امروز ناکارآمدی برخی مدیران وضعیت جامعه را دچار برخی مشکلات کرده‌اند و جوانان به‌همین خاطر گلایه دارند. باید از طایفه‌گرایی بیاییم، بیرون. اگر انتظار دارید قبیله‌گرایی نباشد و نخبگان وسط میدان باشند، باید خوب انتخاب کنید. ما اینجا هستیم که موانع را از سر راه شماها برداریم.
وی گفت: خودم را پاسخگوی دانشجویان، نخبگان و رسانه‌‌ها می‌دانیم و هر وقت شماها دعوت کردید، من در دانشگاه حضور پیدا می‌کنیم.
منتظریان در ادامه با اشاره به برخی از حرف و حدیث‌ها، گفت: جوانان ما با هر تیپ و قیافه و فکر فرزندان این دیار هستند و دست دوستی و مهربانی به‌ آنها می‌دانیم.
شکوهی، دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه یاسوج اولین نفری بود که سؤال کرد و گفت: آقای منتظریان چرا سران اصولگرایی و جریان‌های سیاسی اصولگرا، شانا، شورای ائتلاف و... از شما عبور کرده‌اند؟ آیا شما از تفکر سیاسی‌تان عبور کرده‌اید؟
منتظریان گفت: سؤال‌تان شوخی بود و خیلی جدی نیست. اگر کف جامعه را نگاه کنید، انتظارات‌شان مشخص هستند. من خط فکری‌ام مشخص است. همواره خط فکری من ولایت بوده و تکلیفش هم مشخص شده است. در این دوره به پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری خیلی شفاف و صریح اصولگرا و اصلاح‌طلب هستم. در تمام طول تاریخ همواره اینگونه بوده که برخی از افراد از جریان‌ها جدا شده‌اند؛ اما دلیل بر عدم حمایت از من توسط جریان‌های انقلابی و اصولگرا نیست.

منتظریان در ادامه بیان کرد: شعار بنده شایسته‌سالاری است. هر کس شاخص لازم را داشته باشد از مدیران آینده است. 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما گفته‌اید در چشمه‌نباتی هزار شغل ایجاد خواهید کرد، با کدام ابزار و به چه شکلی؟ گفت: من همچنین حرفی نزدم. از بشار تا آبشار مثل یک گوهر بودی که مدیریت شهری این فرصت را از ما گرفته‌‌اند اگر طرح تفرجگاهی اجرا می‌شد، یاسوج عروس خاورمیانه بود. زمانی خیابان جمهوری اسلامی متعلق به شهرداری یاسوج بود و الان به اندازه این ساختمانی که حضور دارید، ملک ندارد. مدیریت ناکارآمد این را از ما گرفته است. چشمه‌نباتی یک پتانسیل خوب برای گردشگری و ایجاد شغل برای جوانان بود، اما الان خودتان بروید و ببینید که چه بلایی سر آن آمده است.
دانشجویی در ادامه سؤال کرد که آقای منتظریان شما گفتید که با کارت شارژ نباید رأی دانشجو گرفته شود و این را در شأن دانشجو نمی‌دانید و توهین به دانشجو تلقی می‌کنید؟ آیا با شام دادن همین‌گونه است؟ لطفاً هزینه مالی انتخابات‌تان را شفاف اعلام کنید؟ آقای منتظریان پیشنهاد می‌دهم سکانس آخر فیلم مختارنامه را حتماً ببیند؟ مشکل جامعه ما متحجرانی هستند که انقلاب را به حاشیه می‌برند؟ لطفاً تکلیف‌تان را با این آنها مشخص کنید؟
منتظریان پاسخ داد که من هم همچنین صحبتی دارم که خرید رأی دانشجو با کارت شارژ توهین و اهانت به دانشجو است. دانشجو باید از هویت خود دفاع کند. چنین کارهایی از هر نماینده‌ای که سر بزند از او دوری کنید.
وی ادامه داد: من هیچ‌جا شام ندادم، کی من شام دادم.[برخی دانشجویان با صدای بلند گفتند؛ شب گذشته، ستاره شهر.] منتظریان این صحبت‌ها را رد کرد و حتی برخی از دانشجویانی که شب گذشته در ستاره شهر حضور داشتند این موضوع را رد کردند و گفتند؛ اگر ما بودیم، از شامی خبری نبود.
منتظریان توضیح داد: در ستاره شهر 7 هزار جوان حضور داشت، شام کجا بود و اصلاً ممکن نبود. هزینه‌های بنده خیلی روشن و شفاف است. آنهایی که هزینه‌های غیرمتعارف می‌کنند، شما به‌عنوان دانشجو و دانشگاهی باید از آنها مطالبه کنید.
وی با بیان اینکه من حساب مشخصی دارم و همچنین شفاف و روشن است، افزود: حرف من کسانی هستند که با پول‌های بادآورده رأی مردم را می‌خرند. اینها را باید کنار گذاشت.
این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در ادامه تاکید کرد: 40سال کارمند هستم. 30سال مدیر بودم. رانت در اختیارم بود و استفاده نکردم. نه‌شخصیت، نه‌دین خودم را و نه‌جایگاه نمایندگی را با این چیزها نمی‌فروشم.

منتظریان در پاسخ به سؤالی در خصوص لایحه حجاب، گفت: حجاب حکم خدا است. من معتقدم که خانواده، دختران و زنان ما اصلاً بی‌حجاب نیستند. اگر برخی در خیابان‌ها اقداماتی دارند، معترض به برخی از بدعت‌های نادرست از جمله؛ تبعیض، پارتی‌بازی، تخلف و گاهی فساد هستند که من هم از آنها دفاع می‌کنم و همه‌باهم باید با آنها مقابله کنیم.
وی دی پاسخ به سؤالی که کنار شما هم پیمانکاران حضور دارند؟ همچنین در خصوص شفافیت چه سازوکاری دارید و مشخص می‌کنید که مردم عملکردتان را به‌طور شفاف رصد کنند؟ ما شک نداریم که نسبت به خیلی‌ها اصلح هستید؛ اما باید خودتان را اثبات کنید؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر شما پیروز شوید، دست به طایفه‌گرایی، قوم‌گرایی و... نزنید؟ گفت: در بحث شفافیت، 30سال مدیریت داشتم و گاهی بعضی از اقدام‌های من به‌اندازه یک دوره نمایندگی ارزش داشت. هرجا مدیر بودم، 80 درصد جوانان اطراف من بودند. من به انرژی جوانان اعتقاد دارم و معتقدم که جوانان می‌توانند، بیایند و این وضعیت را نجات دهند.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه به هزینه‌کرد خود در دوره تبلیغات انتخابات گریزی زد و گفت: پیمانکاران در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان بال کارهای عمرانی هستند و از آنها تشکر می‌کنم و حضورشان کنار من و دیگران طبیعی است. اما حرف من با آن پیمانکاری است که پشت تریبون قرار می‌گیرد و می‌گوید: من رقیب شما هستم، من در مناظره هم گفتم، این پیمانکار درست می‌گوید؛ او با پول‌های غیرمتعارف به مقابله با ماها آمده است.
منتظریان اضافه کرد: تنها کسی هستم که اموال و امکاناتم را اعلام کرده‌ام و بقیه کاندیداها هم اعلام کنند.
وی افزود: نیامده‌ام که به هر قیمتی به این جایگاه برسم. طوایف تیغ دو لبه هستند. من معتقدم که طوایف، قبیله و عشیره فرصت است. اما نباید هر جا کم می‌آوریم، پشت سر قبیله سنگر بگیریم و در انتخابات به‌جای انتخاب شایستگان به‌انتخاب قوم و خویش خود روی بیاوریم.

منتظریان در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگر در خصوص مسکن گفت: مسکن جوانان اولویت من است. بنده خودم یکی از منتقدین این وضعیت مسکن در استان و شهر یاسوج هستم؛ چرا که با این ترکیب مدیریتی رتبه‌های آخر در ساخت و ساز پروژه نهضت مسکن را داریم. با انتخاب مدیران کارآمد و شایسته این مشکلات برطرف می‌شود.
نامزد انتخابات مجلس در خصوص سؤالی پیرامون طرح شفافیت در مجلس گفت: من نماینده‌ای که رأی ممتنع دارد را قبول ندارم. نماینده هم باید وزیر را درست انتخاب کند و هم به استیضاح بکشاند.  موکلین باید به این نتیجه برسند که اگر یک رأی هم داشته باشد باید حق و حقوق موکلان‌شان را از وزیران گرفته شود.
  
چرا منتظریان این دانشجو را تشویق کرد؟
****************

دانشجویی سؤال کرد که چهار سال و 24 سال نمایندگان ما در مجلس یک خواب هستند و یا حضور ندارند، آیا شما هم وقت‌تان را در قبرستان‌ها و مراسم‌های فاتحه‌خوانی می‌گذارنید؟ منتظریان گفت: وقت نمایندگان حقوق مردم است. اگر بار امانت بر دوشم گذاشتند، ذره دره وقتم را برای مردم می‌گذارم. مرز فاتحه‌خوانی را تعیین تکلیف می‌کنم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه شما برنامه ارائه نمی‌دهید و همه‌اش به نماینده و دیگران گیر می‌دهی؟ گفت: من برنامه‌ام را در تلویزیون ارائه دادم و برنامه‌ام را در 120 صفحه آمده‌ کرده‌ام.
   
فیلم| پاسخ منتظریان در خصوص زمین‌های قزوین
****************
منتظریان گفت: اگر به اندازه یک بند انگشت از من فساد پیدا کردید، هر چه شماها گفتید؛ قبول می‌کنم. هیچ جا سندی وجود ندارد مبنی بر زمین‌خواری قزوین.  در این کره خاکی هر کدام از شما یک عدد آپارتمان پیدا کردید که سند مالیکت آن متعلق به من بود، برای خودتان. دسترسی به کارخانه‌های بزرگ داشتم اما حاضر نشدم از رانتم استفاده کنم.
منتظریان با بیان اینکه امروز شرفم را به انتخابات غیرسالم نمی‌فروشم، گفت: من اهل دروغ نیستم و صادق هستم.
این نامزد انتخابات مجلس گفت: بر اساس قانون انتخابات برنامه‌های کاندیداها از سوی هیئت اجرایی انتخابات مشخص شده است. کاندیداها نمی‌توانند، سرخود هر کاری را انجام بدهند. آقای بهرامی روز پنجشنبه برای مناظره در خدمت‌شان هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما

روشنفکر منتظر مناظره هستیم
Iran, Islamic Republic of
منتظریان
مقتدر
جسور
دستپاک
+×+×+×+×÷=/_<<[
منتظر روشنفکر هستیم در مناظره ها
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
منتظریان منتخب نسل جوان
شجاع، تواتمند، بی ریا
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک دانشجو باور کن تا امروز حتی از قیافتون هم بدم میومد و حاظر به رای دادن به شما نبودم و به زور آمدم این جلسه ولی با حضور در این جلسه و گوش دادن به بحثهای مطرح شده خدایی به صداقت و شجاعت و پاکدستی شما ایمان دارم و شاید اصلاً تصمیم داشتم در انتخابات شرکت نکنم و برام هم مهم نبود ولی الان آگاهانه تصمیم گرفته ام که رای دهم و شما را به عنوان کاندید مورد نظر خود انتخاب کنم .
جبران
Iran, Islamic Republic of
انصافا کسیکه با دانشجو جلسه می‌گذارد و قبول می‌کند در جلسات می‌رود شایسته مجلس هست هر که می‌خواهد باشد
United States
حاج منتظریان فراتر از آنچه بود که در ذهنم داشتم
بطور قطع ایشان کسی است که می‌تواند تحولات اساسی که خواسته مردم است در استان ایجاد کنند
United States
لبیک یا حسین
هرچه به مناظره ها گوش میدهم اطمینانم بیشتر می‌شود که حاج منتظریان اصلح ترین کاندید است
شجاعت. صداقت. کارنامه
همه و همه دلیل من برای انتخابم هست
United States
درود بر حاج منتظریان
حضور شما در بین دانشجویان و پاسخ به سوالات
خیلی چیزها را برای ما روشن کرده است
شما انتخاب اصلح هستید
امروز در هرجای حضور پیدا می کنم از سابقه درخشان و کارآمدی شما سخن در میان است
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مرد مبارزه با بی عدالتی و رانت خواری
Iran, Islamic Republic of
شخصیت متین و منطقی منتظریان بسیار تاثیرگذار بوده و موج بت سمت اون شده
Iran, Islamic Republic of
آپارتمان ها به کسی دیگه هستند
Iran, Islamic Republic of
معاد و جوانمردان همش مال خودشه اگر نبود همتون تف بر من کنید
Iran, Islamic Republic of
دیوار حاشا بلنده برادر منتظریان
امامی
Iran, Islamic Republic of
اگر برنده شدی و مدیر کل میراث را عوض کردی جدیت شما مشخص میشه
براحمد
Iran, Islamic Republic of
نیاز به قسم نیست ۵۰ساله همسایه هستیم خونه پدرشونه با برادراش شریکن خیلی نمی‌خواد آتیش بگیری هرکس جایگاه ایشونو داشت خودشو گم میکرد
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1