تاریخ انتشار
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۷۰۸۷۳
حجت الاسلام عالی:

قضیه فلسطین کلید رمزآلود فرج است / ایران حکومت زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است/ قدرت منطقه‌ای ایران را باید از بیرون دید/ قبل از آمدن امام زمان (عج) باید یک امنیت نسبی فراهم شود

۰
حجت الاسلام عالی: قضیه فلسطین کلید رمزآلود فرج است / ایران حکومت زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است / قبل از آمدن امام زمان (عج) باید یک امنیت نسبی فراهم شود
کبنا ؛استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قبل از آمدن امام زمان (عج) باید یک امنیت نسبی فراهم شود، تصریح کرد: امنیت مطلق را خود امام‌ زمان می‌آورند، در روایات آمده که یکی از دلایل نیامدن امام زمان(عج) ترس از به هدر رفتن خون‌ شان است و اینکه دین حفظ نشود، والا اهل بیت(ع) آنجا که پای شهادت برای حفظ دین باشد هیچ ابایی ندارند.
به گزارش کبنا به نقل از جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی شامگاه (۷ دی) در دومین یادواره شهدای منتسب به استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری ها و ثبت احوال خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ما به این یادواره‌ها و یادمان‌ها و بازخوانی دوران دفاع مقدس خیلی احتیاج داریم حتی کسانی که خودشان در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند هرزگاهی باید گردگیری کنند، چه برسد به کسانی که نبودند؛ نسلی دوم و سومی که آن زمان یا به دنیا نیامده بودند یا بچه سال بودند و آن حماسه‌ها را ندیدند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: یکی از خصوصیات مؤمن این است که از فرصت‌های زندگی بیشترین استفاده را بکند و همچنین بتواند تهدیدهای زندگی را به فرصت تبدیل کند.
وی با بیان این جمله شهید حاج قاسم سلیمانی که فرصتی که در تهدیدها است در خود فرصت‌ها نیست، افزود: مومن می‌تواند از تهدیدها بیش از فرصت‌ها و از بلاها بیش از فرصت‌ها بهره ببرد البته این مهم فرمول دارد.
حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه نعمت‌ها و بلاها امور نسبی هستند، ادامه داد: انسان باید عکس العمل مناسب در مواجهه با نعمت‌ها و بلایا داشته باشد به عنوان مثال اگر خداوند به کسی نعمتی داد و در این شرایط بندگی کرد و در مسیری که خداوند دوست دارد به کار برد، خداوند به او نعمت بیشتری عنایت می‌کند اما اگر کسی معصیت و کفران نعمت کرد خدا به او بلا می‌دهد تا شاید از این طریق به خداوند نزدیک شود.
این استاد حوزه با بیان اینکه بندگی کردن هنگام مشکلات به بازشدن درهای الهی منجر می‌شود و انسان مؤمن در بلاها درمانده نمی‌شود، یادآور شد: داستان حضرت یوسف و زلیخا در قرآن آمده و درسی بزرگ است که اگر انسان در بلاها و مشکلات بندگی کند و خط قرمزهای الهی را زیرپا نگذارد، خدا نیز او را راهنمایی می کند و به همین دلیل درها را به روی حضرت یوسف باز کرد.
وی تصریح کرد: برای خداوند بن‌بستی وجود ندارد، لذا اگر در گرفتاری‌ و بلاها بندگی کنیم طبق وعده خداوند گشایش حاصل خواهد شد.
هدف از ایجاد داعش در منطقه غرب آسیا
حجت الاسلام عالی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی یاد کرد که از تهدیدها بهترین فرصت را ایجاد می‌کرد و افزود: یکی از بزرگترین تهدیدها و سگ‌های هار در دوره ما داعش بود که در واقع یک طرح کاملاً مطالعه شده در منطقه غرب آسیا بود و برای کل منطقه و به ویژه ایران یک تهدید به شمار می رفت، قدرت‌های بزرگ که داعش را به منطقه فرستاده بودند اهداف متعددی داشتند که یکی از اهداف این بود که منابع نفت و گاز غرب آسیا را در اختیار داشته باشند تا دست برتر را در دنیا در این برهه داشته باشند.
استاد حوزه با بیان اینکه هدف دوم این بود که از این طریق سلاح‌های آنها به فروش برود و سوم اینکه زیرساخت‌های کشورهای اسلامی از بین برود و تا حدی به این هدف رسیدند و عراق و سوریه و یمن را تبدیل به خرابه کردند، یادآور شد: هدف چهارم ایران به عنوان محور مقاومت بود که می‌خواستند ایران را تجزیه کنند و یک اسرائیل جدید به وجود آورند.
وی ادامه داد: هدف پنجم قدرت‌های بزرگ دنیا از به وجود آوردن داعش، معرفی اسلام به عنوان دین وحشی و خشن در جهان بود، برای همین داعشی‌ های خبیث جنایت‌های عجیب و چندش‌ آوری انجام دادند که هر کسی می‌دید تنفر پیدا می‌کرد.
حجت الاسلام عالی به بیان برخی از جنایت‌های داعشی‌ها پرداخت که حتی فیلمبرداری‌های هالیوودی می‌کردند تا اسلام را خشن و وحشی به دنیا معرفی کنند و تا حدی نیز موفق شدند که جلوی گرایش به اسلام را بگیرند، گفت: هدف ششم که شاید یکی از مهمترین اهداف شان بود، ساختن حاشیه امن برای اسراییل با به جان هم انداختن مسلمانان بود و آنان می خواستند طی ۳۰ سال این منطقه به آشوب کشیده شود ولی حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم طی شش سال این غائله را جمع کردند و این تهدید بزرگ با اهداف متعدد به یک فرصت تبدیل شد و به جای این که اسراییل به عنوان قدرت منطقه تبدیل شود ایران، قدرت اول منطقه شد.
سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید سلیمانی و مدافعان حرم در دل بلا بندگی کردند تا تهدید تبدیل به فرصت بزرگ برای جبهه مقاومت شد، شهید سلیمانی یک نخبه نظامی بود. مجله فارین پالیسی اسم ۱۰ نفر از نخبگان و نابغه‌های نظامی را نقل کرده که اولین نفر شهید سلیمانی بود.
به گفته وی؛ حاج قاسم یک نخبه نظامی بود اما در عین حال عبد و بنده خدا بود و در دل سنگین‌ترین حملات بندگی را فراموش نمی‌کرد.
حجت الاسلام عالی در ادامه با بیان اینکه آخرالزمانی که بدون تردید اکنون ما در این شرایط قرار داریم زمان تهدیدهای بزرگ است که مؤمن باید بتواند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، گفت: ایران حکومت زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است لذا باید قدرت و امنیت را برای حضور ولی خدا فراهم کرد چراکه اگر ولی خدا نیرو نداشته باشد غریب می‌ماند همانند ائمه اطهار(ع) که غریب ماندند.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی پرچم زمینه‌سازی ظهور را برافراشته‌اند و امروز ایران اسلامی یکی از قدرتمند ترین قدرت‌های منطقه و جهان است، بیان کرد: شجاعتی که امروز روس‌ها و چینی‌ها دارند که در مقابل آمریکا و ناتو ایستادند از مردم ایران گرفتند.
قدرت منطقه‌ای ایران را باید از بیرون دید
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایران به کمک هر کشوری که رفت آن کشور محکم ایستاد و سقوط نکرد، افزود: یمن ضعیف‌ترین کشور عربی است که نیروی دریایی و هوایی ندارد، می‌خواستند یک هفته‌ای از بین ببرند اما امروز یک قدرت بزرگ شده که مقابل قدرت‌های جهان شاخ و شانه می‌کشد و از آنها ترسی ندارد.
حجت الاسلام عالی متذکر شد: کاش مشکلات اقتصادی و معیشتی اجازه می‌داد بتوانیم پیشرفت‌هایمان را بینیم و ای کاش سیاه‌نمایی‌ها اجازه می‌داد تا قدرت منطقه‌ای ایران را ببینیم. ایران را باید از بیرون دید.  
وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به آفریقا و آمریکای جنوبی رفته و در حال انتشار است و جبهه متحد و حق‌طلب و عدالت‌طلب در آخر الزمان باید در مقابل تمام ظلم و کفر بایستد.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه قبل از آمدن امام زمان (عج) باید یک امنیت نسبی فراهم شود، تصریح کرد: امنیت مطلق را خود امام‌ زمان می‌آورند، در روایات آمده که یکی از دلایل نیامدن امام زمان(عج) ترس از به هدر رفتن خون‌ شان است و اینکه دین حفظ نشود، والا اهل بیت(ع) آنجا که پای شهادت برای حفظ دین باشد هیچ ابایی ندارند.
عامل بزرگ ناامنی و فتنه در منطقه ما اسرائیل است
حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه عامل بزرگ ناامنی و فتنه در منطقه ما اسرائیل است که تشکیل آن برای همین بوده، گفت: اسرائیلی‌ها در تمام فتنه‌ها و ترورهایی که در ایران رخ داده، دست داشتند.
وی با بیان اینکه امام زمان(عج) و آخرین ذخیره خدا چون ادعای عدالت جهانی دارد به همین خاطر تهدید زیادی برای جان ایشان وجود دارد لذا باید امنیت نسبی برای ظهور حضرت فراهم شود، گفت: مسئله آخرالزمان بسیار برای دشمن مهم است که اتحاد کشورهای اسلامی را از بین ببرند و نگذارند ظهور محقق شود؛ آنها نگاه آخرالزمانی دارند ولی ما چنین نگاهی نداریم لذا اگر اسرائیل از بین برود این منطقه روی آرامش راخواهد دید و امنیت نسبی برای ظهور امام زمان(عج) فراهم خواهد شد.
استاد دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۵ فرمودند قضیه فلسطین کلید رمزآلود فرج است یعنی برای ظهور باید اسرائیل از بین برود تا امنیت نسبی برای ظهور حضرت فراهم شود.
حجت الاسلام عالی در پایان افزود: اکنون باید این را گفت که راه ظهور از قدس می‌گذرد و این است که در روایات آمده قبل از ظهور امام زمان(عج) قدس فتح می‌شود. 
به گفته وی؛ بنا به روایتی از امام صادق(ع) این فتح توسط قم به عنوان نماد جریان اسلام ناب(نه به عنوان شهر و مردم قم) رقم خواهد خورد.
شایان ذکر است؛ در این یادواره از شناسنامه ۱۳۳ شهید منتسب به استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و ثبت احوال خراسان جنوبی رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1