تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۷۰۷۹۲
در نشست با خبرنگاران مطرح شد

دادستان گچساران: استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران از اساس دروغ است / دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند

۲
۱
دادستان گچساران:  استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران از اساس دروغ است /  دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند
کبنا ؛دادستان گچساران گفت: برخی رسانه‌ها به جای‌امیدآفرینی با انتشار دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد خلاف قانون و اخلاق است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان، دادستان گچساران، در این نشست گفت: خبرنگاران گچساران اغلب در چهارچوب قانون عمل کرده‌اند و در بسیاری از مسائل مربوط به حقوق عمومی مربوط به شهرستان به کمک رسانه‌ها ورود کرده و مشکلات را نیز برطرف کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام محمدصدرا ادیبان تصریح کرد: انتشار خبر استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران و انتشار ان در صفحات مجازی و رسانه‌ها از اساس دروغ است.
وی بیان کرد: دوری از دروغ و تحریف عقاید از جمله نباید‌های عرصه اطلاع‌رسانی است و اهالی رسانه از افشای اسرار مردم و حاکمیت همواره پرهیز کنند.
دادستان گچساران عنوان کرد: رسانه‌ها باید نسبت به طرح و انتشار مطالب مسئولیت‌پذیر باشند و باید‌ها و نباید‌های رسالت اطلاع‌رسانی را رعایت کنند چرا که وظیفه مهم تطهیر نفس و روح مخاطبین را بر عهده دارند.
صدرا ادیبان تأکید کرد که انتقاد رسانه‌ای باید منصفانه و با هدف رفع مشکلات و دغدغه مردم مطرح شود.
وی در عین حال یکی از مشکلات مهم در شهرستان گچساران را تشکیل گروه‌های مختلف مجازی و پیج‌های متفاوت در فضای مجازی دانست.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید اخلاق رسانه‌ای را در کار خود رعایت کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها به جای‌امیدآفرینی با انتشار دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند که این موارد خلاف قانون و اخلاق است.
ادیبان ابراز کرد: در سال‌های گذشته با متخلفان در حوزه انتخابات برخورد کرده‌ایم و این روند با توجه به قانون ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها از ایجاد تفرقه در جامعه پرهیز کنند چرا بین طوایف باید وحدت و همدلی ایجاد کرد.
ادیبان اظهار کرد: تبلیغات قبل از موعد جرم، تخریب یک داوطلب هم جرم است و در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و در حال رسیدگی است.
دادستان گچساران:  استعفای ۶ نفر از اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گچساران از اساس دروغ است /  دروغ‌های شاخ‌داری ذهن مردم را مشوش می‌کنند
وی افزود: هدف از نشست با خبرنگاران، افزایش زمینه مشارکت آحاد مردم به شرکت حداکثری در انتخابات و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برای جلوگیری از انتشار مطالب خلاف واقع است.
دادستان گچساران افزود: اگر مطلبی خلاف واقع در خصوص انتخابات در رسانه‌ها و پیچ‌های خبری نشر داده شود جرم تلقی شده و برخورد قانونی خواهد شد.
فرماندار گچساران گفت: رسالت اصلی خبرنگاران و فعالین حوزه اطلاع‌رسانی، رعایت اصل صداقت در انتشار اخبار و قانون مداری است. چارچوب‌های عملکرد رسانه‌ها را قانون مشخص کرده است.
روانبخش دیهیمی خوب با بیان اینکه رسانه‌ها از مدیران انتقاد سازنده کنند، افزود: خبرنگاران سعی کنند علاوه بر صیانت از آبروی اشخاص در انتخابات واقعیت‌ها را به جامعه القا کنند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: در برخی مواقع بعضی رسانه‌ها دروغ پراکنی می‌کنند و در زمینه استعفای هیأت اجرایی همه اعضا که نمی‌شود در یک موضوع هم‌نوا و هم‌صدا باشند.
وی ادامه داد: انتظار این است که خبرنگاران حداقل قبل از انتشار مطالب، از مسئولان مربوطه سؤال بپرسند و از ورود به مسائلی که موجب نگرانی مردم جامعه را فراهم می‌کنند پرهیز کنند.
دیهیمی خوب اظهار کرد: در صورتی که مدیری با هر دیدگاهی در جلسات سیاسی و میتینگ‌های انتخاباتی شرکت کنند، با آن برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد و اگر امروز امنیت در سطح شهرستان حاکم است با تلاش خبرنگاران و در کنار شورای تأمین میسر شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران افزود: رسانه‌ها در حضور حداکثری مردم و رقابت انتخاباتی سالم می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.
جهانگیر علیزاده ابراز کرد: نقش اصحاب رسانه در انتخابات در وهله اول روشنگری و ایجاد یک بستر مناسب برای آگاهی دادن به افراد جامعه برای یک انتخاب صحیح است.
وی با بیان اینکه پایبندی به قانون در انتخابات بسیار مهم است، گفت: فضای رسانه‌ای گچساران نسبت به سایر نقاط استان بازتر است که این مسأله می‌تواند هم تهدید و هم فرصت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ولا انگار تاجگردون کافر. باید به خودمان ببالیم که در یک شهر کوچک این نخبه ها را داریم اقای تاجگردون محمدپور وغیره تصوری از کاندیداها دیدم افتخار کردم از بچه های باشت همه دوست داشتی نخبه کشور ,,۰روش حساب میکنن
Iran, Islamic Republic of
واقعا با انتشار دهندگان این نامه برخورد قاطع شود
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1