تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۴۷۲۶۸۴
در جلسه مشترک شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آیت‌الله ملک‌حسینی: مقبول‌ترین، واقعی‌ترین و توجیه‌پذیرترین نظام، نظام ولایت‌فقیه است / دسته‌ای خوش و دسته‌ای ناخوش، ناشی از بی‌عدالتی‌هاست

۰
آیت‌الله ملک‌حسینی: مقبول‌ترین، واقعی‌ترین و توجیه‌پذیرترین نظام، نظام ولایت‌فقیه است / دسته‌ای خوش و دسته‌ای ناخوش، ناشی از بی‌عدالتی‌هاست
کبنا ؛نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقبول‌ترین، واقعی‌ترین و توجیه‌پذیرترین نظام در عهد غیبت نظام ولی‌فقیه است.
به گزارش کبنا، حضرت آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شامگاه (شنبه 28 بهمن‌ماه 1402) در جلسه شورای مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت اصولگریان استان کهگیلویه و بویراحمد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شعبان ماه بزرگ و معظم است، ان‌شاء‌الله در این ماه بزرگ شوید.
وی افزود: معبرهای ورود به بحث ولایت و امامت در دین فراوان است. هم ترسیم از معبرهای عقلی بر اساس آیات و روایات و هم ترسیمی از معبرهایی که ریشه در عقل ندارد و از آن به معبرهای شرعی یاد می‌کنند.
آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: تجلی حاکمیت خداوند بر انسان عالمِ معصوم است یا عالم عادل. خداوند متعال تنها صاحب حق و حکم است. تجلی حاکمیت و ولایت خداوند در یک انسانی است که هدایت انسان‌ها با اوست. یعنی رسول دین خدا. حریت انسان‌ها هرگز شکسته نمی‌شود. هیچ‌کس حق فرمان دادن به کسی را ندارد و هیج‌کس حق فرمان‌پذیری از هیچ‌کسی را هم ندارد. این قاعده دین است، به جزء آن زمانی که خداوند فرمان به اطاعت از کسی داده باشد. هم او می‌تواند، فرمان دهد و هم دیگران می‌توانند، فرمان بپذیرند. اینها قواعدی هستند که ولایت‌ الهی و حاکمیت الهی در انسان تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از معبرها برای درک حقیقت ولایت، سخن حضرت امیرالمومنین (ع) است که معروف به خطبه شقشقيّه است. امامت به سه عنصر علم، عدل و عهد نیاز دارد. 
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به عنصر عدل، گفت: نمی‌شود، فقر و تبغیض را در جامعه تحمل کرد، دسته‌ای خوش و دسته‌ای ناخوش، ناشی از بی‌عدالتی‌ها، نمی‌شود. این سه عنصر به امامت معنا می‌دهد.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خود با بیام اینکه در عرصه هدایت و حاکمیت خداوند متعال دو نظام تعریف شده است، گفت: یکی نظام رسالت و امامت، عهدی که رسولان و امامان برعهده دارند و دیگری نظام ولایت فقیه. چون یکی تجلی دیگری است، بی‌شک باید همان اوصاف بر آن حاکم شود، به‌قدر مرتبتش، عدالت و علم به‌قدر مرتبتش. 
در یکی عدالت اوج می‌گیرد به عصمت می‌رسد و در یکی عصمت تنزل پیدا می‌کند و به عدالت می‌رسد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرنگان با بیان اینکه نصب برعهده خبرگان رهبری نیست بلکه کشف بر عهده خبرگان رهبری است، گفت: وقتی رهبری مقام معظم رهبری کشف شد، ایشان فرمودند؛ عهدی است که باید بر آن بایستیم. مقبول‌ترین، واقعی‌ترین و توجیه‌پذیرترین نظام در عهد غیبت نظام ولایت‌فقیه است.
وی افزود: تعطیلی احکام معنا ندارد. مردم نمی‌توانند زندگی خود را در خوردن و خوابیدن خلاصه کنند. انسان نیازمند به معنویت است. تا زمان ظهور منجی عالم بشریت که همه ماها منتظر آن هستیم، بی‌شک نمی‌توان دین معطل بماند. انقلاب اسلامی بر مدار نظام ولی‌فقیه شکل گرفت، آنهم توسط مرجع بزرگی و انسانی سترگ که طرح انقلاب را در گامی به سوی ظهور حضرت عصر (عج) برانداخت. ولی امروز انقلاب یعنی مقام معظم رهبری پیگیر گام‌های ثانی برای تحقق تمدن اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1