تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۷۱۹۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم و تصاویر | حرف سنگین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاون وزیر بهداشت: در سفر وزیر بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده‌اند، مردم ناامید خواهند شد / پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج: 12 ماه کارآنه ما عقب افتاده، 16 ماه تعرفه پرستاری دریافت نکرده‌ایم / شوق و انگیزه کار نداریم / خانمی بعد از 12 سال کار در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اخراج شد / شکایت مادری از بیمارستان امام سجاد

۱۴
۰
فیلم و تصاویر | حرف سنگین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاون وزیر بهداشت: در سفر وزیر بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده‌اند، مردم ناامید خواهند شد / پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج: 12 ماه کارآنه ما عقب افتاده، 16 ماه تعرفه پرستاری دریافت نکرده‌ایم / شوق و انگیزه کار نداریم / خانمی بعد از 12 سال کار  در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اخراج شد / شکایت مادری از بیمارستان امام سجاد
کبنا ؛پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ظهر امروز میزبان سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان بودند. کریمی بعد از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با استاندار این استان به بیمارستان امام سجاد (ع) رفت و از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد. حرف‌های پرستاران و همراهان بیماران را برای اطلاع مسئولان بالادستی منتشر می‌شود.
به گزارش کبنا، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه 1402) سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وی در ابتدای سفرش به دیدار استاندار این استان رفت و بعد از آن، از بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بازدید کرد.
یکی از پرستاران بیمارستان امام سجاد (ع) در دیدار با معاون درمان، گفت: 12 ماه کارآنه ما عقب افتاده و رفاهیات ما صفر است. حق مسکن ما از 90 هزار تومان به 250 هزار تومان رسیده و ایاب و ذهاب هم نداریم.
وی افزود: بیمه تکمیلی ما سه ماه قطع شده و بلاتکلیف مانده است.
   
پرستار دیگری گفت: اگر هر موضوع دیگری به کشور ربط داشته باشد، اما بیمه تکمیلی به خود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ربط دارد چرا سه ماه بیمه تکمیلی ما قطع شده و کسی هم سرش درد نمی‌کند. حالا ما به شما گفتیم، ببینیم چطور می‌شود؟!
پرستار خانم دیگری که دلش از همه پُرتر بود، گفت: از علوم پزشکی گلایه دارم. همیشه به ما می‌گویند؛ «مشکلی نیست که آسان نشود.» اصلاً این مسئله صحت ندارد. چون ماه یک بار به ریاست دانشگاه شکایت کردم، چرا تعرفه پرستاری و کارآنه را در دست‌مان نمی‌گذارید. می‌گویند؛ چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. به مدت شش ماه مرا با این دیسک کمر آواره این طرف و آن طرف کردند.
   
حالا چاره کار چیست؟ اجازه صحبت هم نمی‌دهند. ارزشی برایمان قائل نیستند. 6 ماه مرا بیکار گذاشتند. محل کار برایم مشخص نکردند و هر جا می‌رفتم، می‌گفتند؛ خانم برو بیرون ما نیاز به شما نداریم. چرا دم از اسلام می‌زنیم اما یک بند از اسلام را نمی‌شناسیم.
در ادامه بازدید معاون درمان از بخش‌های مختلف بیمارستان امام سجاد (ع)، یکی از پرستارن نیز گفت: اینجا مرکز بخش قلب استان است. مرکز داخلی با اطفال است. بخش‌های پشتیبانی ما تعداد تخت‌هایش کم است.
وی افزود: در بخش ICU چهار تخت بیشتر نداریم و این در حالی است که کل استان کهگیلویه و بویراحمد به اینجا مراجعه می‌کنند.

این پرستار خواستار توجه ویژه‌ای به مراکز درمانی استان شد. بعد از صحبت‌های این پرستار، شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد تخت‌های بخش‌های داخلی اشاره کرد و گفت: حدود 80 تخت داخلی داریم. بیمارستان امام سجاد (ع) متعلق به تأمین اجتماعی بوده که ما خریداری کردیم و فضای آن فضای درمانی نبوده.
مادر دیگری از سهل‌انگاری و تأخیر پزشک بر سر بالین بیمارش سخن گفت که پزشک مشغول در بیمارستان امام سجاد (ع) گفت: 11 ماه از سال می‌گذرد، حقوق به ما نداده‌اند. آن موقع حقوق من 8 میلیون است که در ماه 600 ساعت کار می‌کنم.
پرستار دیگری تاکید کرد: 16 ماه تعرفه پرستاری و 12 ماه کارآنه نیز به ما پرداخت نکردند. رفاهیات صفر است. حق مسکن ما 90 هزار تومان آن را به 250 هزار تومان رساندند، با چه شوق و انگیزه‌ای کار کنیم.
مادر بیماری در دیدار با معاون درمان گفت: بر اساس آمپول اشتباه به مغز فرزند من فشار آمده، وَرَم کرده و دچار تشنج شده و شکایت کردم و پاسخی نگرفته‌ام. من فرزندم را سالم آورده‌ام و سالم می‌خواهم.
   
همراه یکی از بیماران از کمبود نیروی خدماتی گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر به نظافت بخش‌های زایمان و... داشت.
نفر دیگری جلو آمد و گفت: من از سال 93 سرکار بودم، الان علوم پزشکی به من گفته‌اند که سرکار نیایم، چرا؟ 12 سال کار کردم. الان باید چه کاری انجام بدهم. معاون درمان سری تکان داد و قول پیگیری داد.
مهمترین بحثی که پرستاران داشتند روی کارآنه و تعرفه پرستاری بود.
در ادامه سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان بخش NICU بیمارستان امام سجاد (ع) را افتتاح کرد. محمود شهامت معاون درمان گفت: مرکز NICU استان که در بیمارستان امام سجاد (ع) مستقر است تا یک ماه پیش 14 تخت بیشتر نداشت که الان با همت خیری تعداد تخت‌های بخش NICU استان به 22 تخت افزایش پیدا کرد. با افزایش این تخت‌ها و وجود 10 تخت NICU در شهرستان‌های گچساران و باشت سقف تخت‌های ما تکمیل شده است. 
وی افزود: با این وضعیت اعزام‌های ما که در هفته یک تا دو مورد کنسل خواهد شد و اینجا درمان خواهد شد. تجهیزات لازمی که خواستم تحویل داده شد و امیدواریم مابقی تجهیزات هم به دست ما برسد.

به گزارش کبنا، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات استان در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات این استان در زمینه درمان بیماری‌های قلبی، با نصب دستگاه آنژیوگرافی و تأمین نیروی انسانی این مشکل مرتفع شده دیگر نیاز نیست که مردم جهت درمان بیماری‌های قلبی خود به استان‌های مجاور مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان استان کهگیلویه و بویراحمد طی دوسال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: تجهیزات بسیاری خوبی به این استان تخصیص داده شده است که نمونه‌ای از آن تجهیز کامل بخش NICU (مراقبت‌های ویژه) برای نوزادان تازه متولد شده است.
وی از صدور مجوز ساخت بیمارستان سرطان در استان خبر داد و گفت: باید اهتمام و پیگیری‌های لازم جهت تسریع در ساخت این بیمارستان صورت پذیرد و جهت تأمین تجهیزات آن به طور رایگان قول مساعد خواهیم داد.
سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار کرد: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث بهداشت و درمان با استان‌های همجوار تفاوت دارد. متأسفانه ما از نظر امکانات از همه آن‌ها پایین‌تر هستیم.
احمدزاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از لحاظ نحوه آموزش کاملاً منطبق با شیراز و جزء بهترین‌ها هستیم اما با وجود پزشکان متخصص، امکانات سطح پایینی در استان داریم که لازم است وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.
وی گفت: در امکانات اولیه، در بحث سرطان حتی در حوزه تشخیص آن و نیز در بحث سی تی اسکن بیمارستان‌هایمان مشکل داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کمبود زیرساخت‌های درمانی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اشاره کرد و گفت: بار درمانی چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر دوش بیمارستان دهدشت است که جوابگو نیست و نیازمند حمایت وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های جدید هستیم.
احمدزاده تأکید کرد: در سفر وزیر بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده‌اند، مردم به این مساعدت‌ها امید دارند و چنانچه اجرا نشوند ناامید خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر دوم ریاست جمهوری به بخش بهداشت و درمان استان تخصیص داده شده در حالی که تنها استانی هستیم که مرکز آن بیمارستان سرطانی ندارد و امیدواریم با همراهی وزارت بهداشت در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این دیدار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات از محل هیئت امنا در زمینه‌های مختلف به استان تحصیص داده شده است که بخشی از آن‌ها هم اکنون در انبارها هستند و بخشی نیز توزیع شده‌اند.
سعید جاودان سیرت خاطر نشان کرد: طی سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان ۲۹ پروژه ملی و استانی در حوزه بهداشت و درمان استان به بهره‌برداری رسید که بیمارستان بهمئی یکی از مهمترین این پروژه‌ها بود.
وی اذعان داشت: در دهه فجر سال جاری نیز ۱۵ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بالغ بر ۲۶ پروژه در دست اقدام داریم که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
جاودان سیرت خاطر نشان کرد: در بحث رادیوتراپی طی صحبت‌هایی که با آقای دکتر کریمی دادیم، مجوزهای اصلی لازم برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مربوط به سرطان و متعلقات آن صادر شده که بی‌شک در کاهش مشکلات مردم ما بسیار مؤثر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر وتشکر از معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: اهتمام ویژه وزارت نگاه دکتر کریمی و تیم‌ ایشان در معاونت درمان به استان تاکنون دید مثبتی بوده و یقین داریم که در ادامه هم همینگونه خواهد بود و سفرشان به استان قطعاً پربار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قطعا قطعا قطعا هر ۳ نماینده استان و شخص استاندار به خاطر اینکه دانشگاه علوم پزشکی رو که با جان و سلامتی مردم سرکار داره در این ۴سال بر اثر سیاسی بازی به ویرانه ای تبدیل کردند در اون دنیا باید پاسخگو باشن.البته در همین دنیا هم چوبشو خواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
مردم ناراضی
پرسنل ناراضی
کادر درمان ناراضی
آدم سالم رو میارن جنازشو تحویل میدن
لعنت خدا بر مسببین وضع موجود
پرستار
Iran, Islamic Republic of
در این استان بحث درمان برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد و تنها انتصاب های سیاسی و استخدام های فله ایی نمایندگان مطرح هست؛و ماشاهد مرگ همشهریان عزیزمان بر اثر سکته قلبی به دلیل نبود انژیوگرافی فعال در استان.و هزاران مشکل دیگر....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جلوی مسئولین وزارتی بجای مطالبگری بیشتر فکر صندلی اند و همه چیز میخوان بگن گل و بلبله
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
استاندار به شکلی در هیئت اجرایی انتخابات دخیل هست که به ضرر منتظریان باشد.
دلیل این همه ترس از منتظریان چیه؟
Iran, Islamic Republic of
تنها دلیل ترس استاندار از منتظریان و موحد اینه که می‌دونه در صورت پیروزی این دو عزیز کار خودش و تاجگردون تمام هست
جدیدا آقای تاجگردون گفتن که آرایش بزرگواری در کهگیلویه و بهرامی در بویراحمد مناسب است.
آقای تاجگردون زهی خیال باطل
با پیروزی موحد و منتظریان کارت تموم
مرادی
Iran, Islamic Republic of
بعضی پرسنل کاملا مشخص بود که صحبتهاشون بعنوان انتقاد در راستای جهت دهی انتخابات بود وگرنه چه دلیلی داره وقتی خود معاون وزیر از کمبود و عقب افتادن مطالبات دانشگاه توسط بیمه ها صحبت میکنه شما بیایید و عمدا همه چیزو به مدیریت دانشگاه ببندید.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
ملت که نمی دونند چه بودجه عظیمی صرف حقوق ومزایای علوم پزشکی هادرسطح کشورمیشه ..پولهایی که بایدصرف امورزیربنایی واشتغال میشد...همین علوم پزشکی یاسوج بیش ازهفت هزارپرسنل...واویلا چه خبره...بحث پرستارهاشون بایدیه روزکارباشه ویه روزاستراحت نه سه یاچهارروز استراحت..اون روزکارهم تامیتونن چرت واستراحت و...یه لیسانس پرستاری باسنوات خدمت یکسان بیاریدباهم طرازش دریک دستگاه دیگه مثل اداره ارشادیابهزیستی مقایسه کنیدببینیدحکم ودریافتی هاشون چه تفاوت فاحشی دارند...شش روزدرهفته هم کارمندسرکارومثل اینها که سه روزوچهارروز بیکارنیستند...حقیقت این بودکه خدمتتان عرض کردم...هرکی وظیفه ای داره ونبایدخیلی مانوربده روی زحمتش ومنت بذاره...
پرستار
United Kingdom
بیمارستان امام سجاد نیاز به تغییرات اساسی دارد برخورد بد مسولین بیمارستان باعث شده انگیزه کارکردن نباشه خواستار تغییر رئیس بیمارستان هستیم انشاالله ریاست محترم دانشگاه خواسته پرسنل را محقق نماید با تشکر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اخ سی حرف سنگین لودر هم جابه جاش نیکنه اقای استاندار زحمت بده به خودش سرظهر تو ترافیک یاسوج بچرخه تو چاله وچوله هاش و گشتی هم به محیط های اداری بزنن ببینم پارتی بازی و جناح بازی چی به سر مردم اورده وای بر این وضع و استاندارش
Iran, Islamic Republic of
مدیری که سه ماهه نتونسته بیمه تکمیلی پرسنل خودش در علوم پزشکی را حل کنه، کی میتونه مشکل مردم و بیماران را حل کنه؟ معلومه که نمیتونه
پرستار امام سجاد
Iran, Islamic Republic of
رسیس بیمارسان امام سجاد نه سواد آنچنانی داره و نه توان مدیریتی.. اخلاق و رفتارش رو هم که نگم بهتره..
از رئیس دانشگاه خواهشمندیم این مدیر نامدیر رو عزل و یک نیروی کارامدی در راس بیمارستان امام سجاد بگذارند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
احمد زاده ادم اثر گذاری نیست فقط مردم استان معطل کرده و‌جدیدا هم که دو دستگاه ماشین لاکچری برای رفت و امد خود خریده درود برادر
Iran, Islamic Republic of
قول های وزیر بهداشت و تیم آن:

۱/ سرانجام دانشکده داروسازی چه شد?
۲/ سرانجام بیمارستان دوم دهدشت چی شد?
۳/ و سرانجام بیمارستان برای بیماران سرطانی چی می شود?!!!!!
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1