تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۷۲۴۱۲
در نمایشگاه عکس‌های دیده نشده از اولین عکاس بازار یاسوج؛

آیت‌الله ملک حسینی: صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد / عکس‌های حجازی خاطرات را برای ما زنده کرد

۰
آیت‌الله ملک حسینی: صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد
کبنا ؛ نمایشگاه عکس‌های دیده نشده از دوربین یدالله حجازی پور اولین عکاس بازار یاسوج از دهه ۴۰ الی دهه ۹۰ از سوی اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مجلس خبرگان رهبری در نگارخانه باران یاسوج برپاشد.
به گزارش کبنا، در این نمایشگاه آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: روزی که عکس نبود مردم درخاطر هاشان تصویر هارا ضبط می‌کردند، صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد که خاطره‌هایی که محو می‌شدند به لطف این صنعت برجا ماندند.
با تأکید براینکه در کنار تاریخ کتبی و شفاهی عکس‌ها یک یک تاریخ مصور هستند و شاید گویا تراز تاریخ کتبی و شفاهی باشند اظهار داشت: در تاریخ کتبی گاهی بعضی امور را می‌شود نوشت که واقعیت ندارد، و در تاریخ شفاهی هم گا‌هاً مفاهیمی از ذهن ‌می‌روند و بسیاری از دست ‌می‌روند.
آیت الله ملک حسینی افزود: اما در تاریخ مصور یک اتفاق بزرگ رقم‌زده می‌شود و انچه رخ داده به نمایش گذاشته می‌شود، البته خدا کند بشر انطور که در گفته‌ها و نوشته‌ها دست می‌برد دیگه در تصویر‌ها دست نبرد.
وی خاطرنشان کرد: این عکس‌ها بسیار خاطر‌انگیز بود زنده می‌کند خاطرات را برای ما‌هایی که در این راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردیم و احساس می‌کنم خاطره‌انگیزی این مسأله فقط برای ما‌ها نیست.
ملک حسینی با اعلام اینکه بچه‌ها نسل جدید اگر که بیایند و این عکس‌ها را ببیند گرچه خاطره ندارند اما اثر یک خاطره بر نهادشان گذاشته می‌شود اضافه کرد: تصویر پدرانشان، عموم‌ها دایی‌ها، خاله و عمه‌هایشان را می‌بینند که با رشادت و مردانگی یک اتفاق بزرگی بنام انقلاب را رقم زدند بدون شک باید پاسداری شود از این رخداد بزرگ و ثبت خاطرات و رخداد‌های تاریخی برای حفظ درک، فهم و رشد نسبت به اینده مؤثر است.
وی اضافه کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای حجازی را که اثار خوبی را برای نسل‌های اینده به یادگار گذاشت، خوشحال شدم که فرزندان مرحوم حجازی این میراث را حفظ کردند، خدا کند ایندگان هم میراث داری کنند.
نماینده خبرگان رهبری در استان گفت: طبیعتا اگه ثبت این عکس‌ها در گذشته برای امروز خاطره است، امروز هم برای آینده همین ویژگی را خواهد داشت، اما به روز بودن انسان این است که نه به خاطره‌های گذشته فکر کند و نه به اینکه خاطره‌ای برای اینده خواهند بود.
آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی یادآور شد: انسان باید هر روز احساس کند روز زندگی، نشاط، دینداری و سیر به سوی خداوند متعال است انتخاب کند ان حرکت را و به وظیفه انسانیش عمل کند.
وی افزود: اینکه انسان در رسالت خود حفظ خاطره‌ها برای اینده‌گان را در نظر دارد یا نه بحث دیگری است، اما بداند تصویر او را اگر دوربین‌ها هم نگیرند، اما فرشتگان تصویش را برای قیامت او ثبت و ضبط خواهند کرد.
گفتنی است؛ قراربود که نمایشگاه تا ۲۳ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دایر باشد اما به جهت استقبال شدید مردم و هنرمندان این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ تمدید و دایر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1