تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۷۱۹۹۱
در دیدار با معاون وزیر بهداشت و درمان مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تنها استانی هستیم که مرکز آن بیمارستان سرطانی ندارد

۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  تنها استانی هستیم که مرکز آن بیمارستان سرطانی ندارد
کبنا ؛معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات استان در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات این استان در زمینه درمان بیماری‌های قلبی، با نصب دستگاه آنژیوگرافی و تأمین نیروی انسانی این مشکل مرتفع شده دیگر نیاز نیست که مردم جهت درمان بیماری‌های قلبی خود به استان‌های مجاور مراجعه نمایند.


وی با بیان اینکه در حوزه درمان استان کهگیلویه و بویراحمد طی دوسال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: تجهیزات بسیاری خوبی به این استان تخصیص داده شده است که نمونه‌ای از آن تجهیز کامل بخش NICU (مراقبت‌های ویژه) برای نوزادان تازه متولد شده است.
وی از صدور مجوز ساخت بیمارستان سرطان در استان خبر داد و گفت: باید اهتمام و پیگیری‌های لازم جهت تسریع در ساخت این بیمارستان صورت پذیرد و جهت تأمین تجهیزات آن به طور رایگان قول مساعد خواهیم داد.
سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار کرد: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث بهداشت و درمان با استان‌های همجوار تفاوت دارد. متأسفانه ما از نظر امکانات از همه آن‌ها پایین‌تر هستیم.
احمدزاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از لحاظ نحوه آموزش کاملاً منطبق با شیراز و جزء بهترین‌ها هستیم اما با وجود پزشکان متخصص، امکانات سطح پایینی در استان داریم که لازم است وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.
وی گفت: در امکانات اولیه، در بحث سرطان حتی در حوزه تشخیص آن و نیز در بحث سی تی اسکن بیمارستان‌هایمان مشکل داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کمبود زیرساخت‌های درمانی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اشاره کرد و گفت: بار درمانی چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر دوش بیمارستان دهدشت است که جوابگو نیست و نیازمند حمایت وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های جدید هستیم.
احمدزاده تأکید کرد: در سفر وزیر بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده‌اند، مردم به این مساعدت‌ها امید دارند و چنانچه اجرا نشوند ناامید خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر دوم ریاست جمهوری به بخش بهداشت و درمان استان تخصیص داده شده در حالی که تنها استانی هستیم که مرکز آن بیمارستان سرطانی ندارد و امیدواریم با همراهی وزارت بهداشت در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این دیدار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات از محل هیئت امنا در زمینه‌های مختلف به استان تحصیص داده شده است که بخشی از آن‌ها هم اکنون در انبارها هستند و بخشی نیز توزیع شده‌اند.
سعید جاودان سیرت خاطر نشان کرد: طی سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان ۲۹ پروژه ملی و استانی در حوزه بهداشت و درمان استان به بهره‌برداری رسید که بیمارستان بهمئی یکی از مهمترین این پروژه‌ها بود.
وی اذعان داشت: در دهه فجر سال جاری نیز ۱۵ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بالغ بر ۲۶ پروژه در دست اقدام داریم که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
جاودان سیرت خاطر نشان کرد: در بحث رادیوتراپی طی صحبت‌هایی که با آقای دکتر کریمی دادیم، مجوزهای اصلی لازم برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مربوط به سرطان و متعلقات آن صادر شده که بی‌شک در کاهش مشکلات مردم ما بسیار مؤثر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر وتشکر از معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: اهتمام ویژه وزارت نگاه دکتر کریمی و تیم‌ ایشان در معاونت درمان به استان تاکنون دید مثبتی بوده و یقین داریم که در ادامه هم همینگونه خواهد بود و سفرشان به استان قطعاً پربار است.





نام شما

آدرس ايميل شما

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1